Ik denk dat ze er bij de 'normale burger' niet eens aan begonnen waren, zo lang reanimeren.. Weet ook niet of deze situatie nou perse 'beter' is voor een mens, als ik daar zou liggen hadden ze het echt niet 50 min vol hoeven houden.
Tsjee wat erg zeg. Ben nooit zo geïnteresseerd in het koninklijk huis, maar dit is natuurlijk vreselijk voor de familie.
Nou je kan wel zeggen dat Friso dood is. Al komt hij bij en revalideert hij, zal hij nooit zichzelf meer zijn. Hij zal nooit meer "normaal" zijn, maar flink gehandicapt.
het is heftig.. ik denk dat de familie voor zware beslissingen komen te staan.. ik begrijp dat iedereen het beste voor hun heeft gehoopt.. maar pff 50 min reanimeren.. volgens mij is dat alleen al uniek als je daar goed uitkomt.. Vind het super erg voor de familie..
Pfff zeker heftig. Helaas zie ik het somber in. Maar we blijven hopen op een wonder! Vind het ook vreselijk voor de koningin. Het is voor iedereen vreselijk, maar nu zit ook nog eens iedereen je zo op de huid. Iedereen houdt je constant waar mogelijk in de gaten. Ik hoop dat als het niet goed afloopt ze wel een beetje rust en privacy krijgt om dit allemaal te verwerken...
kippenvel over mijn lijf en tranen in mijn ogen... Zo slecht nieuws had ik niet verwacht... Zo lang reanimeren wordt vaak zat gedaan en sommige mensen komen daar nog goed boven op ook...
Echt heel heftig hoor....vind het echt heel erg! Ook voor de familie....het is tenslotte ook maar een "gewone" familie...
was ook niet zo'n fan van al dat nieuws over Friso, ik irriteerde me er echt aan. (regelmatig tijdens het 20.00 uur journaal 16 minuten film over het ziekenhuis enz.) Maar dit vind ik wel heel, heel erg. Zulke jonge kinderen, zo'n jonge vrouw (ze waren nog niet eens 8 jaar getrouwd). Wat krijgen die een zware keuze te verwerken en dan ook nog publiekelijk. Ik hoop dat de pers zich beter gedraagt dan afgelopen week en zich op afstand houdt. ps: Beatrix heeft nooit wat te maken gehad met buitenechtelijke kinderen hoor.
Zwaar hersenletsel: Friso komt wellicht nooit meer bij Het is onduideliijk of prins Friso ooit nog bij bewustzijn komt. De prins ligt in coma, die maanden, en misschien wel jaren kan duren. Dat zegt dokter Wolfgang Koller, de arts die hem in Innsbruck behandelt. Via ons liveblog zijn alle ontwikkelingen rond het nieuws over prins Friso van minuut tot minuut te volgen. 50 minuten stil Prins Friso's hart stond na zijn ski-ongeluk 50 minuten stil. Dat was te lang, aldus Koller. "We hoopten dat de hersenbeschadiging niet zo groot zou zijn door de onderkoeling. Dat is niet zo." Nooit meer wakker Bij een scan die gisteren gemaakt is, werd duidelijk dat Friso in een diepe coma is geraakt, waaruit hij misschien nooit meer wakker wordt. "Het kan nu nog niet gezegd worden of hij ooit nog bijkomt. In ieder geval zal deze neurologische fase maanden of jaren duren." Op zoek naar revalidatiecentrum Koller raadt de familie aan om naar een geschikt revalidatiecentrum zoeken, waar prins Friso verder kan worden verpleegd. Lech bidt voor Oranjes Ondertussen stromen de reacties op de onheilstijding binnen. Burgemeester Muxel van Lech in Oostenrijk zegt dat de bewoners van zijn dorp 'in gedachten en in gebed bij de leden van het Koninklijk Huis zijn'. Hij verwacht dat de banden tussen de koninklijke familie en Lech intensiever worden dan ooit. De Oranjes komen al tientallen jaren in het dorp voor een skivakantie.
heftig.... maar vraag me wel af..: hoe nu verder? laten ze mensen wel maanden of jaren in coma.....? Dacht dat ze dat alleen deden als de toestand kon verbeteren....
Het lijkt mij dat hij hier toch niet met een "menswaardig"bestaan wegkomt. Wat zal dat met zijn familie en kindjes doen, ik denk dat je dat ook niet kan wensen....
En wat doet de coma verder met zijn lijf, zijn hart zal al een opdonder gehad hebben net als zijn hersenen. Wat is het volgende orgaan wat hier van gaat lijden?
Vind het ook zeer erg voor zijn vriend Die word misschien ernstige nalatigheid aangerekend en word misschien vervolgt terwijl hij er niks aan kan doen, Friso heeft namelijk zelf bepaald daar te skieen en is hem niet opgedwongen door die vriend Beatrix rekent het hem niet aan (logisch) maar toch gaan ze kijken of ze hem kunnen vervolgen De vriend heeft al een week niet geslapen en verkeerd nog in shock
Ik kan uit ervaring praten. Mijn moeder heeft 5 jaar geleden een hartstilstand gekregen. We zijn toen ruim 20 minuten bezig geweest met reanimeren. Ze heeft toen dezelfde behandeling, als Friso nu heeft, gehad. Toen ze bij mam geen hersenactiviteit meer konden vinden, is ze uiteindelijk een paar dagen later overleden. In nederland is het zelfs gebruikelijk om de behandeling te stoppen op zown moment. Gelukkig hebben wij er geen "stekkers uit hoeven trekken" en is mam zelf overleden. Maar ik vrees voor de koninklijke familie. En leef vreselijk met ze mee
Dat komt dus in veel families voor..... overlijdt er iemand (of bijna), dan wordt het verdriet omgezet in "woede" en dan keert het zich vaak "tegen iemand"... de "zondebok".... vind ook dat het zijn eigen "keuze" is geweest.... Neem aan dat hij zo bekend was in het gebied, dat hij ook zich realiseerde dat hij buiten pisten aan t skieen was....