Ik ben beroerd maar zeer eigenwijs dus lig er ook nog niet Heb geen journaal gezien meer , heb de live blog voor me .
Unbestätigten Meldungen zufolge erlitt Friso unter anderem einen Schädelbruch und könnte aufgrund des langen Sauerstoffmangels am Freitag bereits hirntot gewesen sein even ruim vertaald: Onbevestigde bronnen melden onder andere een schedelbreuk. en door het lange zuurstof gebrek hersendood.. maargoed mijn duits komt niet verder dan 2 jaar middelbare school duits dus of het helemaal klopt..
Lijkt me toch ook wel weer redelijk logisch dat ze terug gaan naar hun verblijf in Lech.. Het voelt als hun 'thuis' daar, kindjes van Mabel zijn daar, overige familieleden zijn daar nu ook. Lijkt me dat je dan steun bij elkaar zoekt etc.
ohja komt idd ongeveer op hetzelfde uit als wat ik net typ en ik maar ploegen om door die duitse taal heen te komen en jij gooit hem hoepatee door de vertaalmachine.. dat ik dat niet heb bedacht zeg haha
'Prins Friso wordt in coma gehouden' - Prins Johan Friso bedolven onder lawine - VK Nee hij is niet hersendood hoor. Hij word nu in coma gehouden en lichaam op 33 graden. Maandag middag wordt hij opgewarmd en dat kan cruciaal zijn.
Nee morgen word hij alweer opgewarmd, duurt 12 uur en dan is het 72 uur afwachten.. dus inpricipe móet hij dan maandagmiddag bij zijn..
En dat terwijl ik ziek ben haha maar was niet om betweterig over te komen hoor, ik dacht alleen oh zeker verkeerd gelezen en toen ging ik het nieuwsbericht nog maar eens lezen
Als ik vertaal wat er staat in het duits, dan staat er: Onbevestigde bronnen zou Friso onder andere een scheldelbreuk hebben en kan hij op grond van het lang zuurstoftekort op vrijdag, al hesendood geweest zijn. Dus volgens mij zeggen ze alleen dat hij hersendood kan zijn, door dat hij zo lang zonder zuurstof is geweest. Is dus niet echt dat het zo is, maar dat het kan zijn.
wat ik me nu afvraag... hij was volgens het nieuws met een vriend aan het skieen. Wat is er met die vriend gebeurd?
Met die vriend is niets aan de hand, hij had een lawine iets dat zich opblaast geloof ik en je daardoor wel lucht hebt (zoiets, heb het half gehoord). Ik geloof dat hij de hulpdiensten heeft gewaarschuwd. Ik denk verder van alles, maar hoop gewoon dat hij er een beetje goed uitkomt, verschrikkelijk dit voor moeder, vrouw en dochters.
Dit staat net op nos.nl De behandelend arts van prins Friso heeft tegen een NRC-journalist gezegd dat de prins geen schedelbasisfractuur heeft. Het probleem is volgens hem de ademnood waarin Friso verkeerde nadat hij was bedolven onder een lawine. Aan zijn lichaam zou hij verder geen verwondingen hebben. De prins lag gisteren zo'n 20 minuten onder de sneeuw toen hij werd gered. Zijn lichaamstemperatuur was 32 graden, zei de neurochirurg tegen NRC-redacteur Jannetje Koelewijn, die toevallig in Innsbruckis. Ze kwamen gisteravond met elkaar in gesprek via haar man, ook een neurochirurg. Een lichaamstemperatuur van 32 graden isvolgens de artsen onder de bewuste omstandigheden redelijk gunstig. Bij een temperatuur die lager is dan normaal kan het lichaam met minder zuurstof toe. Volgens de arts wordt Friso de komende dagen in slaap gehouden. De grootste vraag zou zijn hoe het brein zich houdt onder het zuurstoftekort. Om zuurstof naar de organen te brengen, zetten vaten zich uit. Het gevaar is dat ze dan gaan lekken. Als dat in het brein gebeurt, kan dat dodelijk zijn. Of er schade aan het brein is, kan pas na ruim 24 uur worden gezien. Vandaag wordt volgens de arts een mri-scan gemaakt.
Heb de tv ook alweer aan staan.. Wat me ongerust maakt is dat ze terug zijn naar Lech.. Dat ze zelf moeten rusten is logisch, maar Lech en Inssbruck.. dat is best wel een afstand. Dus net wat hierboven gezegd werd; of het is sterk verbeterd, of helemaal mis.. brr..