misschien dat een pil doorslikken telkens voor 2/3 maanden sowieso dan wel een oplossing is.. niet alleen voor de vakantie. Maar mogelijk is de het 'gewoon' slikken van de pil al wel oplossing genoeg.
Waarom zou je haar niet leren om hiermee om te gaan. Er zullen vast nog veel meer momenten komen dat ongesteldheid niet uitkomt. Gaat ze dan iedere keer medicatie slikken? Dat is niet niet goed en geeft geen garantie dat het de hele vakantie weg blijft. Je kunt ook doorbraak bloedingen krijgen of buikpijn... En daarnaast kan de ongesteldheid daarna veel erger zijn. Dit is heel vervelend maar hoort bij het vrouw zijn/worden. Ik zou met haar praten over tampons en een inbrenghuls halen. Misschien kan je haar helpen. Dit zou juist een moment kunnen zijn dat ze het leert.
Nee hoor. Vorige keer op kamp had ze ook gewoon menstruatie, notebene sportkamp. Bergen beklimmen etc. Ging prima. Logeren gaat ook prima Echter nu naar zon, zee en stand en heel toevallig volgens de planning zou ze haar menstratie rond de 9 juli krijgen tot de 14e. Tampons geprobeerd, geen succes. Wat dan? Toekijken aan de kant hoe wij als gezin zwemmen? Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Er is waterparadijs vlakbij waar ze graag heen wil, sorry meid je kan op vakantie maar kan niet zwemmen . Dat is niet uit te leggen aan een 10 jarige. Het is geen kind heen volwassen vrouw . Mag ze dan ook lekker kind zijn. Gaan 8 tot 15 juli en komt dus gewoon niet uit. 3 uur snachts van huis, 2 uur vertoeven op Schiphol, 4,5 uur vliegen daarna nog 1 uur in de bus met beetje pech met flink wat buikpijn, zware menstratie. Als het kan waarom dan niet uitstellen. Die ene keer per jaar.
Mijn dochter van 12 jaar menstrueert ook al en we hebben 1x geprobeerd om een tampon in te brengen maar dat lukte gewoon echt niet. Ze vond het doodeng en wilde het ook niet meer en dan ga ik er ook niet op aandringen. Het gaat echt niet zo makkelijk als dat je zou denken. Zelf ging ik pas tampons gebruiken toen ik 20 jaar was. Echt wel vaker geprobeerd maar lukte gewoon niet en die inbrenghulzsn zijn helemaal waardeloos. Ik zou eerder kiezen om het eenmalig een keer uit te stellen met medicatie dan op het inbrengen van een tampon aan te dringen.
Was het maar voor iedereen zo simpel. Ik ben niet kleinzerig, maar als ik de pil niet slik ben ik 3-4 dagen uit de running, dat gun je zeker zó'n jong meisje niet.
Geen ervaring ermee (nog), was zelf al ruim 15 dus ik hoop dat mijn dochters ook in ieder geval 13 of ouder zijn (moeder en zussen waren ook niet vroeg). Maar ik vind het echt zo sneu voor Ts' dochter hoop echt dat er wat geregeld wordt en ze lekker thuis pas weer ongesteld wordt en dus lekker kan zwemmen etc
Ik ben geen voorstander van medicatie tenzij het echt medisch noodzakelijk is.. In dit geval snap ik je echter wel. Ik zou bijna zeggen vraag bij de huisarts dan maar een kuur voor jezelf. Dat gezegd hebbende, als ze zo regelmatig is dan had ik al vooruitgedacht en was ik eerder al met de pil begonnen denk ik om zo eventuele doorbraakbloedingen te voorkomen (stel dat ze nu pas zou starten zit het er dik in natuurlijk dat het lichaam nog zijn eigen ding doet). Primolut is tenslotte geen wondermiddel en kan je cyclus behoorlijk overhoop gooien.