Primperan

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Belle1978, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Heeft hier iemand ervaring met Primperan zetpillen? Ik slikte eerst de pilletjes, maar kreeg daar maagpijn van. Nu over op Primperan10. Nu las ik in de bijsluiter dat er ook Primperan 20 is. Is dat sterker of zitten er gewoon meer pillen in een doosje? Ik blijf namelijk spugen, ondanks de zetpillen.

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik denk dat het sterker is. Heb ook primperan geslikt maar vond dat je er ontzettend duf van werd, meer als van Emesafene. Maar zonder kon ik ondanks de sondevoeding ook niet. Wel lekker, heel ziek en veel slapen, gaat de tijd in ieder geval een stukje sneller voorbij.

3. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    primperan 20 is een grotere zetpil met een hogere dosering dus en dus sterker.

maar wie weet helpt het je om 's ochtends en 's avonds en dosering te nemen en als dat niet helpt mag 's middags ook nog maar moet 6 uur tussen zitten dacht ik? moet je even overleggen. Anders misschien overstappen naar hogere dosering. Maar ik voelde me qua sufheid wel beter bij de 10.

4. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Waneer ben je begonnen met primperan het moet nl wel even tijd hebben om te werken..

Zelf had ik 20 Mg en die 3 keer per dag.

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Je zou er gewoon eens 2 kunnen proberen; dat is hetzelfde. het gaat dus om de sterkere variant (ik=verpleegkundige).

6. Belle1978

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik gebruik nu al 3 x op een dag de 10 mg zetpillen en sinds vandaag doen die te weinig voor mij. Dan ga ik maar om de sterkere variant vragen, alhoewel die dufheid afschuwelijk is!!

Ik ben trouwens een week geleden begonnen met de primperan, dus dat lijkt mij lang genoeg om te gaan werken...

7. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb het 5 maanden gebruikt de 20 Mg 3 x per dag. Na een tijdje verdwijnt het duf zijn echt wel gelukkig.

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik heb de 20mg ook 3x per dag gebruikt en dan nog regelmatig spugen. Het grootste voordeel vond ik dat je er een beetje soezerig van wordt dus lekker kon slapen.

Later ben ik gaan afbouwen met die 10 mg. Met 20wk eindelijk pil-vrij.
    Sterkte! Die misselijkheid is geen pretje!

9. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heb het ook drie keer per dag gebruikt. Werd er ontzettend moe van.

10. Belle1978

Ben nu opgenomen in het zh. Het gaat gelukkig alweer de goede kant op. Manlief had ma-nacht buikgriep en vreselijk gespuugd, denk dat ik dat ook onder de leden had. En... leuk nieuws, ik blijk zwanger van een tweeling!

11. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik nam ook Primperan maar dan de 10 mg. Ik ben het dan stilletjesaan beginnen afbouwen want voelde me er niet zo goed mee. Het hielp wel tegen de misselijkheid maar ik kreeg dan andere bijwerkingen.

Proficiat trouwens met de tweeling!! Das idd goed nieuws! :)

Deel Deze Pagina