Iemand toevallig verstand van huurcontracten (leegstandswet)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Milaaaaa, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Hoi!

Wij hebben net een woning gehuurd, maar toen ik rustig thuis op mijn gemak nog alles eens ging doorlezen viel het mij op dat er een aantal dingen niet kloppen naar mijn inziens.

Dit huis waar we in wonen staat te koop, en was de bedoeling op leegstandswet te huren.

Maar ik het hele huurcontract word niet gesproken over leegstandswet, en ook staat er niet in het contract iets over een vergunning.

Terwijl ik als, ik op google lees dat er dat echt in moet staan omdat je anders een normaal huurconrtact hebt met huurdersrechten.

Wel staat er verder in het contract dat we moeten meewerken met bezichtigen en mocht het verkocht worden dat de huur in tussentijd op gezegd mag worden.

Terwijl er staat: Deze overeenkomst is aangegaan voor de duur van 1 jaar, ingaande op 01-01-2016 tot en met 31-12-2016. Tijdens deze periode kunnen beiden partijen deze overeenkomst niet tussentijds door opzegging beeindigen. Indien in 3.1 een bepaalde tijd is opgenomen en deze verstrijkt zonder opzegging loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door. Beeindiging van de overeenkomst door opzegging dient te geschieden overeenkomstig artikel 9 van de algemene bepalingen.

----

Wat heeft dit voor een gevolgen voor ons dat er schijnbaar geen vergunning is voor de verhuur van dit huis. We staan hier wel gewoon ingeschreven.

Naar mijn inziens heeft hij een fout begaan met dit contract gezien dit een standaard huurcontract is, en geen leegstandswet contract.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik huur ook via de leegstandswet, echter staat dit huis niet te koop.
    Ik heb er verder ook niks in staan over leegstand.
    Wel is het contract opgesteld via de makelaar

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor wat ik mij kan herinneren moet de eigenaar van het huis inderdaad een vergunning/goedkeuring van de gemeente aanvragen en van de bank waar de hypotheek van de eigenaar loopt. Het mag niet zomaar even verhuurd worden. Er zijn ook andere contracten hiervoor. Heb een paar jaar een koophuis gehuurd. Je moet idd wel meewerken aan bezichtigingen

Deel Deze Pagina