Ik heb de organicup bij de Kruidvat gekocht maar op deze site staat veel info en ook veel meer advies op maat met andere merken. https://www.cutecotton.nl/cupfinder
Ik ben nu op vakantie en heb orgametril van de huisarts voorgeschreven gekregen. Ik moest 2 weken voor geplande menstruatie 1 keer per dag een pilletje innemen. Dit doe je tot en met wanneer je weer terug bent. Dit bevalt tot nu toe uitstekend. Maar weet nog niet hoe mijn menstruatie daarna zal zijn.
Mijn zus gebruikt elke vakantie primolut (al noemt ze het altijd prumalut maar denk dat ze hetzelfde bedoelt ) bij haar helpt het heel goed omdat ze altijd lang en heftig ongesteld is en zo een menstruatie haar vakantie echt verpest anders. Alleen na de vakantie als ze dan stopt is haar menstruatie altijd nog heftiger tot hele brokken verliezen en bloedarmoede aan toe (sorry niet echt heel fris).
Ja dat was toen ook mijn ervaring, dus toch besloten het maar op zijn beloop te laten en gelukkig maar, want onverwacht vandaag al ongesteld geworden en gaan maandag pas rijden, dus mis hoogstens de eerste 2 dagen zwemmen gelukkig.