Hallo allenmaal. Vanaf het begin van de zwangerschap heb ik altijd al een gevoel gehad dat er iets ging gebeuren al niet het idee dat het kindje iets ernstig zou hebben of dood zou gaan. Nu heb ik eigenlijk al 2 weken last van moe misselijk zwak af en toe hoofdpijn en regelmatig duizelig. Ook vind ik me buik deze week erg rommelig en heb ik al een aantal keer voorweeen gehad met regelmaat, trok gelukkig weer weg. Maar mijn gevoel geeft aan dat het ieder moment AL gaat gebeuren, eigenlijk te vroeg dus! De kleine zou al heel diep liggen enkel nog niet vast al denk ik nu dat ze wel vast zou moeten liggen ivm de vele pijn aan me bekken,billen,benen en onderbuik. Ik kan zelfs niet echt meer bukken omdat ik echt voel dat ze zo diep zit. Ik heb ook regelmatig het gevoel alsof me vliezen een stukje naar buiten komen om te knappen. Ook zegd me hele omgeving dat het ieder moment al gaat gebeuren. Ook heb ik het gevoel dat sins een paar dagen me onderkantnzo verweekt is, als ik me afveeg na het plassen voel ik een heel stuk minder soort van verdooft gevoel. Ik word best onzeker, ik wil wel dat ze komt maar liever goed gezond. Ik heb laatst de vk nog gebeld met de problemen maar ze gaf eigenlijk enkel aan ze zal wel weer zakken en ging niet verder op het misselijk duizelig ect. (Me bloeddruk zou normaal zijn maar ik voel hem geregeld harder pompen en sneller) Zijn er nog meiden die dit ook gehad hebben? Overigens gister toen we de gipsbuik gingen maken kreeg ik zn kramp zoals echte middenweeen het bleef zitten de pijn maar zoals een weee met hoogtepunt en zakte af. Ben snel onder de douche gestapt en toen zakte het weer af maar was helemaal uitgeput en helemaal beurs zoals elke keer. Iemand die me beetje op gemak kan stellen? Groetjes
Ik vind het echt horen bij de laatste weken van de zwangerschap. Je lijf is bijna klaar om te bevallen! Was je bij de eerste ook te vroeg? Meestal hoor je dat de tweede ook in dezelfde week geboren wordt. Maar stel dat de baby nu geboren wordt, hoef je je geen zorgen te maken over zijn/haar gezondheid lijkt me, als je al 36 weken bent.
Klopt d was er ook vlot bij met 38 weken, naar bij hem ben ik er doorheen gefiets zonder dingen, enige wat er was dat ik 2dagen voor zijn geboorte 2 keer naar het ziekenhuis moest omdat me bloeddrukte hoog was en ik er ook last van had. Omdat wat ik nu heb heel erg overeen komt met wat ik bij me zoontje heb gehad geeft alleen maar meer de klap. Ik herken dit gewoonweg niet. Ik wil heel graag thuis bevallen ook omdat d in 2 uurtjes er was... Maar kleine meid is wat kleiner dus ben beetje bang dat het allenmaal ook niet mag (nog niets van gehoord hoor) Het voelt zo hetzelfde als de week boor de bevalling van me zoontje.
Dat laatste wilde ik ook zeggen... Ik ben bevallen met 36+2 en heb een gezonde dochter Ze was (en is) klein, maar doet het verder prima!
dat dove gevoel trouwens is waarschijnlijk je baby die met haar hoofd op je schaambeen drukt... heb ik ook gehad in de laatste weken van de zwangerschap! Maar dit heeft echt nog niks te maken met of je baby eerder komt of niet! Probeer je wat meer te ontspannen... dat je zo gestrest hierover bent zal je ook niet helpen in je beter voelen! En mocht je je echt beroerd blijven voelen mag je best je vk vragen om een extra onderzoek!
Even voor de duidelijkheid als ze nu zou komen zou. Ze niet ongezond zijn maar wel vroeg, bedoelde met gezond eigenlijk meer goed gegroeit en er echt klaar voorzijn zonder complicaties of andere kleine dingentjes (niet goed verwoord) Voelt wel fijn dat jullie me toch beetje kunnen uitleggen . Het rare is sins denk een dag of 3 geregeld zo heb van volgens mij gaat het vanavond al gebeuren... Heel vreemd. Ook gebeurd er op dit moment zoveel met me lichaam wat ik terug zie wat ik kreeg bij me zoontje toen hij bijna kwam, maakt me toch beetje onzeker omdat ik niet wil dat ze te klein of nog niet klaar is. Is het ook mogelijk dat je je zo verweekt voelt van onder dat je denkt dat het al soppig (oeps) genoeg is voor de bevalling? Of isndit wel erg vreemd gedacht?🙊 Wat ik ook erg apart vind is dat ik de kleine heel goed voel zitten en prima kan zeggen hoe ze ligt terwijl ik genoeg vruchtwater zou moeten hebben (dit sins een dag of 2) Gelukkig mag ik morgen weer naar de vk en wil ik toch kijken of ik me onzekerheid kan bespreken zonder dat er gek gekeken word. Ik hoop sws te horen dat ze ingedaald ligt, ik denk van wel omdat ik haar schouders iets boven me schaambeen lijkt te voelen.