Ja, gek he? Volgens mijn ha zijn vooral oestrogenen niet goed voor mij. Primolut is een vorm van testosteron? Gelukkig heb ik hier nog niks gehoord over snorgroei en een zware stem...
Helpt een zware ibuprofen dan niet? Niet de gewone van de winkel, maar eentje op doktersrecept, dus van 600/800 mg.
Lastige situatie hoor! Begrijp goed dat je een fijne vakantie wilt hebben. Hebben die zware menstruaties wel een oorzaak of dat niet? Ben trouwens wel verbaasd dat je zoveel Ibuprofen slikt. Volgens mij best wel gevaarlijk :s
Haha, nee gelukkig niet. Komt vast goed, het werkt in elk geval wel. Ik slikte altijd naproxen tegen de pijn, maar dat is zelfde soort als ibuprofen geloof ik.
Cyclus resetten doet ie niet t is puur en alleen voor je baarmoederslijmvlies af te breken. Want dan zou ik met PCO ook ineens een goede cyclus moeten hebben, en dat is dus niet t geval. T is wel even een grote schoonmaak in de baarmoeder, dus al t oude is er dan uit!
TS: ik zou even kijken of je t waard vind om na je vakantie even een flinke menstruatie te krijgen of niet. Ik snap dat je op vakantie niet ongesteld wilt zijn, maar als je sowieso al veel pijn heb, dan moet je wel bedenken dat de kans aanwezig is dat je na de vakantie een zware menstruatie tegemoet ga! Succes met je keuze, en alvast een fijne vakantie!
Ja, het is absoluut het afwegen van twee kwaden, zo voelt het wel helaas ... Sinds een half jaar weet ik dat ik endometriose in de spierlaag van de baarmoeder heb, vandaar die ernstige krampen. Volgens de ha kan Primolut gunstig werken in dat geval. De gyn ziet me liever helemaal aan de pil gaan, maar ik stel dat zo lang mogelijk uit, want word er echt een vlak geval van.
Als je menstruatie 6 dagen duurt dus in totaal 18 ibu's neemt vind ik het wel veel. Sowieso drie op een dag is al heftig. Is niet mis hoor ibuprofen. Ik begrijp heel goed dat TS kiest tussen twee kwaden, heb zelf ook endometriose, maar ik vind het persoonlijk erg veel klinken qua pijnstilling.
3 ibuprofen per dag mag wel hoor, althans volgens de bijsluiter en mijn HA. Neem het ook wel eens tegen zenuwpijn (niet in de zwangerschap dan), tsja het zal vast troep zijn maar als je anders niet kan lopen en dus niet je kind kan verzorgen heb je niet veel keus.
Ik praat ook beetje uit eigen ervaring, ibuprofen is bijna mijn dood geweest (hartfalen erdoor). Er zijn vaker mensen aan overleden en mijn cardioloog verbood me dan ook om het nog te gebruiken in de hoeveelheid waarin ik het nam. (ook drie of vier per dag). Het is natuurlijk bij iedereen anders maar ik schrok er nogal van dat er mensen gewoon echt aan zijn overleden. En heb toen besloten dat ik liever met pijn wil leven.
Als ik niks neem, lig ik met rugweeën op de grond te kronkelen. Geloof mij, dat ik niet zomaar iets neem! Ik neem de eerste dag 3x 600, 2e dag 3x 400 en de laatste dag nog 1x 400mg. Ik ben zelf een anti-slikker, zelfs voor mijn reuma slik ik niks meer.
Ik vraag me dan wel af (sorry als het te persoonlijk is) wat je deed toen je bv gaf, zie in je OT staan dat je dat meer dan 3 jaar hebt gegeven. Neem aan dat voor die 3 jaar en 7 maanden je menstruatie al wel was teruggekomen, bv. na een maand of 6? Sorry, gewoon benieuwd.
Ibuprofen heeft code L1=veilig. Nu kon ik overigens de eerste 2,5 jaar de menstruaties wel doorkomen op 1 of 2x 400mg. Ibuprofen. Ze zijn de afgelopen 1,5 jaar stukken erger geworden.
Wat een rotziekte is het toch. Veel sterkte meid, ik hoop dat de primolut het juiste effect voor je heeft en je kan genieten van een fijne vakantie.
www.kinderyoga.nl/?p=1019 Ik moest even hard lachen want ik dacht dat je de pillen van pipi langkous bedoelde
Ik slikte op advies van de gynaecoloog 4x 500 mg naproxen, als je anders niet kunt functioneren moet je toch wat. Je kunt je ook moeilijk elke maand 3/4 dagen ziekmelden.