Chromosoom translocatie, PGD.. wanneer neem/nam jij de stap?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door baby90, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi hoi, de titel zegt het al een beetje...
    Ik heb een chromosoom translocatie waarmee ik dus een verhoogde kans heb op miskramen. Ze kunnen niets zeggen over hoeveel procent kans er is.. de ene krijgt heel veel miskramen en de ander maar 1 of 2.Een miskraam is echt niet leuk en doet je ontzettend veel verdriet en pijn dat weten de meeste van jullie helaas ook.

Ik heb al een miskraam achter de rug, en ik mag in aanmerking komen voor PGD, IVF. Wij zijn zeker nog niet van plan de stap te nemen.
    Wij doen het nu even rustig aan.. maar over een tijdje (kan een maand zijn, kan ook 3 maanden zijn).. gaan wij er weer volop tegen aan!
    1 Miskraam is moeilijk zat, wij zitten er natuurlijk niet te wachten op meer.. We willen het nog wel zelf proberen om een gezond kindje te krijgen want het moet zeker kunnen.

Mijn vraag is; Wanneer nemen/namen jullie de stap? Hebben jullie überhaupt de stap genomen of hebben jullie t via de natuurlijke weg gedaan? Is het gelukt, duurde het lang etc...

Thx:)...

2. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoiii!!
    Ik ben ook draagster van een chomosoom translocatie, 5 & 6. Ik heb afgelopen mei moeten bevallen van ons dochtertje na 15 weken zwangerschap. Uit de vlokkentest bleek dat ze ook een ongebalanceerd chromosoompatroom had. De bevalling & begrafenis was behoorlijk heftig vooral omdat ze onze 1e is.
    Wi worden nu ook aangemeld voor pgd. Ik wacht nu op de intake. Weet niet zeker of we het gaan doen, zie beetje tegenop hormoon prikken. Maar het geeft ons wel zekerheid (als het lukt..) We beslissen na de intake.
    Maar om nog een keer een bevalling en alle onzekerheid mee te maken, zitten we ook niet op de wachten!!
    Je moet zelf goed nadenken wat je wilt... Dat kunnen alleen jullie weten! Laat je goed informeren over de voor en nadelen. Xxx

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wow coco wat moet dat heftig zijn geweest zeg! Wat erg voor jullie:(...
    Heel veel sterkte!!! Snap jou gevoel, de kans dat er een ongebalanceerd kindje door groeit schijnt klein te zijn en toch gebeurd het jullie.. wat erg zeg! Dus jullie hebben een vlokkentest gedaan? Zou het met een echo niet te zien zijn?
    Wij hebben ook recht op allerlei onderzoeken en een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest.. alleen de kans bestaat dat je daardoor ook een mk krijgt.. Pff, t is niet eerlijk en heel erg moeilijk allemaal!!!
    Wij hebben t er samen nog niet echt over gehad omdat we t nu rustig aan doen.. wij gaan nu eerst via de natuurlijke weg denk ik.
    Nogmaals veel sterke! Ik hoop dat jullie snel een gezond kindje mogen krijgen!!!
    Thanks voor je reactie..

4. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Toen ik een jaar of 8 was, is mn bloed al onderzocht, en toen bleek dat ik dus draagster ben. Mijn zusje heeft een chromosoomafwijking, vandaar. Dus dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik gelijk het amc gebeld. Omdat het toen al was geconstateerd, word je meer in de gaten gehouden en ik had van te voren al aangegeven dat ik test wilde laten doen, het ziekenhuis wilde dat ook. Ik kon ook kiezen tussen vlokkentest of vruchtwaterpuncite. Heb voor vlokkentest gekozen, omdat ze daarbij (volgens mij) heb hele chromosoompatroon kunnen zien, en het kan al met 12 weken. Punctie pas bij 15 weken. De kans dat je hierdoor een MK krijgt, is heel minimaal. Volgens mij maar 0,3% meer.
    Bespreek goed wat je wilt, dat bespaard een hoop twijfels!!! xxxx

5. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    @Baby90: kom meekletsen in het topic chromosoomafwijking/ translocatie, daar zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, en vind je vast herkenning... en antwoord op je vraag...

Deel Deze Pagina