Prins Friso in kritieke toestand, bedolven onder lawine

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Juul84, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ik ben beroerd maar zeer eigenwijs dus lig er ook nog niet ;)
    Heb geen journaal gezien meer , heb de live blog voor me .

2. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Marnat, dat las ik hier. Schijnt op het journaal geweest te zijn.

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Unbestätigten Meldungen zufolge erlitt Friso unter anderem einen Schädelbruch und könnte aufgrund des langen Sauerstoffmangels am Freitag bereits hirntot gewesen sein

even ruim vertaald:

Onbevestigde bronnen melden onder andere een schedelbreuk.
    en door het lange zuurstof gebrek hersendood..

maargoed mijn duits komt niet verder dan 2 jaar middelbare school duits dus of het helemaal klopt..

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Lijkt me toch ook wel weer redelijk logisch dat ze terug gaan naar hun verblijf in Lech.. Het voelt als hun 'thuis' daar, kindjes van Mabel zijn daar, overige familieleden zijn daar nu ook. Lijkt me dat je dan steun bij elkaar zoekt etc.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ohja komt idd ongeveer op hetzelfde uit als wat ik net typ:)
    en ik maar ploegen om door die duitse taal heen te komen en jij gooit hem hoepatee door de vertaalmachine.. dat ik dat niet heb bedacht zeg haha:);)

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
  7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    edit: had zelfde info als post hierboven hihi

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nee morgen word hij alweer opgewarmd, duurt 12 uur en dan is het 72 uur afwachten.. dus inpricipe móet hij dan maandagmiddag bij zijn..

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha. Jij bent scherper ;) het is al laat :)

10. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nou ik ga slapen, hoop dat er morgen geen slecht nieuws is...

Marnat, truste! :)

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Jij ook welterusten en idd hoop met je mee dat er morgen geen slecht nieuws is.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En dat terwijl ik ziek ben;) haha maar was niet om betweterig over te komen hoor, ik dacht alleen oh zeker verkeerd gelezen en toen ging ik het nieuwsbericht nog maar eens lezen;)

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Slaap lekker budheadje.. en ik hoop ook met je mee! dikke kus

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Als ik vertaal wat er staat in het duits, dan staat er:

Onbevestigde bronnen zou Friso onder andere een scheldelbreuk hebben en kan hij op grond van het lang zuurstoftekort op vrijdag, al hesendood geweest zijn.

Dus volgens mij zeggen ze alleen dat hij hersendood kan zijn, door dat hij zo lang zonder zuurstof is geweest. Is dus niet echt dat het zo is, maar dat het kan zijn.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat ik me nu afvraag... hij was volgens het nieuws met een vriend aan het skieen. Wat is er met die vriend gebeurd?

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met die vriend is niets aan de hand, hij had een lawine iets dat zich opblaast geloof ik en je daardoor wel lucht hebt (zoiets, heb het half gehoord). Ik geloof dat hij de hulpdiensten heeft gewaarschuwd.

Ik denk verder van alles, maar hoop gewoon dat hij er een beetje goed uitkomt, verschrikkelijk dit voor moeder, vrouw en dochters.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit staat net op nos.nl

De behandelend arts van prins Friso heeft tegen een NRC-journalist gezegd dat de prins geen schedelbasisfractuur heeft. Het probleem is volgens hem de ademnood waarin Friso verkeerde nadat hij was bedolven onder een lawine. Aan zijn lichaam zou hij verder geen verwondingen hebben.

De prins lag gisteren zo'n 20 minuten onder de sneeuw toen hij werd gered. Zijn lichaamstemperatuur was 32 graden, zei de neurochirurg tegen NRC-redacteur Jannetje Koelewijn, die toevallig in Innsbruckis. Ze kwamen gisteravond met elkaar in gesprek via haar man, ook een neurochirurg.

Een lichaamstemperatuur van 32 graden isvolgens de artsen onder de bewuste omstandigheden redelijk gunstig. Bij een temperatuur die lager is dan normaal kan het lichaam met minder zuurstof toe.

Volgens de arts wordt Friso de komende dagen in slaap gehouden. De grootste vraag zou zijn hoe het brein zich houdt onder het zuurstoftekort. Om zuurstof naar de organen te brengen, zetten vaten zich uit. Het gevaar is dat ze dan gaan lekken. Als dat in het brein gebeurt, kan dat dodelijk zijn.

Of er schade aan het brein is, kan pas na ruim 24 uur worden gezien. Vandaag wordt volgens de arts een mri-scan gemaakt.

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

kreeg weer enige hoop bij het lezen van dat bericht... hoezo je kunt er veel mee bezig zijn ;).

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wilde precies het zelfde neer zetten.

20. leonieke

leonieke Niet meer actief

Heb de tv ook alweer aan staan..

Wat me ongerust maakt is dat ze terug zijn naar Lech.. Dat ze zelf moeten rusten is logisch, maar Lech en Inssbruck.. dat is best wel een afstand. Dus net wat hierboven gezegd werd; of het is sterk verbeterd, of helemaal mis.. brr..

Deel Deze Pagina