Prins Friso

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Lov23, Jun 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Dat Friso zo lang in coma blijft is gewoon geen goed teken.

Ik denk niet dat de koninklijke familie zal beslissen om voortijdig de apparatuur te laten stoppen. Gezien hun reglieuze achtergrond en naar alle waarschijnlijkheid emotionele redenen. Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n geval. Waarschijnlijk ook afwachten en hopen op een wonder...

2. Jel

Jel Niet meer actief

'Behandeling Friso zou hier gestopt zijn'

HILVERSUM - „Als prins Friso in een Nederlands ziekenhuis terecht was gekomen, dan was de behandeling waarschijnlijk gestopt omdat er zo weinig te verwachten valt.” Dat zei Eerste Kamerlid en ethica Heleen Dupuis (VVD) donderdagavond in het discussieprogramma Dichtbij Nederland op Radio 5.

De prins verkeert sinds zijn noodlottige ski-ongeval van februari in coma. Hij heeft zwaar hersenletsel en het is zeer de vraag of hij ooit nog bij bewustzijn zal komen. Friso ligt sinds maart in het Wellington Hospital in Londen.
    „Het is de vraag of de prins ooit kans heeft op terugkeer in een normaal bestaan”, zei Dupuis. „Ik ben geen deskundige, maar heb begrepen dat die kans buitengewoon gering is. Dan is de vraag: moeten zulke behandelingen in Nederland gebeuren? Dat is dus niet zo.”

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

zag het net bij het nieuws op het eind idd.....
    Tja wat gaan ze doen he de familie? Ik vraag het me af....hoe lang laten ze hem nog zo liggen wanneer neem je zo`n besluit....

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Er gebeurd maar niks en er gaat wel heel veel tijd overheen nu. Ze moeten er allemaal klaar voor zijn natuurlijk om hem los te laten.

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat zal het wel zijn idd.......jeetje stel je eens voor jij moest het doen. Ik kon het nooit volgens mij.....al is er maar een klein sprankje hoop dat ga je er toch voor he.....

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als het de bakker van de hoek was was de behandeling ook allang gestopt, maar omdat het een belangrijk persoon is blijven ze doorgaan en doorgaan

Vind dat eerlijk gezegd best oneerlijk. Hier trekken ze na enkele weken de stekkers er al uit omdat je grofgezegd te duur word om aan het apparaat te laten liggen, maarja, met geld/macht koop je veel, alleen helaas ook niet een goede gezondheid, alleen het rekken van het noodlot

Ook vind ik dat de koninklijke familie Friso zijn belang moet afwegen

Is Friso niet beter af in bijv de hemel als hun daarin geloven als jaaaaaaren als een kasplantje aan een apparaat? Áls hij al ontwaakt dan kan hij toch niks meer, niet lopen, niet praten, z'n familie niet meer herkennen, etc. Hoe moeilijk het ook is, ik wist het wel ook al is het erg moeilijk

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Het is allemaal zo makkelijk gezegd, als het een normale was waren de stekkers eruit, als dit, als dat.

Ze kunnen niet zomaar de stekkers eruit trekken al zouden ze het willen! Vanwege hun religieuze achtergrond zal hier dan naar grote waarschijnlijkheid alle schande worden uitgesproken naar de familie. Dus ze hebben niet alleen aan hunzelf te denken qua emotionele redenen om het wel of niet te doen maar ook aan de hele wereld.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Inbind het verschrikkelijk voor de familie.
    Maar ik ben Herbert Daantje eens dat iemand van ons NOOIT zo lang in coma zou worden gehouden...dus eigenlijknzouden ze dat bij hem ook moeten doen.
    En niet omdat het "oneerlijk" is maar juist voor hem zelf en de familie.
    De artsen zouden dat besluit moeten maken dan was het voor de familie ook makkelijker...ik zou die keuze nietvwillen maken voor mijn geliefde!

9. Sjee

Sjee Actief lid

Jun 26, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het typische aan zoiets is.. Prins Friso maakt zichzelf niet belangrijker dan de bakker om de hoek...

Het is aan jezelf of jij vind dat je minder waard bent dan een ander..
    Dat hun bepaalde priveleges hebben omdat ze "van adel" zijn dat klopt.. Dat er meer MEDIAaandacht naar hun uitgaat dan naar "de bakker om de hoek" klopt ook. Maar hun hebben ook plichten en alles wat ze doen wordt uitvergroot en wel door de media weergegeven..

Ik prijs me erg gezegend met mijn anonimiteit in de wereld en ik ben van mening dat "de bakker om de hoek" nét zo belangrijk is als prins Friso.

Lang verhaal kort voor de mensen die alleen de laatste zin lezen ;)
    Ben 't er niet mee eens!

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je hoort ook van ''onbekende'' mensen dat ze niet zomaar de stekkers er uit trekken hoor... zijn al meer mensen na jaren en jaren weer ''wakker'' geworden.
    Ik zou niet kunnen zeggen over mijn man trek de stekker er maar uit NOOIT!

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Hoe moeilijk ik het ook zou vinden om een dergelijk besluit te nemen... Ik denk dat in heel veel gevallen 'de stekker eruit' vele malen beter is dan iemand jarenlang in coma houden in de hoop dat er een wonder gebeurt. En als iemand ontwaakt dan is het niet de persoon die hij/zij was voordat ze in coma raakten... Mensen kunnen vaak niks meer en herkennen hun eigen familie niet meer... Met als gevolg dat relaties stukgaan en iemand alsnog alleen met zijn letsel en de gevolgen ervan te dealen heeft.

Iedereen zou zoiets voor zichzelf moeten beslissen, maar ik zou liever niet als kasplantje in leven gehouden willen worden... Wie weet wat er ook allemaal in het onderbewuste gebeurt... Brr! Misschien heeft hij nog wel pijn, kan hij mensen wel horen, maar zit hij gevangen in zijn lichaam.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt het ook onzin om te zeggen dat omdat het prins Friso is er niks gebeurt, je leest wel vaker verhalen over mensen die labg in een coma liggen?...die discussie was ook allang voorbij wat mij betreft!

13. SeaShell

ik zeg alleen dat als mijn man in coma ligt in een gewoon ziekenhuis of rusthuis ze hem écht geen maanden/jaren kunstmatig in coma houden hier in NL, zo ook bij bijv mijn opa, na 2 weken werd de stekker eruit getrokken omdat ze plaats maken voor de volgende patiënt. hard, maar waar.

OF je moet bakken geld hebben en je geliefde naar een privékliniek kunnen sturen, dan houden ze je nog wel jaren in leven, ook als je de bakker van de hoek bent of een simpele stratenmaker, maar dan daar moet je heel wat euri's voor neertellen. maar als jij een simpele man/vrouw bent zonder een cent te makken laten ze je écht geen maanden/jaren op het duurbetaalde ziekenhuisbed liggen hoor. met geld koop je veel

Prins Friso kon toch ook alleen behandeld worden waar hij nu ligt? in Nederland zouden de doktoren de stekkers er ook allang hebben uitgetrokken zeggen ze, maar waar hij nu ligt is ook een soort zelf betaalde privekliniek waar wel meer rijke mensen jaren liggen.

14. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Zolang de famillie geen toestemming mogen doktoren de stekker er niet uittrekken, ook niet bij de "gewone" burger

15. SeaShell

jawel hoor, als er echt geen overlevingskans meer is en de dokters denken dat de kans vrijwel 0% is mogen ze gewoon de stekkers eruit trekken als jij geen geld hebt om diegene in een privekliniek onder te brengen,OF je moet diegene dan ergens anders onderbrengen wat je nauwelijks kan betalen, maar een gewoon ziekenhuis trekt er gewoon de stekker uit als jij nergens anders heen kan/kan betalen voor diegene

dit gebeurd natuurlijk altijd in overleg met de familie, maar ze geven je gewoon 2 opties, of in het ziekenhuis blijven en de stekker word eruit getrokken, of je brengt diegene onder in een privé-kliniek waar je flink geld voor neer moet tellen, dan kun je de tijd lang rekken, als je maar betaald

Friso ligt niet voor niets in London, hier in NL komt zoiets nauwelijks voor en hadden de artsen het allang beëindigt

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je zegt het precies goed... zolang er geen overlevingskansen zijn... Friso leeft en wij hebben geen idee van hoe hij leeft (welke vormen van ondersteuning hij nodig heeft). We weten dus niet of hij volledig beademd wordt of niet. Zolang iemand min of meer zelfstandig ademt dan wordt in Nederland ook niet zondermeer de behandeling gestaakt.

Er wordt nooit "gewoon" de stekker eruit getrokken. Na zeer zorgvuldige overweging kunnen een team van artsen besluiten dat de behandeling gestaakt wordt. Nooi zal er zo nenigrerend over een mensenleven gedacht worden als jij nu suggereert.

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

Je noemt in je laatste paar berichten exact waarom bij hem de stekker er niet uit wordt getrokken. Hij wordt prive behandeld, ja die mogelijkheid hebben zij. Wij weten met zijn allen niet wat zijn toestand is, komen we ook niet te weten. Daarbij als de bakker omd e hoek ook maar enige kans op overleven heeft trekt niemand de stekker eruit en zeker een arts niet zonder overleg want dat mogen ze niet het enige wat ze mogen is de behandeling staken! of wel geen reanimatie en of in overleg de behandeling minderen of stoppen!

Ik denk er wel eens aan omdat ik het in en in triest vindt wat er gebeurd is, maar eerlijk het is een ver van mijn bed show en wordt er meer door de media aan herinnerd dan dat ik eraan denk!

18. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    2,598
    0
    0
    Het is en blijft een hele lastige situatie. Gelukkig sta ik er zelf niet in want ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen. Aan de ene kant denk je haal de stekker eruit want het duurt al zo lang en het wor anders waarschijnlijk toch een kasplantje. Aan de andere kant hoop je natuurlijk op een klein wonder dat die toch weer bij komt. Kortom erg moeilijk

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vooral eerst zelf in die situatie zitten voordat je uberhaupt kan oordelen;) voor zover dat je dat kan in zo`n situaties he....:(

En dat hun wel het geld hebben om hem naar een privekliniek te sturen...tja dat is nu eenmaal zo....ik deed het ook als ik het kon.

En of ze nu wel of niet de stekker eruit zouden trekken in nederland.....laten we nu ophouden met deze discussie ...vindt het niet zo netjes. Dit topic is geopend voor nieuws over prins Friso en niet om constant diezelfde discussie te hebben .... .....;)

20. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ik vind dat er soms behoorlijk respectloos over de situatie gesproken wordt zeg..
    We weten er niks vanaf! wie heeft het medisch dossier doorgelezen? er is niet eens bekend of er uberhaupt nog sprake is van een stekker! we weten allen dat hij in coma ligt. niet welke ondersteuning hij krijgt.
    En we zullen nooit weten of ze bij een ander eerder gestopt waren of niet. dan zal je meerdere cases naast elkaar moeten leggen en kijken of er verschil is.

in en in triest is het. Ik hoop nog steeds dat hij wakker wordt zodat 2 dochters niet zonder hun vader hoeven op te groeien en mabel niet ook nog haar man hoeft te begraven.

allemaal heel jammerlijk. maar je het allemaal zo oneerlijk vind maar je wilde wel dat de stekker er uit getrokken had moeten worden WAT Is er dan oneerlijk. dat ze doorgegaan zijn en hij nu in coma ligt of dat ze een kans hebben willen geven. tja je wilde die kans dan toch niet dus jaloers hoef je niet te wezen...

het is verschrikkelijk wie het ook overkomt. sterkte voor alle fam leden en vrienden die dit nog mee maken (fam van friso fo anderen die een soortgelijk geval hebben in de omgeving.)

Share This Page