Helaas voor mijn dochter ziet het er naar uit dat net volgens de planning tijdens onze vakantie haar menstratie krijgt . Vanaf begin al redelijk regelmatig maar door 1/2 dg verschil met zo gaan schuiven dat ze nu op halve wegen de vakantie (canarische eilanden, zwemresord etc) haar menstratie krijgt. Tampons wil ze niet (ze is pas 10) en het is dus of niet zwemmen en aan de kant toekijken of Primolut Ik kreeg dat vroeger ook maar was 13. Mijn dochter is pas 10. Wel al lang voorbij de face waarop ik was op mijn 13e. Ze loopt erg voor in de pubertijd helaas. Dokter is nu niet bereikbaar voor advies maar ben bang dat ze zeggen, nee ze is te jong. Dan heeft ze echt letterlijk een kut vakantie hoe ze kan toekijken hoe iedereen zwemt met 30 graden . Daarnaast buikpijn en niet lekker voelen neigen mei volg uitstellen te gaan. Maar wat kunnen de gevolgen zijn? Iemand ervaring mee bij jonge meiden Bedankt
Ik heb de bijsluiter opgezocht, maar lees nergens iets over een minimumleeftijd. Dus je zult toch de huisarts moeten bellen. Dan kan je mooi meteen om een recept vragen. Als het mijn dochter was en het kan gewoon volgens de huisarts, dan zal ik het gewoon geven. Af en toe kan echt geen kwaad. Mijn dochter heeft sinds haar 13e al een paar keer Primolut gebruikt en dat ging gewoon goed.
Bedankt. Ga morgen bellen. Ik heb het eerder gevragen, voor kamp. Was ze echt net 10. Toen vonden ze jaar te jong. Nu is ze bijna 11. (sept) en lees op internet weinig nadelen behalve soms wat ontregeld daarna. Bedankt ga ff bellen
ik snap dat ze jong is - maar ze menstrueert natuurlijk ook al... dus daarin is haar lichaam ook wat verder. Ik zou zelf deze keuze ook maken voor mijn dochter denk ik. Hopelijk denkt je huisarts er hetzelfde over!
Ik ben ineens terug in de tijd. Eerste zomervakantie waarin ik ongesteld was (denk 13). We gingen naar zee, en ik had van mijn moeder een tampon gekregen. Eerst een uur in mijn tentje gezeten om te proberen dat ding erin te krijgen. Was dus maar half gelukt. Dus toen we daar aankwamen en ik nog even naar het toilet ging viel die er dus gewoon uit. Ik heb toen geloof ik de hele dag alleen maar gezwommen ( in het water loopt het niet). En op het einde snel weer een toilet in en maandverband je in mijn natte badpak gestoken. Daarna opdrogen en mee in de auto. Is goed gegaan, maar voelde zo ongemakkelijk. Ik... Je hebt niks aan mijn verhaal. Maar hoop dat het lukt voor je dochter. Ongesteld op vakantie is gewoon k**
Hier hetzelfde. Zoals het er nu naar uiziet is mijn 12 jarige dochter straks met groep 8 kamp ongesteld en als het tegenzit ook met handbalkamp. Kan ik het kind echt niet aandoen, tampons lukken nog niet en ze is het ook nog eens behoorlijk heftig in de vorm van hevige buikpijn en doorlopen. Ik ga het morgen eens op mijn werk vragen, ik werk bij een huisarts.
Dat je in het water niet vloeitis niet waar. Door de houding vloeit je minder (vaak). Maar ik vloei gewoon door hoor.. dus zou het de kinderen niet aanraden
Jup, ik vloei ook gewoon in water. Vriendin van me zat op synchroon-zwemmen en daar zeiden ze ook altijd dat je in het water niet vloeit... nou dat viel dus even tegen Ik zou zeker een recept voor primolut vragen! Geen vloeien, geen buikpijn, veel fijner!
Gewoon een recept primolut vragen! Zelf schrijf ik wel vaker een recept uit voor zulke jonge meisjes, je kan toch niet verwachten dat die een tampon gebruiken? Leg het verhaal gewoon uit, kan mij niet voorstellen dat ze moeilijk doen.
Ik zou het ook vragen, maar houd er wel rekening mee dat ze er flink last van krijgen erna. Ik weet nu nog hoeveel buikpijn ik had toen ik daarna ongesteld werd. Vreselijk.
Ik werd dus gewoon ongesteld ondanks de primolut 2x een vakantie/kamp naar de kl*te, echt vreselijk als je zo jong bent.
Ik zou die gok ook nooit durven te nemen. Vertrouw dit echt niet. Maar kan me wel voorstellen dat iemand dit in zee doet, maar toch echt niet in een zwembad!
Misschien een beetje gek, mijn dochter is nu 20 en toen zij ongesteld werd was ze ook net 10, en op vakantie. De huisarts wilde destijds niets voorschrijven op zo'n jonge leeftijd. Ik gebruik zelf altijd tampons met een Inbrenghulst, dus heb haar uitgelegd hoe het werkt, met het kleinste formaat. Ze zei meteen doe het maar 1 x bij mij hoor mam, dan weet ik hoe het moet.. Dat heb ik dus gedaan, samen. Laatst zei ze het ineens tegen mij, weet je nog mam dat jij mij hielp met mijn eerste tampon indoen, vond je dat niet heel raar?! Ik zei nee joh je was 10, je vond het eng en je wilde graag zwemmen, maak je niet druk Daarna heeft ze heerlijk de hele vakantie kunnen zwemmen
Huisarts wil het niet geven. Bel maandag met de vrouwelijke arts of er een alternatief is. Tampons vind ze echt heel eng. Had proefpakket aangevragen van ob. Nou ze wil er niks van weten.
Wat sneu! Wat is dan de reden? Wat gaat er fout als ze het inneemt? Als de huisarts een goede reden heeft, dan kan je het beter niet doen. Maar als hij gewoon zegt dat ze te jong is en meer niet, dan zou ik het gewoon zelf online kopen. Cin85 (paar notities terug) zegt ook dat het kan bij jonge meiden en zij werkt zo te lezen in de gezondheidszorg.
Hij zegt indd te jong. Mijn argument dat haar lichaam blijkbaar al volwassen aan het worden is en kwa hormonen etc niet anders is dan ouder meisje met menstratie tja dat deed hem niet veel. Maandag is de vrouwelijke dokter er.. Mijn moeder wil anders bestellen en aan mijn geven voor mijn dochter Ze is 162 lang en 44 kilo. Formaat 14 jarige okk nog.
Ieuwww ja.. Ik had vroeger een vriendje en zijn zusje wilde in het zwembad altijd op zn schouders zitten. Ook nog terwijl ze ongesteld was. Ze had niks ter bescherming hiervoor. Heb toen aangegeven dat ik dat heel vies vond. Ze snapten er beide niks van. Vinden het heel normaal.
Dokter adviseerd lichte pil voor 1,5 maand omdat dat minder heftig is dan uitstel tablet.. Dus slikken en doorslikken. Twijfel nog
pff balen joh... mijn ervaring met hiermee zijn nooit zo goed geweest. Mijn lichaam was zo strak ingesteld, dat mijn lijf gewoon menstrueerde, ook al slikte ik door... en als ik dan uiteindelijk stopte - na 10 dagen of 2 weken - werd ik wéér ongesteld.. Voor mijn eigen kind zou ik er dus niet voor kiezen geloof ik. Moeilijk hoor... Mogelijk zorgt de pil er wel voor dat - ook al wordt ze toch ongesteld; dat het minder heftig en pijnlijk is...
Ze heeft nu al zeer pijnlijke en heftige menstraties. Begint al met buikpijn en hoofdpijn 2/3 dg voor doorbreekt. Dan echt 5 volle dagen menstratie met veel pijn. Drm was de huisarts extra voorzichtig met andere pillen omdat je daarna blijkbaar heftiger en vaak nog meer pijn hebt breekt het uiteindelijk door. Met pil heeft ze en minder pijn, en minder menstratie en hopelijk geen doorbraak bloedingen