Daarnet contact gehad met mijn zorgverzekering ivm mijn zwangerschap. De mw attendeerde mij erop dat ik voor de 15e week mij in moet schrijven bij een kraamcentrum ivm een kraampakket die ik van de zorgverzekering krijg. Met hoeveel weken kan je het beste kraamzorg aanvragen? Ik ben nog maar 4 weken zwanger dan is dit misschien wat te vroeg of niet?
Kraamzorg kan je al best vroeg aanvragen hoor. 4 weken is misschien wel erg vroeg, maar op zich maakt het niet zoveel uit. Zelf heb ik het met een week of 10 gedaan, nadat ik mijn eerste echo had gehad. Zodat ik zeker wist of alles goed zat. Nu ik er zo over nadenk zou ik daarc toch even op wachten.
Ik had me ingeschreven na de goede termijnecho, ik was toen 12 weken zwanger. Ook omdat je dan de eerste mijlpaal heb bereikt en de kans op een miskraam met een groot percentage is verkleint
Heb gewacht tot de termijnecho omdat je dan je uitgerekende datum ¨definitief¨ krijgt.. Maar heel precies komt het ook niet..
ik deed het bij de eerste pas bij 25 weken,dit was geen probleem.. toen dacht ik bij de tweede, ik kan wel weer bij 25 weken ofzo doen.. tja toen zat het bureau vol.. en ik wilde zo graag dat bureau omdat het me zo goed bevallen was.. letterlijk uiteindelijk viel er iemand uit en kon ik gelukkig alsnog naar dit bureau.. deze keer heb ik me netjes met 15 weken aangemeld..
Heb het bij de eerste en tweede na de goede termijn echo gedaan (met 11 en 13 weken). En bij de derde had ik het ook met 13 weken gedaan, telefonisch, dit was op een of andere manier niet goed gegaan (kreeg ook geen bevestiging), dus met 20 weken maar nogmaals gedaan en ze deden helemaal niet moeilijk. Maar ze zeiden wel dat er een kans bestaat dat je dan meerdere kraamhulpen te zien krijgt, in plaats van 1 voor de hele week. ]
Ik heb gebeld bij 12 weken, alleen ik durfde mij nog niet echt aan te melden, dus pas aangemeld rond de 18 weken. Ik stond toen al wel half in het systeem, ze hadden begrip dat ik nog niet officieel durfde.