Help!! Ik zit met een probleem denk ik Op cd 13 heb ik bij de gyn een f.m. laten doen. Hij verwachtte mijn ei op cd 15 aan de hand van de meting. Dus moest ik van hem 9 dagen na die afspraak op cd 13 bloed laten prikken op progesteron waarde. Ik in mijn agenda genoteerd en ben vanmorgen geweest om te prikken. Bedenk ik me ineens dat mijn ei w.s. vrijdag cd 17 is geweest ipv cd 15 (zie tempkaartje) Dus vandaag 5 dagen na ei. Ben ik niet te vroeg geweest nu!? Moet ik morgen even de gyn bellen om dit te melden? *pfff wat een warrig verhaal Heb ook 3 dagen nachtdienst gehad vorige week, dus toen niet kunnen tempen en ei daardoor gemist)
Volgens mij maakt het niet veel uit, het gaat erom dat het duidelijk na je eisprong is en dat is wel het geval. Mocht je gyn het nu te laag vinden, dan kun je altijd nog zeggen dat je denkt dat je te vroeg hebt geprikt en dan kun je in de volgende cyclus nogmaals prikken.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Als de uitslag twijfelachtig laag is dan zeg ik dat ik denk dat mijn ei vrijdags pas is geweest. Maar ik vind het zó dom van mezelf! Voel me haast schuldig tegenover mn gyn... alsof ik een onderzoek heb verknald Hopenlijk komt er geen volgende cyclus... maar ik denk van wel... zoals gewoonlijk
ik denk dat het na 5 dagen ook wel te zien is....indien de waarde voor de gyn niet goed genoeg is, idd even aankaarten dat je ei later was....
Het progesteron kan 5-7 dagen na de eisprong bepaald worden. Ervoor of erna is de uitslag niet betrouwbaar. Ik denk dat je dus net op tijd bent geweest. Hopelijk heb je een mooie waarde!