Prins Friso in kritieke toestand, bedolven onder lawine

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Juul84, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ok weer wat erbij geleerd , hoop niet dat er hier nu een discussie over gaat beginnen over wel of niet dood ....

denk alleen dat hij dan beter af was geweest ...

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Door te reanimeren blijf je het hart aan de gang houden en blijft je zuurstofrijk bloed door de aderen 'pompen'.
    Je bent dan dus niet dood.

edit, ik zie dat er al een (duidelijker ;)) antwoord is gegeven

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat denk ik eerlijk gezegd ook.
    En ik wilde geen discussie op gang brengen, maar wel dat we ons aan de feiten houden ;):)
    Ik wist zelf ook niet precies hoe het zit met de dood, daarom heb ik het opgezocht.

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ja idd ....!!!! ;)

5. leonieke

Het is onmenselijk dat de famillie nu over het lot van Friso moeten beslissen..
    Dan vraag je je inderdaad af wat beter zou zijn geweest..
    Bah hoop nooit voor deze keuze te hoeven staan :(

6. leonieke

.:D.

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ;) gelukkig !!

ik verwacht zelf dat we volgende week wel een x een overlijdensbericht zullen krijgen .....denk ik ........../

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat is een onmenselijke keuze inderdaad.
    Maar is het zo dat zij dat moeten gaan beslissen? Ik kan dat niet zo goed opmaken uit de berichten van de media. Ze laten het overkomen alsof hij in coma is en zelfstandig ademt en dat het nu wachten en hopen is of hij nog ooit bij gaat komen.
    Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen, want er gaan zoveel berichten rond inmiddels.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ademt hij wel zelf?

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    eigenlijk moeten ze die keuze niet bij de familie leggen .........

Mijn schoonvader werd ook kunstmatig in leven gehouden en werd ons heel duidelijk verteld dat wij geen keuzes hoefden te maken dat deden hun , de stekkers gingen eruit en diezelfde dag nog , wij mochten alleen het tijdsstip bepalen ...........

Maar goed in hoeverre er nog kans is op ontwaken of herstel zal daar in mee spelen , maar mij lijkt die kans zo goed als nihil

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hijkan zelf ademen begrijp ik eruit ,maar kan me niet voorstellen dat hij voor de rest van alle toeters en bellen af is ......

12. leonieke

Dat maak ik eruit op.. de famillie wil nu naar een rehabilitatiekliniek gaan zoeken.. hij is medisch dus uitbehandeld..
    Wachten tot en of hij ontwaakt.. :(

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar zolang iemand zelf ademt en gewoon voeding krijgt via een sonde kan het nog heel lang duren hoor.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Marjon, het heeft met hersenfunctie te maken of je de beademing stop mag zetten. Mijn vriendje had geen hersenfunctie meer en was dus hersendood. We hadden geen keuze meer, hij zou er nooit meer bovenop komen. Want hersendood is onomkeerbaar.
    Maar als je nog wel hersenfunctie hebt van een paar procent, dan trekken ze niet standaard de stekker eruit.

@ Umm, dat weet ik dus niet.

15. leonieke

Oh echt?
    Ik dacht dat ze alleen advies konden geven maar niet kunnen verplichten tot staken van de behandeling?
    Ik denk wel dat als een arts echt met onderbouwde argumenten meedeelt dat het geen zin heeft om door te gaan met de behandeling dat vrijwel iedereen zijn conclusies trekt.. hoe moeilijk en verdrietig ook..

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    mensen kunnen idd zelfs jaren in coma liggen ....Maar goed ....ik vraag me af of ze wel alles vertellen .............ik geloof er echt niet in dat hij ooit nog wakker wordt ....

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    als een arts kan aantonen dat verdere behandeling echt geen zin heeft , dan mogen hun een keuze maken en de behandeling staken ...Je zult het misschien wel kunnen aanvechten ..Maar goed dat heeft weinig zin ......

18. leonieke

Jeetje meiden, jullie hebben ook al heel wat meegemaakt qua reanimatie en hersendood.. Best dubbel en moeilijk voor jullie dan, deze berichten..
    Knuf!

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Als hij zelf ademt, en er is hersenfunctie dan kunnen ze niet zelf beslissen over leven en dood. Dus volgens mij ligt de keuze niet bij de familie. En is het vooral afwachten of hij uit de coma komt. En als dat gebeurt, hoe hij uit de coma komt :(

20. leonieke

Jemig.. hoewel, soms is het misschien juist wel goed dat iemand die verder van de patient afstaat (zoals een arts) de keuze maakt..

Deel Deze Pagina