zwanger worden en hartafwijking VSD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CherryBelly, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Goedemiddag dames,

Ik heb een vraaje over VSD (ookwel gaatje in het hart genoemd), een aangeboren hartafwijking waar ik aan ben geopereerd toen ik 5 jaar was. Gelukkig gebruik ik hiervoor geen medicijnen of iets dergelijks.

Binnenkort gaan mijn man en ik alvast naar de huisarts en cardioloog om het een en ander na te vragen en te (laten) onderzoeken. Ik wil natuurlijk dat noch ik noch mijn kindje in gevaar zou komen tijdens een zwangerschap.

Nu is mijn vraag, heeft een van jullie hier ervaring mee? (bijvoorbeeld in je omgeving of wellicht zelf meegemaakt) en wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor het reageren.

-x- CherryBelly

2. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik heb zelf geen VSD, maar SVT (waarbij mijn hart door prikkels/stress op hol slaat). Ik moest hiervoor wel bevallen in het ziekenhuis, zodat ze mij in de gaten konden houden. Het werd uiteindelijk een keizersnee, en mijn hart ging tijdens de KS ook naar 180 slagen per minuut. Hiervoor moest ik na de KS een poosje op de hart bewaking liggen. Maar in principe moet het geen probleem zijn, ik weet natuurlijk niet hoe dit bij VSD zal zijn maar vraag er idd wel goed naar bij de cardioloog. Misschien dat je ook kans hebt om te bevallen in het ziekenhuis, en dit vond ik ook geen straf hoor. Zo heb je altijd de veiligheid dat ze juist kunnen ingrijpen ;)

3. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi, wat lief dat je hebt gereageerd!
    Het stelt mij gerust dat het bij jou mogelijk was, al hebben we niet dezelfde aandoening. En inderdaad bevallen in het ziekenhuis is voor mij ook geen straf hoor. Denk dat het mij ook een geruster gevoel zou geven.

En als het bij mij ook een ks zou moeten worden neem ik dat voor lief.
    Ben als de dood dat het bij mij niet positief uitpakt (na alle onderzoeken).
    Mijn man en ik willen namelijk heeeel graag een beebje :)

Ohhh i need some comforting words ;)

4. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Mijn huisarts vertelde mij toen dat het in principe geen kwaad kon voor de baby. Denk zelf ook dat de bloedstroom van mama naar de placenta belangrijker is voor de beeb, als dat maar werkt, maar ik ben geen arts ;)
    Komt vast goed! :)

Knuffel jannie

Deel Deze Pagina