Wanneer de stap gemaakt om de MMM in te gaan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MaudvanL, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mij nog niet van toepassing, want wij beginnen nu pas aan ronde 3 maar het spookt toch wel door mijn hoofd, wanneer maak je de stap om de medische mallemolen in te gaan.

Waren er dingen die je vanuit de HA al aan moest passen zoals gewicht, voeding etc?

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Na 1,5 jr zelf proberen naar de HA gegaan en aansluitend alle iz bij de gyn.
    En een gezond gewicht is altijd beter hè?

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Hier ook na 1,5 jaar zelf proberen naar de ha gegaan en aansluitend naar de gyn (feb '07). Uiteindelijk in november begonnen met iui en in december zwanger geraakt.
    Bij de 2e zijn we na een half jaar zelf proberen naar de gyn gegaan, want dat was zo afgsproken. Inmiddels als 3,5 jaar verder en nog steeds geen 2e kindje...

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier na 1jr na de huisarts gegaan, had er al een tijdje niet zo'n goed gevoel bij. Manlief heeft zaadonderzoek gehad, wat inderdaad slecht bleek te zijn. Meteen doorgestuurd naar fertiliteitsarts en daar alle onderzoeken gehad. Nu eindelijk met IUI bezig en nog geen resultaat.

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een slecht voorgevoel, dus na halfjaar zonder resultaat proberen heeft mijn man zo'n thuiszaadtest van Etos gedaan en die was niet goed. Na de huisarts gegaan, die was gelukkig meedenkend en heeft hem een labtest laten doen. De uitslag was dramatisch en werden we doorgestuurd naar de gyn... Opnieuw de test herhaald, die was gelukkig iets beter, maar nog lang niet goed. Toch moesten we van haar nog 4 maanden zelf proberen. Natuurlijk zonder resultaat. In januari 2012 eerste IUI: zwanger! Helaas MA en curretage na 10.5 weken. Na de curretage 2-e en 3-e IUI mislukt en nu blijkt de zaad toch zodanig slecht te zijn dat we doorverwezen zijn naar de IVF... Zucht. Het kost allemaal zo ontzettend veel tijd. Na bijna 2 jaar staan we dus nog steeds met lege handen en het wordt moeilijker met elke dag...

6. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier na 12 maand zelf te hebben geprobeert, en ikzelf ook geen cyclus had na het stoppen van de pil. De stap genomen naar de Ha.
    Die heeft ons doorgestuurd naar het umcg.

Na nog 3 a 4 wkn wachten intake en diverse onderzoeken pcos geconstateerd. Zaadonderzoek was uitstekend gelukkig.

Al met al en na enige hormoonkuren verder 1e ronde Menopor/Pregnyl spuiten eindleijk zwanger( na 15 mnd MMM )

Nu gaan we voor een brusje,maar zijn al 5 mnd zelf bezig zonder resultaat. ( mede vanwege de enorme onregelmatige cyclus)

Ik wacht deze cylcus af, en anders weer naar de Ha.

7. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    tja, wanneer stap je de mmm in... wanneer het niet lukt en de dokters zeggen dat het ook niet zal lukken.. spijtig genoeg weet je dat pas nadat je al lang aan het (hopeloos) proberen bent en je dus eigenlijk tijd verloren hebt, want het had toch geen zin..

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Na ongeveer 1 jaar proberen word je gewoonlijk geholpen

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben het nog niet zo lang geleden besloten.. wij zijn alweer een tijd bezig en na meerdere miskramen krijg ik steeds meer het gevoel dat er bij ons iets niet goed zit. Waarom je vraag, ook voorgevoelens?

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    uhm bij mij ging het iets anders...
    toen ik nog aan de pil was was er niets aan de hand met mijn cyclus, logisch want het is immers een onnatuurlijke.. alles wordt overgenomen door de pil...

tijdens mijn pilgebruik was ik vaak neerslachtig, en ik dacht dat het door de pil kwam dus ik wilde er even mee stoppen.
    puur om er achter te komen of ik dan lekkerder in mijn vel zat...

dus ik stopte met de pil maar werd maar niet uit mezelf ongesteld. na een half jaar naar de h.a. gegaan omdat ik het toch wat raar vond, die verwees me door naar de gyn.

na alle onderzoeken kwam er toen uit dat ik pcos had... maar toendertijd was ik iets van 17/18 en nog niet bezig met kinderwens...
    de gyn vertelde me toen dat ik terug mocht komen als ik er aan toe was.

eind vorig jaar hadden wij al kriebels en kregen we een rijtjeshuis ipv een flat. toen hebben we in maart besloten om naar de gyn te gaan... en nu zitten we midden in de mmm.

eigenlijk ben ik dus meteen de mmm ingegaan.

ik ben blij dat ik vooraf al wist dat dit nodig is bij ons. want ik heb me er lang op voor kunnen bereiden, het had al een beetje een plekje.
    verder scheelt het, want doordat ik het wist hebben wij niet eerst 1+ jaar zelf geprobeerd... dat was toch nooit gelukt...

11. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Hmm ik werd heel erg ziek toen wij eigenlijk net kindjes wilden. Toen ben ik al 10x bij de dokter geweest. Ik had na een paar maanden geen eisprongen meer en kreeg meteen een verwijsbrief. Die heb ik een jaar in de kast laten liggen totdat ik weer iets beter werd. Toen naar het ziekenhuis. Testen gedaan,mijn progesteron was niet goed en het zaad ook niet maar gelukkig wel goed genoeg voor IUI. Ik heb eigenlijk mijn hele leven al gerotzooi met cyclussen gehad,ben ook mijn hele leven al chronisch ziek maar heb dit nooit geweten. Altijd maar vage klachten en het had geen naam. (nu wel)

12. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi!

Wij zijn na ruim een jaar klussen naar de huisarts gegaan.
    Mede omdat het van ons eerste kindje meteen raak was, en nu niets gebeurde.
    En ook omdat ik ondertussen 38 was.

Nu zijn we na alle onderzoeken weer een jaar verder, dus ook dat duurt even.
    Ik geloof dat er tot 35 jaar een jaar proberen wordt geadviseerd, en daarna pas doorverwezen als er geen reden tot twijfel is.
    Vanaf 35 kun je al na 6 maanden proberen naar de huisarts gaan.
    Of deze je direkt doorverwijst hangt denk ik van hem/haar af?

Groetjes

13. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Wij zijn eigenlijk meteen de medische molen ingestapt toen mijn man ook zover was. Ik was een half jaar daarvoor met de pil gestopt, en was nog niet ongesteld geworden. Huisarts wilde me eerst niet doorverwijzen, maand later wel. Twee maanden later (zat vakantie tussen) zaten we voor het eerst bij de gyn: PCOS

Deel Deze Pagina