Primolut

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mariska121, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hallo iedereen,

    ik heb een klein vraagje: Aangezien ik de vorige 2 menstruaties bijna geen bloedverlies had heb ik van de doktor Primolut voor geschreven gekregen. De kuur heb is afgemaakt en op zondag ochtend heb ik de laatste pil ingenomen. Nu heb ik dinsdag buikpijn gehad en een beetje bloedverlies gehad, en op woensdag precies hetzelfde verhaal. Nu is het bloedverlies gisteren middag gestopt en nog niet weer op gan gekomen, ik heb ook nergens last meer van.
    Zijn er meer dames hier die dit ook hadden?,
    Komt de menstruatie alsnog op gang? Ik had altijd namelijk een menstruatie van 7 dagen, dus dit is wel heel erg weinig.

    Alvast bedankt voor jullie reactie, misschien is er wel helemaal niks aan de hand maar ik had verwacht dat het gewoon zou doorzetten.

    Maris
     
  2. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hmm heb geen idee hoe het bij het opwekken van de ongi gaat met het gebruik van primolut. Ik slik de primolut nu op dit moment om mijn ongi uit te stellen, want ik ga straks met vakantie en door de koperspiraal ben ik het natuurlijk super erg en zou mijn vakantie echt vergald worden door dit!

    dus heb primolut voor uitstel, alleen ik blijf maar oud bloed verliezen...gelukkig is dit wel te doen tijdens de vakantie, maar heel af en toe verlies ik wel wat helder rood bloed, maar dat is ook weer zo weg gelukkig!

    maar iemand mischien hier ervaring mee? met het blijven vloeien...

    heb jij trouwens bijwerkingen bij die primolut?
    ik ben sinds vandaag erg duizelig!
     
  3. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik heb geen bijwerkingen gekregen tijdens het gebruik van Primolut.
    Helaas is de ongesteldheid niet verder gegaan dus dan zal dit het al wel geweest zijn.

    Maris
     
  4. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hmm vreemd dan, wat zegt de ha hier van dan?
     
  5. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik ben er nog niet heen geweest. Ik heb vorige maand een bloedtest laten doen, om te kijken of ik zwanger was. Dit bleek niet het geval te zijn, en dus kreeg ik de Primolut. Ik kijk het nog een maandje aan en als ik dan niet een normale ongesteldheid krijg ga ik lang de huisarts.

    Maris
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    afwachten dus.

    nou succes meis!
     
  7. Anneke82

    Anneke82 Bekend lid

    12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook net een primolut kuurtje gehad, maar bij mij is het omdat mijn "cyclussen"erg lang zijn en dat het hopelijk dan weer goed op gang komt.. Ik werd 3 dagen na de laatte pil primolut netjes "ongesteld" en dit heeft bij mij 7 dagen geduurd.. Misschien moet je even naar de huisarts bellen en anders even naar de apotheek? Was je ondanks het weinige bloedverlies wel regelmatig ongesteld?
     
  8. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik was vroeger in de stopweek altijd 6 tot 7 dagen ongesteld en dat is de laatste 2 keer voor de primolut heel weinig geweest maar wel een dag of 6 a7. Nu niet. Ik heb neet de assistente aan de lijn gehad, en nu moet ik vanmiddag langs komen. Ze vond het ook een beetje raar dat ik zo weinig ongie was en dus vandaar het bezoekje. Ik baal best, nu dit en vanavond naar de dierenarts met de hond, wat een gezeur....

    Heel erg bedankt voor de reacties alvast en ik laat weten wat het is geweest.

    Maris
     
  9. Anneke82

    Anneke82 Bekend lid

    12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Succes vanavond en vanmiddag! Ik weet hoe het is om zo in onzekerheid te zitten en al dat wachten... Soms zakt de moed me even in de schoenen, maar mijn tijd komt nog wel en die van jou ook! :)
     
  10. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik vind het fijn dat jullie zo reageren.
    Ik moet morgen een plasje doen en dan gaan ze een test doen.

    Maris
     
  11. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik moet zometeen de urine wegbrengen en dan hoor ik de uitslag. Ik ga er vanuit dat het negatief is, de bloedtest van 3 weken terug was ook negatief. Helaas hebben we een doktor waar je de woorden uit de mond moet halen en heeft hij ook geen verdere uitleg gegeven over wat we hierna gaan doen.

    Maris
     
  12. Anneke82

    Anneke82 Bekend lid

    12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Hopen dat de bloedtest positief is!
    Ikzelf heb gisteren en vandaag een beetje bloed verloren.. Zal wel een tussentijdse bloeding zijn. ben benieuwd of primolut mijn cyclus ook doet verkorten.. Anders moet ik wachten tot we een jaar bezig zijn zegt mn huisarts voordat ie me doorverwijst naar de gyneacoloog.. Dat zal dan in november het geval zijn. Ik ga ervanuit dat dat het geval moet zijn..
    Laat je even weten wat de uitslag is van de bloedtest? Wanneer krijg je uitslag? dezelfde middag al?
     
  13. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Hoi Anneke,

    de uitslag was negatief, verdere waardes zijn ook bekeken en ook die waren goed.
     
  14. Anneke82

    Anneke82 Bekend lid

    12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Jammer hoor...
    Dan moet je ook afwachten hoe het verder gaat verlopen? Hoe lang ben je al gestopt met de pil?

    Groetjes! En de moed erin houden he?
     
  15. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    Het is een heel verhaal om het zo maar te zeggen. Ik ben ergens in april 2 pillen vergeten in de eerste week, toen natuurlijk een spannende tijd. Toen een test gekocht en gedaan, maar die was negatief, dus maar weer gewoon met een nieuwe strip begonnen. Vanaf dat ik de pil vergeten ben heb ik geen 'normale' menstruatie meer gehad. Ik heb hier nog nooit in de 5 jaar dat ik de pil slik, last van gehad. Toen kreeg ik na een paar weken allemaal zwangerschapsverschijnselen, wij dus denken dat ik toch zwanger ben, weer een test gedaan en weer negatief. Voor de zekerheid maar gestopt met de pil en langs de huisarts gegaan omdat dit voor mij niet normaal is. Bloed laten prikken, dit omdat mn moeder ook pas na 22 weken wist dat ze zwanger was en de testen steeds negatief aangaven bij haar. Ook de bloedtest was absoluut negatief volgens de doktor. Ik dus Primolut gkregen voor 10 dagen, dan zou ik goed ongesteld moeten worden, maar ook dit bleek niet zo te zijn.
    Ik heb geen idee wat er nu is maar de assistente zei dat ik nog maar eens een maandje de pil moest gebruiken en dan zou het weer beter zijn.

    Ik hoop dat dat zo is want ik wordt hier heel erg moe van.

    Maris
     
  16. Anneke82

    Anneke82 Bekend lid

    12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    wat een verhaal ja.. Maar begrijp ik hieruit dat het niet de bedoeling is om voor een kindje te gaan? Als je menstruatie niet doet wat het moet doen vind ik altijd maar een beetje raar en vooral nu het mezelf ook overkomt.. Nooit gedacht dat mn lichaam zo vreemd in elkaar stak! ;)
     
  17. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    We willen allebei graag kinderen, en nu zou ook welkom zijn! Mn vriend heeft geen vaste baan en wil dus afwachten of hij dit jaar een vast contract krijgt en dan willen we volgend jaar kijken wat moeder natuur voor ons in petto heeft :D
     
  18. Hanneke1979

    Hanneke1979 Nieuw lid

    4 jul 2007
    4
    0
    0
    Goedemorgen,

    Ik ben al 5 maanden niet meer ongesteld geweest.......heb net een kuurtje van 10 dagen Primolut afgerond (donderdag) maar ben nog steeds niet ongesteld geworden!
    Heb vanmorgen de ha (assistent) gebeld en zij vond het toch wel heel erg raar dat ik helemaal geen bloedingen gehad heb dus ze zou even gaan overleggen met de ha.

    Ik weet heel zeker dat ik niet zwanger ben omdat ik 2 testen gedaan heb en die waren allebei negatief.

    Ben heel benieuwd hoe of wat nu, vind dit in ieder geval helemaal niks.

    Groetjes Hanneke
     
  19. Anneke82

    Anneke82 Bekend lid

    12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik werd op de 3e dag na de laatste pil primolut "ongesteld". Maar je zit nu op de 5e dag? Volgens mij staat er in de bijsluiter dag 3 of dag 4 na de laatste inname dat er een bloeding ontstaat.. Als er geen bloeding ontstaat zou ik gewoon weer opnieuw een afspraak maken met de huisarts.. Misschien dat hij je doorverwijzen kan naar de gyneacoloog?
     

Deel Deze Pagina