Utrogestan na tp

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sourire, Jul 2, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sourire

Sourire Lid

Feb 9, 2021
    29
    62
    13
    Female
    Hoi iedereen,

ik heb net mijn laatste cryo tp gehad. Ik vroeg me af of jullie utrogestan ook na de tp hebben geprobeerd en niet meteen na de ovulatie?
    Ik heb namelijk nog 20 stuks thuis van de eerste punctie. Heb het net aan de arts gevraagd en zij zei dat het dan eigenlijk al meteen vanaf de ovulatie moest, maar ze zei ook niet duidelijk dat ik het niet hoefde te proberen…. Nu het de laatste is neemt de hopeloosheid bij mij echt toe :(

Ik zit nu op 5 dagen na ovulatie.

groetjes

2. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Nee, eigenlijk nog nooit vanaf tp. altijd vanaf ovulatie
    Wel eens vanaf tp de dosis verhoogd van 3x100 naar 3x200

op zich kan het geen kwaad denk ik. Hoeveel wil je dan gebruiken? Als je 3 per dag doet ben je er snel doorheen
    Ik zou dan gaan voor 2 per dag

3. Sourire

Sourire Lid

Feb 9, 2021
    29
    62
    13
    Female
    Hi do, bedankt voor je reactie! Ik begrijp idd dat het ook geen kwaad kan. Ik heb daarnaast ook een herhaalrecept van bij mijn punctie dus die zou ik mogelijk kunnen gebruiken. Als ik een positiece test heb, wil ik het ook met de arts alsnog bespreken.. anders voelt het ook zo stiekem en niet helemaal goed

Do1981 likes this.
  4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    Denk dat het geen kwaad kan. Heb begrepen van arts dat utrogestan ovulatie uit kan stellen. Dat is al geweest bij je. Heb alleen geen idee of utro zorgt voor een bepaalde opbouw qua hormonen. Meer in de zin van of dat dan nog zinvol is om pas nu mee te starten.

Share This Page