Prins Friso

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Lov23, Jun 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Amen!

2. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Bij een normale burger trekken ze 'de stekker' er ook niet zomaar uit hoor.
    Ik spreek uit ervaring.
    Ons nichtje heeft een jaar lang zo gelegen, haar ouders konden het gewoon niet. Je kunt dit gewoon niet van je eigen kind/man/vrouw. De overlevingskansen waren er zo goed als niet. Maar die stekker gaat er pas uit na toestemming van de ouders (of in dit geval de toestemming van mabel waarschijnlijk).

3. Jel

Jel Niet meer actief

Dat is ook iets heel moeilijks.

Is je nicht hier nog goed uitgekomen?

4. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    #84 xd24, Aug 4, 2012
    Last edited: Aug 4, 2012
    Nee helaas niet, uiteindelijk is ze na een jaar (misschien was het ook wel 2 jaar) in coma gelegen te hebben zelf overleden. Dus 'gelukkig' hebben de ouders de beslissing niet hoeven nemen. (was overigens voor iedere het beste, ze was er gewoon al niet meer:()

Daarom denk ik dat ditzelfde misschien wel zal gelden voor prins friso. Wilde alleen even benadrukken dat dit echt totaal niks met zijn titel te maken heeft zoals sommigen hier denken.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze hadden hem net als de gewone mens na 20 min moeten laten gaan.
    hoe hard ook een overlijden is makkelijker te verwerken als continu naar iemand te moeten gaan die toch niet meet wakker word

6. Jel

Jel Niet meer actief

@xd24, wat erg dat haar leven zo heeft moeten eindigen... Maar tis inderdaad 'fijner' geweest zo denk ik voor de familie. Die hebben daar dan iig geen beslissing over hoeven maken.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

helemaal mee eens!

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    die 20 minuten geldt voor reanimatie in nederland. In koude streken, en zeker met sneeuw gelden andere protocollen omdat je hersenen in onderkoelde staat langer zonder zuurstof te "kunnen".

Dus ook "de gewone mens" was langer dan 20min gereanimeerd daar!

(ik ben zo klaar met die opmerkingen he.. bahbah. En als ik het me goed herinner ben jij zelf hulpverlener toch? (geweest?) Jij zou bij onze bea toch ook geen andere dingen doen dan bij de buurvrouw?)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

In Nederland doen ze ook gerust langer dan 20 min reanimeren hoor... Ik heb een client die veel langer gereanimeerd is en ze is er uit gekomen wel met wat kort geheugen verlies maar dat neemt ze voor lief ze is de mensen in het ziekenhuis zo dankbaar!! En nu 4 jaar later leeft ze nog steeds...

Jammer dat er hier zoveel mensen zijn die het allemaal precies weten hoe het moet enz... Tot ze er zelf voor staan dan roep je dat allemaal niet meer...

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als prins Friso in Nederland was geweest dan was hij "hersendood" verklaard.
    Ik heb het soortgelijke met mijn moeder mee gemaakt. Zij heeft een hartaanval gehad, is gereanimeerd en heeft toen weer een hartslag gekregen. Ze is kunstmatig in coma gehouden en gekoeld net zoals Friso. Na deze periode (2 dagen) word het lichaam weer terug gebracht op normale temperatuur en stoppen ze met medicatie om iemand in coma te houden, het is dan van groot belang dat ze binnen 24 uur weer bij komen. Mijn moeder is nooit meer wakker geworden, de hersenen hebben te lang zonder zuurstof gezeten. Er word in Nederland dan onderzocht of er nog enige vorm van hersenactiviteit is. Dat is naar mijn weten bij Friso ook gebeurt. In Nederland stoppen ze dan met de behandeling (ze stoppen met beademing), in het buitenland gaat dat anders. Daar blijven ze iemand beademen, vandaar dat Friso ook niet naar Nederland kon.

Ik ben persoonlijk "blij" (klinkt heel raar), dat we nooit voor de keuze hebben gestaan om mijn moeder "kunstmatig" in leven te blijven houden. Want dat is het eigenlijk.... Het gemis is ondraaglijk, maar het zien lijden van je dierbare is onmenselijk. Hoe groot het verdriet ook is! Ik kan nu mijn moeder herinneren als een gezonde opgewekte moeder en niet als een kasplantje....

Misschien is niet iedereen het met me eens, maar zo heb ik het ervaren.

Ik vind het echt verschrikkelijk wat Mabel, de kinderen en de hele familie moeten mee maken!!

11. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Als de situatie is zoals bij jou zou het misschien een beter keuze zijn. maar het is niet ONZE keuze... en jouw bericht klinkt gewoon respectvol dus daar is mijn inziens niks mis mee. je spreekt over verschillen per land (niet per titel) en je spreekt over jouw ervaring jouw gevoel. en niet wat een ander moet.
    Gecondoleerd met het verlies van je moeder. want ook voor jou een groot verlies.

12. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,070
    0
    36
    NULL
    NULL

Dankjewel. Het is en blijft een groot verlies. :(
    Wat je ook zegt, er is geen enkel verschil tussen een prins of burger. We zijn allemaal mensen, die niemand van hun dierbaren wil verliezen....

Ik vind het soms best pijnlijk hoe mensen erover praten, ook dat het zijn eigen schuld is e.d. Je gunt dit niemand! Wat is geld, een titel of status nog waard, als je maar gezond bent toch? Gezondheid en geluk is niet te koop!

Ben het met je eens dat je niet kunt oordelen als je zelf niet in die situatie zit!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

mee eens...

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Zoe. Wat een ingrijpend verhaal. Heel veel sterkte.

Ben het met je eens, uiteindelijk is het verschil er niet. We zijn allemaal mensen. Denk zelfs nog eerder dat dit koninklijke lieden zelfs des te meer doet beseffen dat zelfs zij hier niets aan kunnen doen.

Of het goed of slecht is dat ze hem in leven houden weet ik niet. Wie ben ik om daarover te oordelen. Sta maar eens voor de situatie. Iedereen reageert anders.

Het moet in ieder geval een nachtmerrie voor ze zijn. Een die ik echt mijn ergste vijand nog niet gun.

Wel vraag ik me soms af waarom het zo stil is rondom Friso. Soms vraag ik me wel eens af of hij misschien niet al overleden is maar dat ze het niet naar buiten willen brengen of zo. Klinkt stom ik weet het maar dat is een beetje inherent aan het feit dat hij prins is. Je verwacht meer nieuws denk ik.

15. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankje..

Maar goed dat we zelf nooit voor de keuze hebben gestaan of je je dierbare in "leven" wilt houden. Hopelijk gebeurt dat ook nooit. Dan kunnen we er ook niet over mee praten toch? De kwaliteit van "leven" heeft voor iedereen een andere betekenis....

Ik denk zelf dat ze geen nieuws naar buiten brengen, omdat dat er simpelweg niet is.... En misschien ook om de familie en met name, Mabel en hun kinderen ook de rust te geven. Wat ik me goed kan voorstellen. Ze hebben toen de tijd alles publieke gedeeld, misschien is het nu de tijd om ze gewoon met rust te laten.
    Of dat allemaal zo is, geen idee. Maar dat idee/gevoel heb ik.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

er geld daar ook een max en die hebben ze echt ruim overschreden hoor juist omdat ze het niet wilde opgeven omdat hij van adel was. lullig maar wel waar.

ik behandel iedereen hetzelfde . bedoel wat heeft het voor een persoon voorn zin dat er naar 20 min reanimatie nog niets is laat staan naar z'n lange tijd. als er dan na de coma als ze wakker worden. nog geen schade is hebben ze dusdanig veel psychise schade dat er een heel hoor percentage alsnog zelfmoord pleegt.

stel nou hij word wakker over 5 jaar noem maar wat dan heeft hij 5 jaar van zijn kinderen gemist om maar iets te noemen

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    In alle eerlijkheid. En dat bedoel ik absoluut niet respectloos en ik wil zeer zeker mensen niet hiermee kwetsen. Maar laten we alsjeblieft niet naïef zijn. Het maakt wel degelijk uit wat je status is. En dat verbergt men ook niet eens.

Leuk is het niet maar het maakt nu eenmaal uit of je al dan niet een hoop geld hebt.

Denk aan dat jongetje dat gehandicapt geslagen is en in Amerika behandeld kon worden. Is uiteindelijk via het goede hart van heel veel mensen gebeurd. Maar als dat jongetje van adel was geweest of in ieder geval rijk was geweest dan had dit al helemaal geen issue geweest.

Mensen zullen nu wel boos op me worden maar goed, dat zij dan zo.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dat heeft er toch niets mee te maken? Feit blijft dat als je rijk bent, je die behandelingen zelf kan aanschaffen, dat kun je eerlijk vinden of niet, het is zo. Als de ouders van dat jongetje dus ook rijk was geweest, had er helemaal geen inzameling gehouden hoeven en had je dit ook niet aangehaald.

So what trouwens... zelfs als ze te lang door zouden zijn gegaan (wat ik niet geloof enkel omdat hij van adel is) dan is dat een kwestie waar ZIJN familie mee moet leven. Wat wij er allemaal van vinden is echt van achtergesteld belang hoor ... en al helemaal om daar een oordeel over te vellen. En dan nog denk ik dat de artsen in de Alpenlanden veel meer ervaring hebben met dergelijke letsels dan wij hier in dit vlakke land ... Dan kunnen wij er wel 20 minuten aan hangen, blijkbaar hebben artsen daar erg goede ervaringen met een lange periode ...

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lol. Ik oordeel niet en of het oneerlijk is of niet maakt me ook niet uit. Ik zeg alleen dat het naief is om te denken dat get geen verschil zou maken.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dan nog ... ik denk dat de behandeling in de basis echt niet anders is dan gelijk ieder ander. Ik denk wel dat revalidatie, onconventionele behandeling en opnames in het buitenland omdat daar andere protocollen op nagehouden worden absoluut met geld aan te schaffen zijn ... En dan nog, of je nou de plaatselijke bakker bent die de Staatsloterij heeft gewonnen of je heet Van Oranje, is de behandeling nog altijd hetzelfde.

Share This Page