Schoolkeuze nieuwe woonplaats

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door KakieLakie, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik zit echt met mijn handen in het haar. Wij hebben eergisteren een bod gedaan op een huis en dat is geaccepteerd. Ik ging vandaag zoeken naar scholen voor mijn dochter die in februari 4 wordt. Het verbaasde me dat bijna alle scholen een fikse wachtlijst hadden en dat de kans op een plek praktisch nihil was. Er is wel plek op 1 school, maar die is in een slechte buurt en staat slecht aangeschreven. Ik zit te denken om maandag de makelaar te bellen om de koop af te blazen, met pijn in mijn hart want het is echt ons droomhuis. Maar als mijn kind daar niet naar school kan, houdt het op.

Heeft iemand nog tips hoe ik dit aan kan pakken?

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bij ons op school staat een wachtlijst. Alleen is het een ander geval als iemand komt verhuizen in die buurt.

Ik zou de school bellen en dit voorleggen. Kijken wat ze zeggen!

3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb meerdere scholen gebeld en ze zeggen allemaal hetzelfde. Ik kan nummer 1 op de wachtlijst worden, maar de klassen zijn al ingedeeld. Misschien heel naïef, maar ik heb hier nog nooit van gehoord.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Tussen nu en februari kan er nog zoveel gebeuren joh! Gewoon inschrijven op de school van jullie keuze, dan ontstaat er wellicht gewoon plek voor februari.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het is heel logisch dat de klassen al ingedeeld zijn op dit punt in het schooljaar.

Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat een kindje uit mijn groep van volgend jaar gaat verhuizen. Dan is er weer eeb plekje... gewoon inschrijven!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    #6 Jo79, 16 jun 2018
    Laatst bewerkt: 16 jun 2018
    Inderdaad, dan gaat er eentje verhuizen, dan weer eentje naar speciaal onderwijs etc. Ik zou gewoon inschrijven bij die scholen. Zou je in februari nog geen plekje hebben, dan is ze nog niet leerplichtig. Alleen kan ze dan wel erg aan school zijn en/of je komt met werk in de knoei of kunt haar daarom niet nog even thuis houden. Maar ik denk dat er vast wel een school is waar een plekje vrij gaat komen.

Deel Deze Pagina