Hallo dames, even jullie mening en ervaring nodig! Wij zijn momenteel in ronde 2 voor ons eerste kindje. Hopelijk is het natuurlijk heel snel raak We zitten nu erg te dubben over de zomervakantie. Eigenlijk hadden we besloten op de bonnefooi binnen Europa te blijven, gewoon een rondreis met de auto langs campings/b&b's. Maar eigenlijk willen we toch ook wel, nu het nog kan zonder kinderen, een grotere reis maken. Bv. Sri Lanka, Afrika, etc. Zoiets. Maar we durven dat niet goed aan. We hopen natuurlijk dat we tegen die tijd (we gaan in juni) zwanger zijn en je weet natuurlijk nooit hoe je je dan voelt. Dus we durven niet goed te boeken. Hoe doen / deden jullie dat?? Wat zouden jullie doen, toch voor die grotere reis gaan met het risico dat je je niet goed voelt (in het gunstigste geval gewoon misselijkheid en daardoor wat minder genieten, in het ergste geval moeten cancellen) of toch voor veilig kiezen en een leuke autorondreis in Europa doen, waarvoor je niks hoef te boeken en dus ook zeker geen geld kwijt bent?
Tsja dat is een moeilijke, lastige keus.. Ik zou in ieder geval kiezen voor een reis met voldoende rustmomenten en niet té actief, zodat je ook alles kan als je tzt zwanger bent. Ook slim om naar de gezondheidszorg van dat land te kijken. Stel je hebt zorg nodig ivm de zwangerschap, dan moet dat wel goed zijn. Ik zou voor safe kiezen en niet een echte verre rondreis maken. Vorig jaar hebben wij een maand door Thailand gereisd en ik zou dat echt niet zwanger willen doen.
Ik ben pas na mijn verre reis met de pil gestopt, gewoon voor de zekerheid en boekte daarna alleen nog reisjes die niet te ver weg waren. Zo ga ik nu dus met 8 weken zwanger naar turkije, maar dat is in ieder geval niet zo lang vliegen als je je niet lekker voelt. Ik hoop dat ik gewoon veel dingen kan gaan doen, maar aangezien het gewoon een goedkoop reisje is, is het minder erg als ik minder kan doen.
Ja ik denk dat het toch een (rond)reis binnen Europa zal worden. We hadden nog niet eens bedacht om te kijken naar de kwaliteit van de gezondheidszorg in het land van bestemming dus da's wel een goeie tip. Dan vallen Afrika en Azie toch sowieso af voor mij (puur op gevoel, eigenlijk geen idee hoe het daar met de zorg gesteld is). We gaan er nog eens diep over nadenken. In de tussentijd hoor ik graag nog meer meningen en eventueel ervaringen!
Verre reis boeken!! kies gewoon een malariavrij land en gaan met die banaan. Ik zou echt niet m'n hele leven on hold zetten omdat je misschien zwanger bent tegen die tijd, misschien ook wel niet namelijk.... Ps er zijn genoeg landen in Azië en Afrika met perfecte gezondheidszorg hoor.
Let vooral even op vaccinaties en malariapillen. Mocht je nog niet zo bereisd zijn en nog vaccinaties nodig hebben, wordt dat vaak afgeraden als je zwanger bent. Malariapillen sowieso. Is Zuid-westamerika misschien een optie? Denk dan aan Los Angeles, Grnad Canyon, Zion N.P., Bryce N.P., Las Vegas, eventueel nog meer richting het noorden via Death Valley, Sequoia N.P. en Yosemite N.P. naar California?? Wij gaan ook in juni, zijn vorig jaar al tijdens onze wereldreis in zw-USA geweest, was super (onanks dat we totaal geen amerikaliefhebbers zijn). We vonden het roadtrippen zo super daar! En vooral het makkelijke van Amerika zorgt ervoor dat je meer 'op vakantie' dan 'op reis' bent. Dus wellicht voor tijdens een zwangerschap wel idealer dan een land/continent met wat meer risico's (Azie/Afrika). Het reisgemak van Europa en Californie/Arizona/Nevada/Utah is wel vergelijkbaar, alleen is het daar wel wat warmer...
O ja, en je kunt in USA natuurlijk ideaal met zijn tweetjes roadtrippen i.p.v. zo'n volle toeristenbus te zitten met een reisleider etc.
Ja Amerika staat hoog op mijn lijstje maar vriendlief is wat minder enthousiast Dus dat gaat 'm helaas niet worden vrees ik.
Wij zitten ook een beetje met die dilemma! ik denk dat wij kiezen voor een makkelijke trip. voor jou dus die rondreis door europa. Succes met beslissen en de vakantie zelf natuurlijk en hopen op een zwangerschap!
Ik heb een goede reisverzekering... Had dus gewoon geboekt met het idee dat ik altijd kan annuleren, mocht het toch niet gaan. Heb dit jaar hetzelfde gedaan.
Dat had ik ook al bedacht, alleen is het niet zo dat je om te 'mogen' annuleren (lees: dat je alle kosten terug krijgt) echt iets ernstigs moet hebben, zoals ziekenhuisopname, sterfgeval in de naaste familie, etc? Zwangerschapsmisselijkheid lijkt me niet echt een reden om aanspraak te kunnen maken op je annuleringsverzekering?
bij zwangerschap mag je beroepen op je annuleringsverzekering! en kosteloos annuleren...bij de onze iig!! dus dat is ook altijd n optie?
Heb je hem al eens wat foto's laten zien van de diverse NP's? Bij mij hielp dat. Wij gaan waarschijnlijk weer in juni en mogelijk ook vanaf dan ronde 1 in. Mits het ongelukje van deze maand vals alarm was. Ik had nooit gedacht dat wij amerika leuk zouden vinden, laat staan terug gaan! Al eens aan Nieuw-Zeeland gedacht? Google eens op afbeeldingen naar Tongariro NP, Wai-o-tapu, Waitomo, Matamata hobbiton... Wel iets verder, maar echt het mooiste plekje op aarde als je het mij vraagt. En ook zeker makkelijk en veilig.
Ja nieuw-zeeland zou natuurlijk helemaaaal fantastisch zijn, alleen is dat niet echt te betalen voor ons denk ik. En ook niet haalbaar in 2-3 weken lijkt me, ik denk dat je daar minimaal 4 weken voor uit moet trekken? Ik zal eens gaan kijken naar annulerings- en reisverzekeringen, wellicht is daar dan toch iets mee te doen. Dat zou het mooiste zijn. Ga nog eens kijken of ik vriendlief kan overtuigen van Amerika
Tsja je weet natuurlijk nooit wat voor zwangerschap je gaat krijgen, maar ik ben nu niet misselijk op wat vlagen na en toch zou ik me niet goed genoeg voelen om naar een ver land te gaan. En vorige zwangerschap was ik behoorlijk misselijk de eerste 3 maanden, en dan wil je het liefst lekker in je eigen bedje liggen.
Ik zou daar inderdaad naar kijken, zou ook weer zonde zijn om helemaal niet op vakantie te gaan of naar de plek waar je naar toe wilt terwijl je misschin tegen die tijd niet zwanger bent of een hele fijne zwangerschap hebt!
Zitten in het zelfde schuitje, twee jaar terug onze kinderwens uitgesteld omdat we malaria pillen moesten slikken voor onze reis, vorig jaar een reis door Italië gemaakt (ipv een duik vakantie), wintersport maar op het laatste moment geboekt. we hebben onze plannen voor de zomer vakantie al klaar liggen (zwanger - Schotland/ niet zwanger- Cuba) en boeken gewoon pas een paar weken/dagen van te voren.
Je kan best wel naar een tropisch land, maar informeer eerst even of daar malaria voorkomt. Zelf zouden wij de gorilla en chimpansee trecking gaan maken in Oeganda in april, maar aangezien daar malaria voorkomt gaat deze reis niet door ( helaas ) Ben nu aan het kijken of we nog naar Zuid Afrika kunnen gaan, daar heb je malaria vrije delen
Wij plannen geen vakantie, maar dat is omdat, als ik voor die tijd níét zwanger raak, al ons spaargeld opnieuw aan het zwanger worden besteed wordt. Als het ergste wat je kan overkomen, zwanger zijn tijdens de vakantie is, zou ik gewoon boeken.