Waar is het leuk om te wonen

Discussie in 'De lounge' gestart door Irene, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Nou meiden, ik woon in Amersfoort maar mijn mannentje en ik zouden wel ergens willen gaan wonen waar het wat rustiger is en wel gezellig en leuk. Noem eens wat tips....

2. ChantalvH

ChantalvH Lid

31 jan 2007
    24
    0
    0
    Fulltime mama
    Zuid-Limburg
    Hier in het mooie diepe zuiden van Limburg is erg mooi en lekker rustig

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tja, er zijn zoveel mooie plekjes in Nederland. Waar hou je van en hoe ver weg van Amersfoort kun/wil je?

4. Editha

Editha Lid

15 nov 2006
    84
    0
    0
    Student
    Ik woon ook in Amersfoort en ik vindt Amersfoort het hier juist erg leuk wonen. Overal dicht bij (Amsterdam, Utrecht, Veluwe) Leuk centrum...

5. midushi

midushi Niet meer actief

de provincie groningen
    want er gaat niks boven groningen, dat zegen ze
    sommige denken dat we nog wat achter lopen dus nog op de klompen lopen hiero maar dat is niet zo :D :p
    en welk dorp is leuk
    ik zou wel in sellingen bourtange ofzo willen wonen lekker in de buurt bij bossen enzo en het is rustig daar

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Friesland natuurlijk, :p

Ik woon er nu even niet, maar ik wil zeker binnen 5 jaar terug.

Ze zeggen inderdaad, er gaat niks boven Groningen, maar dat geldt voor mij niet, ;)

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    overijssel: twente/ salland! super mooie natuur, veel bossen (sallandse heuvelrug bijv.)
    Lekker rustig!
    Aanrader! ;)

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Groningen! :D

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Waar het leuk is om te wonen is heel persoonlijk denk ik.
    De mensen die in Groningen wonen zeggen Groningen is The Best. Mensen in Limburg..Limburg is The Best! Etc.
    Belangrijker is dat je voor jezelf bedenkt ...Wat je belangrijke dingen vind aan je woonomgeving! Vind je rust belangrijk, de natuur, zee ..ehhh...een leuke bruisende stad in de buurt etc etc. En wat voor soort huis je wilt...huur/koop..., want hier in de Randstad zijn de huizen om te kopen best heel prijzig.
    Zelf heb ik in meedere delen van Nederland gewoond en er zijn hele leuke plaatsen te vinden wel heb je toch wel cultuurverschillen (vind ik) in bepaalde regio's van Ned. Zo zijn de Brabanders vaak weer heel anders dan de Friezen etc.
    Amersfoort ligt natuurlijk heerlijk centraal. Het lijkt mij erg leuk om daar in die regio te wonen, maar ik ben van Brabant (Breda, Tilburg, Eindhoven) weer B A C K to The Kust gegaan omdat ik erg van het strand en de zee hou!
    Kortom leuke plekjes genoeg in Ned om te wonen, maar overdenk wat je zoekt/wilt...de must en pre's zijn.

Succes!

Mirre

10. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ijselstein misschien? Is niet zo ver van waar je nu woont en ik hoor er altijd goede verhalen over (heb zelf geen idee hoor lol)
    Of Culemborg dat schijnt ook leuk te zijn..
    Heb je wel een bepaalde provincie waarin je zou willen wonen of maakt het niet uit?

11. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    [noord-oost] Friesland :) :)
    Woon hier heel mijn leven al en ga voor geen goud weg.

12. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
  13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Is natuurlijk een beetje afhankelijk wat je zelf wil: strand/zee of bos/veluwe of weilanden/akkerland. Ook inderdaad qwa mentaliteit verschilt het hier en daar nogal, dus is best wel een moeilijke vraag! Ik heb altijd in de stad gewoond en woon nu sinds 3,5 jaar op het platteland en ik zou niet meer terug willen!

14. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    En is Drenthe ook leuk? Dat vind ik nou mooi en de Veluwe ook trouwens! Wij houden heel erg van natuur, wandelen rust en ruimte, maar de mensen moeten wel gezellig en aardig zijn en openstaan voor anderen. Nog meer tips?

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Tis een heel persoonlijk iets denk ik want wat er al gezegd is meestal als je ergens geboren en getogen bent zul je er niet vandaan willen. Dat is zeer zeker mijn ervaring, ben geboren en getogen in Hillywood en zou voor geen goud ergens anders willen kunnen wonen.

Ben wel eens met de vriend van mijn moeder meegeweest met zijn alleen weekendje naar Friesland, en tja als je daarvan houd is het heel leuk wonene, tis een soort van ons kent ons. rustig etc.

wij zijn in de zomer tijdens sneekweek geweest en dat was ontzettend gezellig dus voor ons leuk voor een weekendje maar daar is het mee gezegd je moet er van houden in ieder geval.

succes

16. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik heb vroeger in Friesland gewoond tot mijn 10e en daarna richting Amersfoort verhuist. Ik vind de Randstand alleen zo super druk en de huizen zijn belachelijk duur! Ik heb nu wel een huis maar als ik straks klaar ben met mijn studie moeten we wat groter gaan wonen want dan start ik een praktijk aan huis en zo'n soort huis is hier echt onbetaalbaar! Verder zie ik de middelbare scholen heel hard achteruit gaan hier (ik werk er zelf nl.) en dan vraag ik me steeds af, wil ik mijn kinderen hier wel laten opgroeien?

17. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    Makkum (fr)

gezellig dorpje om te wonen!

18. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    In Gieten....
    Is een heel leuk klein dorpje dat tussen Groningen en Emmen ligt.
    Heel gezellig wonen.

19. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Hier! Zuid-west Friesland!
    Waar in Friesland heb je gewoond?

20. Irene

Irene Fanatiek lid