Aluminium koffiecupjes

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    We hebben hier thuis sinds een paar maanden een nespresso apparaat. In het begin flink geprobeerd met cupjes maar algauw erachter gekomen dat de echte cupjes beter werkten. Die van plastic bleven steeds hangen en moesten we echt lospeuteren zeg maar. Dus snel de echte gaan gebruiken. Nu zag ik van de week dat Douwes Egberts ook aluminium cupjes heeft tegenwoordig. Dus die gaan proberen. Alleen krijgen we nu steeds halve kopjes koffie en merk ik dat het lekbakje steeds helemaal vol loopt. Daar loopt es dus de rest van mijn koffie naartoe .
    Wie heeft er ervaring met deze cupjes of weet waar dat aan zou kunnen liggen? Vind het qua smaak niet veel verschillen van de echte en stuk goedkoper.... maar die watersoverloop steeds is ook niet handig......
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben 1 x DE geprobeerd, maar vonden ze niet zo lekker. We hadden echter geen problemen met de koffie zetten. Wij hebben een pixie trouwens, misschien dat het apparaat uitmaakt?

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Het kan helaas zo zijn dat door het gebruik van de namaak (plastic) cupjes je apparaat niet meer zo functioneert als zou moeten... ik zou het apparaat even laten nakijken bij nespresso.

MaMa vindt dit leuk.
  4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    #4 PenK, 14 sep 2017
    Laatst bewerkt: 14 sep 2017
    Wij willen juist de DE cups omdat we die de aller lekkerste vinden. Zo zie je maar dat smaken verschillen :thumup:
    Off topic

Raar dat je ineens halve kopjes krijgt.
    En je gebruikt echt het knopje met het grote kopje er op?

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben de variant van krups met melkopschuim optie..... en ja de knop staat goed gedraaid. Dat was idd het eerste waar we naar keken
    Niet echt dezelfde ervaringen mee dus... en de halve kopjes hadden we met de echte cupjes niet, ook niet nadat we die plastic hadden geprobeerd. Vreemd, misschien binnenkort toch maar weer eens de echte proberen, kijken of we dan ook weer halve kopjes krijgen of weer echte volle kopjes koffie.....

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik weet niet of je veel koffie drinkt, als ik hem heb ontkalkt loopt hij ook weer beter door. Sommige cupjes werken voor geen meter.

MaMa vindt dit leuk.
  7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook DE cups en geen problemen eigenlijk. Ik kan je dus niet helpen.

Ik zlu het ontkalken eens proberen.

8. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Hier idem

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ontkalken heb ik vorige week gedaan, dus daar kan het niet aan liggen.
    Anders was dat idd nog een optie

10. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde apparaat en altijd de DE cupjes. Nooit problemen gehad. Ik zou de machine even laten nakijken als er nog garantie op zit...

Uiteindelijk zijn we overgestapt op een bonenmachine omdat de cupjes in verhouding toch nog veel duurder waren. Nu DE bonen en nog lekkerdere koffie!

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier ook DE cupjes, eerst plastic en nu aluminium. Hele lekkere koffie. Geen problemen met halve kopjes. Je kunt de hoeveelheid dat jij in een kopje wil wel opnieuw instellen met het apparaat.

Wanneer je trouwens andere cups dan Nespresso gebruikt in het apparaat, vervalt je garantie. Dus mocht je hem laten nakijken moet je even oppassen met wat je zegt.:cool:

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook geen probleem. Heb de pixie machine. Misschien maakt dat ook nog verschil?

Deel Deze Pagina