Auw!!! sinds een week of 2 heb ik spataderen in de schaamstreek en echt van voor naar achter alles doet pijn ik merkte het eigenlijk na een vrijpartij met mijn man kon haast niet staan van de pijn en dacht wat is dit nou weer Ondertussen heb ik ook last van BI (bij vorige zwangerschappen al veel eerder) en erge bandenpijn. Werk in de zorg nu redelijk aangepast werk maar nog steeds ga ik naar huis met veel pijn. Bedrijfsarts wijkt niet af van zijn advies over hoe ik nu werk is licht genoeg enz en .. maar goed heeft iemand tips om vooral die spataderen te verzachten? Die bi zal alleen maar erger worden dat weet ik nog van de andere 2 en gelukkig over 1,5 wkn weer naar de gyn hopen dat die ook wat kan helpen met tips maar tot die tijd.... Wie herkent dit en weet hoe dit verder gaat verlopen en heeft tips?? Gr. Cindy
hoi hoi Helaas heb ik er ook last van. Ik heb een hele grote spatader aan de binnenkant van mijn schaamlip . Soms is het bij mij ook gevoelig, dan steekt het. Volgens mijn gyn kun je er echt niet veel aan doen. Strak ondergoed is dan wel goed maar als het heel strak zit vind ik dat echt niet fijn hoor! Ook heb ik wel eens gehoord dat er vrouwen zijn die een inlegkruisje in de vriezer leggen en dan eerst een onderbroek aandoen, en dan nog een onderbroek waar dat inlegkruisje dan in zit, het schijnt echt verkoeling te geven! De enige troost die mijn gyn kon geven is dat deze spataderen vrijwel altijd weggaan en spataderen op je benen vaak niet meer. Dan heb ik ze toch liever hier!! Je moet het wel even benoemen bij de gyn in verband met het zetten van een eventuele knip (want daar willen ze echt niet inknippen op dat moment ).
haha nou dat van die knip zal ik dan onthouden... volgens mij hebben ze bij de vorige 2 deze kant op geknipt... dus nu maar even niet dan gelukkig mag ik nu van mijn werkgever eerder naar huis eindelijk gelijk gekregen ik was voor 75%ziek gemeld maar moest 100% aanwezig zijn en dan 25% werken... nu dus wel naar huis na het "gewone" werk
Ja die spataderen aan de binnenkant van de schaamlippen komen mij bekend voor. Heb al vaker gelezen dat die na de bevalling vanzelf weer verdwijnen en dat er tijdens de zwangerschap niets aan te doen is. Wel erg vervelend ja, die zwellingen, en vooral pijnlijk na een vrijpartij. Ik heb zelf ook veel spataders op mijn benen gekregen (had er voor die tijd ook al een paar hoor) en een heeeele dikke pijnlijke in mijn rechterlies. Net een enorme blauwe plek. Die gaat dus ook niet meer weg... Na de bevalling maar even langs de HA denk ik...