Welke spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door AnnaCF, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik wil graag een spiraal maar zit enorm te dubben welke.

Ik riep altijd ik wil een koperspiraal maar daar zitten wel wat aantekeningen aan lees ik nu. Zo vind er toch vaak een bevruchting plaats en wordt het vruchtje dan afgestoten. En de menstruaties worden een stuk heftiger. Nu had ik er nooit zoveel last van maar na mn bevalling zijn het een soort mini bevallingen geworden. De eerste twee keer heb ik gewoon bij de HA gezeten omdat ik niet snapte waarom ik ineens zo mega veel pijn in mn rug had. Toen het de derde keer weer gebeurde viel het kwartje. omdat het niet de typische menstruatiepijn was.

Dus nu twijfel ik toch maar voor de mirena te gaan. Maar daar zitten hormonen in en ik reageer daar toch nog best wel op. Slikte het substituut van de Microgynon 20.

Graag hoor ik wat ervaringen van de een of de ander.
    En weet iemand toevallig ook wat de kosten zijn om het bij de gyn te laten plaatsen ipv de huisarts. Die van mij is niet zo ervaren met spiralen en dat zie ik om die reden niet zitten.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb de multiload (koper) gehad, beviel me prima. Mijn menstruaties werden niet heftiger of pijnlijker, het enige verschil dat ik merkte was dat menstruatie 1 dag langer (bruin verlies op het einde) duurde.

Helaas wel miskraam, omdat spiraal verzakt was (dan werkt-ie minder goed) zonder dat ik het had gemerkt.

Heb daarom nu mirena (verzakken maakt voor werking niet uit, volgens de gyn), die is betrouwbaarder. Heb geen last van hormonen van mirena, alleen die van mezelf ;) (pms). Bloedverlies is beduidend minder. Het laatste half jaar is mijn menstruatie wel steeds langer geworden, sinds ik met BV gestopt ben (11-14 dgn licht bloedverlies en spotting). Om die reden heb ik besloten om te gaan voor sterilisatie.

Als je nu heel heftige, pijnlijke menstruaties hebt zou ik (denk ik) kiezen voor een mirena. Maar ik weet niet hoe erg je last hebt gehad van hormonen...? Er zit wel maar 1 soort hormoon in (tegenover 2 in de pil), dat maakt misschien voor klachten uit?

Als je naar de gyn gaat, dan betaal je uit eigen risico het consult van de gyn. Ik weet alleen niet hoeveel een bezoekje ziekenhuis kost...

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Drankje voor je uitgebreide antwoord. Wat naar dat je een MK hebt gehad. is dat gebeurt toen de de spiraal er uit haalde?

Ik lees ook veel over de gynefix. Die is veel kleiner en ziet er best interessant uit.
    Iemand ervaring?

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Tja, ik lag op echo tafel en was dus pril zwanger met de spiraal er nog in, dus gyn zei, die moet er sowieso uit. Zo gezegd zo gedaan. Maar zelfs al voor spiraal eruit werd gehaald zag het er niet goed uit (te weinig HCG). Ben naar huis gestuurd om miskraam af te wachten. Die kwam toen ook 4 dagen later op gang.

Spiraal verstoord (uiteraard) de innestelling, dus het vruchtje heeft geen kans gehad (in mijn ogen). Ik geloof dat kans op miskraam bij spiraal 70-80% is, heel hoog dus.

Maar ja. Dat was inderdaad een nare ervaring (emotionele en fysieke achtbaan!), daarom durfde ik echt geen 2e koperspiraal meer te nemen, ondanks garanties van gyn dat het 'gewoon' pech was geweest.

Deel Deze Pagina