Peuter sterft door thuis dokterende ouders | metronieuws.nl Arm knulletje . Maar dit is wel de reden waarom ik zo fel tegen anti-vaccinatie-lobbyisten e.d. ben. Het gaat allemaal best goed, totdat het een keer fout gaat. Waarom laten we het dokteren niet gewoon lekker over aan de mensen die er jarenlang voor gestudeerd hebben? Internet is allemaal leuk en aardig, maar binnen vijf minuten trekken we iets in twijfel waar jarenlang onderzoek naar is gedaan. En dan 9 van de 10 keer door middel van bangmakerij en zogenaamde ervaringdeskundigen.
Waarom gelijk de niet vaccinerenden over een kam scheren? Een kind wat overlijd aan de gevolgen van een vaccinatie, komt vaak niet in het nieuws. De kans dat je kind hersenvliesontsteking krijgt is gelukkig vrij klein. Met pech krijgt hij/zij een variant waar niet tegen gevaccineerd wordt. Het is de vraag of het vaccin werkt en dan heb je nog kans op bijwerkingen van het vaccin wat oa ook hersenvliesontsteking kan zijn. Tja dat iedereen keuzes maakt waar hij/zij zich in kan vinden en wat goed voelt, daar kan ik mij erg in vinden. Maar ik mis de link met niet-vaccineren en je kind niet laten behandelen.
Heel erg voor het kindje. Maar snap de link met vaccinaties niet, je kan ook met vaccinaties hersenvliesontsteking krijgen.
Direct een link met vaccinaties, nee. Maar wel dat deze keuze ook vaak (let op: VAAK, niet altijd dus) wordt gemaakt door middel van 'zelf-gevonden' informatie die via Google te vinden is. Thuisdokteren dus en dat is iets wat ik absoluut niet kan begrijpen.
Als je nou zou zeggen dat je tegen thuisdokteren bent oke dat snap ik maar om dit te gebruiken tegen de anti-vaccinatielobbie vind ik wat overdreven. Zoals je wellicht weet wordt er tegen een paar varianten ingeënt en zijn er nog tal van varianten over die je ook op kan lopen. Als je kindje ziek wordt omdat je niet hebt ingeënt kan je de ziekte natuurlijk ook gewoon behandelen, uitzonderingen daargelaten. Vaccineren maakt het leven van een kind niet per direct risicoloos De kans dat jou kindje hersenvliesontsteking krijgt is ook zonder inenting nog steeds kleiner dan dat het bij een verkeersongeval betrokken raakt. Ziekten in het Rijksvaccinatieprogramma, voor en na introductie van vaccinatie - Nationaal Kompas Volksgezondheid Als je hier kijkt zie je links onder de ziektes met grafieken. Van voor de periode dat er ingeënt werd en van erna en hoe de risico's liggen. Het is heel triest voor dit jongetje, en vreselijk dat de ouders hem niet direct naar een ziekenhuis hebben gebracht want meningitis is iets waar je maar beter zo snel mogelijk bij kan zijn. Wat is wel wat griezelig vind is dat de ouders van het jochie een voedingssuplementenbedrijf runnen. Maar dan zouden ze toch ook moeten weten dat die dingen hooguit je immuunsysteem ondersteunen maar zeker in bilformaat geen ziektes genezen. Zeker geen hersenvliesontsteking.
Snap wel waarom je die link legt de alternatieve meden mens anti prik anti antibiotica. Maar ja die vinden mij weer gek wel prikken wel antibiotica. Een ding weet ik wel ben geen dokter en de ouders in dit verhaal dat heet spelen met vuur. En dat kan verkeerd aflopen. Russisch roulette ook wel genoemd dat zelf dokteren.
Duz... Deze mensen hebben vast allemaal gewoon maar gedaan wat de dokter in de witte jas zei. Zelf nadenken is niet verboden, zeker niet als het om je eigen gezondheid of die van je kinderen gaat. âJaarlijks 17.000 tot 20.000 doden door verkeerde medicijnenâ - NRC
Volgens mij zeg ik helemaal niks verkeerd. Ik reageer op Warboel haar relaas en snapt waarom ze dat denkt. Dat denk ik soms ook maar daar onder ontkracht ik verder mijn relaas. Van die vinden mij ook raar. Van wel antibiotica en wel vaccineren! En die ouders in dit verhaal waren zeer duidelijk Russisch roulette aan het spelen met hun kind/ speelde met vuur. En willens en wetens geen dokter inschakelen dat staat echt veel te ver van mij af. Had allang bij een dokter gezeten( want ik ben moeder verpleegster en soms dokter)maar toch echt afgekeurd voor medicijnen of wat dan ook. Ik hoop in de dokter te kunnen vertrouwen. En ja dan kan het ook nog mis gaan. Maar kan mijn zelf dan wel recht aan kijken. Heb ik de dood van mijn eigen kind op mijn geweten!!
Zo is mijn vorige bazin ook overleden omdat ze dacht dat ze haar kanker kon genezen door een dieet. Echt super trietst.... In dit geval natuurlijk extra erg omdat het om een kind gaat die hier zelf geen keuze in heeft gehad.
Ik vind dat ook eng. Maar aan de andere kant weet je ook niet of ze met chemo nog wel had geleefd. Chemo maakt ook heel veel kapot.
Nee ik snap het ook niet, maar zelf gevonden informatie via google is vaak niet het geval neem ik aan. Er zijn mensen die opleidingen hebben gevolgd wat betreft orthomoleculaire natuurvoeding, maar ik zou het nooit gebruiken alleen maar, maar alleen ter ondersteuning.
Nee dat weet je inderdaad niet. Maar er zijn van die "Jomanda-types" geweest die haar hebben overtuigd om niet naar een arts te gaan. Ik vind dat toch heel erg....
Ik vind dat zelf dokteren heel eng. Prima, als je dit voor jezelf bepaalt, maar zo'n arm manneke is nu wel overleden door de keuzes van zijn eigen ouders. Laat de dokters doen waar ze jaren voor gestudeerd hebben i.p.v. te denken dat je met planten en kruidens hetzelfde kunt bereiken. Ik begrijp wel dat deze keuzes gemaakt worden door ouders omdat ze er echt zelf heilig in geloven, en het beste willen voor hun kind, maar sjee zo wordt je wel even meteen met beide voeten op de grond gezet. Laat het een les zijn voor anderen, sneu dat zo'n ventje er de dupe van is.
Wat een onzin dat je meteen over vaccinaties begint, daar gaat het hele artikel niet over. Heel triest voor het mannetje
Werkelijk, wat een kronkel, om dat te linken met anti-vaccinatie! Wat heeft dát in vredesnaam met elkaar te maken? Dat is ook alleen maar omdat je zelf zo super PRO vaccinaties bent, dat je dit maar weer aangrijpt om er een discussie over te kunnen openen, of niet?
Nou inderdaad. Snap niet hoe je erbij komt? Het is niet eens te vergelijken Beetje vaag dus Erg zielig voor dat mannetje. Hoop dat de ouders een les hebben geleerd, maar triest dat dat op deze manier moet gaan...
Ik vind thuis dokteren echt ontzettend dom. Evenals niet vaccineren trouwens. Wel heel sneu voor het kindje.
Nou sorry hoor, maar mijn kinderen hebben niet alle vaccinaties maar ik wens toch niet over 1 kam te worden geschoren met mensen die hun duidelijk zieke kindje zorg onthouden.