Prinsjesdag komt eraan

Discussie in 'De lounge' gestart door limmeke, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    1000x amen! :)

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben het grotendeels met LadyXochi eens.
    Het enige waar ik moeite mee heb, zijn de bezuinigingen in de zorg. Dat er bezuinigd moet worden; daar ben ik het mee eens.
    Alleen als ik dan zie hoeveel geld er ' weggegooid ' wordt in de zorg... Verander daar dan eerst wat aan. Maak zorg efficiënt. Het wordt zo duur 'gemaakt' .
    Gelukkig worden de salarissen van de topmannen naar beneden gebracht, maar kijk ook naar topmanagers, bonussen, uitjes, etc.
    Maar ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar het weg gooien van medicatie, creatief factureren, schimmige zorgafspraken die zijn gemaakt etc.

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Nou ik zei het dinsdagavond nog tegen m'n vriend. Over 20 jaar zijn wij helemaal arm! Het hele leven wordt zo duur...

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zó ontzettend mee eens!!

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ze kunnen beter bezuinigen op andere dingen wat te denken aan ouders die hun zelf inhuren al een soort mantelzorger voor hun kind met adhd en hier een pgb bedrag voor krijgen schaf dit eerst af.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Driemaal raden....je hebt zelf geen kind(eren) met een beperking. ;) Het laatste wat ze moeten doen is hier nóg meer op bezuinigen. Er zijn al té veel onschuldige kinderen en hun ouders de dupe hiervan. :(

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je mag wel meer schenken, maar dan moet je belasting betalen. En daar is niks mis mee naar mijn mening :) Mensenkinderen hoe rijk ben je als je gewoon even 100.000 of 50.000 euro kan schenken...

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar de schenker heeft er toch ook al belasting over betaald ( ingeval van spaarrekening of belegging ), toch?
    Dat vind ik dus raar, en dan is het niet verwonderlijk dat mensen op hun centen blijven zitten.
    Die spaartegoeden moeten in beweging komen, en met allerlei belastingtarieven die er nog overheen komen wordt dat niet gestimuleerd.
    Erg jammer, want de woningmarkt lijkt eindelijk weer in de lift te zitten, o.a. door deze tijdelijke regeling.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dan nog, bij bezuinigen moet er een keuze worden gemaakt. Dan heb ik 100 keer liever dat ze op zoiets bezuinigen dan op de zorg.

En zo werkt het toch altijd? Ik heb over mijn geld al belasting betaald als ik het in de vorm van loon krijg, maar als ik het uitgeef moet ik OOK btw betalen. En als ik met mijn geld waar ik al belasting over heb betaal iemand in dienst neem, dan betaalt diegene (en ik misschien ook wel, weet ik niet) ook weer belasting.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik heb ook liever hier een bezuiniging op dan de zorg. En ik begrijp ook dat je eigenlijk altijd belasting op belasting betaald.
    Alleen met die schenkingen gaat het om nog een extra belasting, terwijl de huizenmarkt eindelijk weer in beweging komt. Dat heeft gevolgen voor de bouwsector, minder werklozen etc etc.
    Maar goed, de erfbelasting kan soms ook niet mals zijn. Vroeg of laat betaal je er toch belasting over, haha.

Het zijn allemaal moeilijke keuze's, en ik ben blij dat ik die niet hoef te maken ;)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ikke 84 heeft het over ouders die zichzelf inhuren van het pgb. Niet over hulpverleners die hiervan betaald worden. en ja, daar ben ik het voor het grootste gedeelte mee eens. Tenzij iemand zoveel zorg moet verlenen dat hij/zij hierdoor zelf verhinderd wordt om buitenshuis te werken.

Hier een pgb voor de oudste en even ter informatie: per 1 jan 2015 beheren ouders de pgb's niet meer zelf, maar lopen alle rekeningen via de zorgkantoren, wat ik een goede zaak vind.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik krijg een beetje rillingen van dit soort topics.

Zet het journaal eens aan elke dag. Kijk om je heen wat een ellende er is op zo veel plekken. Oorlog, rampen, ziektes etc. Overal vluchten mensen, zitten mensen in hongersnood, sterven er ouders en kinderen na een lange lijdensweg.

Er gebeurt nu heel veel in de wereld, meer dan ik me kan heugen. Er sterven heel veel mensen en er zijn miljoenen mensen op de vlucht, om te overleven.

Wij krabbelen weer op na een crisis. Het gaat weer beter maar er zal nog bezuinigd moeten worden. Waarom? Om deze luxe staat te behouden.

Je mag potverdorie in je handjes klappen dat je hier leeft. Dat je kan eten en drinken en niet bang hoeft te zijn om kapot geschoten te worden. Klagen mag heus wel eens maar relativeer alsjeblieft wat een goed leven je hebt in tegenstelling tot miljarden anderen. Daar lever ik wel een paar tientjes voor in.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als toevoeging: ik wil niks bagataliseren maar in dit land heb je wel alle mogelijkheid om iets van je leven te maken. Soms heb je wind tegen maar er is zoveel mogelijk. We leven nog steeds in luxe, ondanks bezuinigingen. Dat het beter kan, beaam ik. Maar dat begint bij jezelf.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jeetje.. Wat let je om weg te gaan als het hier allemaal zo slecht is? Of ga iets met je briljanten geroep 'dit is slecht, dat is slecht' doen. Oplossing zijn lang zo simpel niet.

In een dubbeltje op zijn kant zie ik juist 9 van de 10 keer alleen maar gezinnen waarbij ik denk 'hoe kan je zo'n onvoorstelbaar uitgaven patroon hebben: logisch dat je in de problemen komt' ;).

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ach kom op zeg. Laten we vooral gaan overdrijven. In die programma's als dubbeltje op zijn kant hebben de mensen over het algemeen zelf een hoop foute keuzes gemaakt waardoor ze geen cent meer te makken hebben. Tuurlijk, blijft vervelend, maar laten we vooral niet vergeten dat we het hier erg goed hebben hoor! Wat voor hoge zorgkosten heb jij allemaal gemaakt dan? Want er wordt echt heel erg veel vergoed door de overheid.

Zoveel mensen die maar mekkeren en klagen, zoals Carino zegt, kijk eens om je heen. Kijk eens naar mensen die in tentenkampen moeten leven, die geen onderwijs hebben, die geen drinkwater hebben. Iedereen die hier op zp reageert heeft op zijn minst internet, kost ook geld. Vaak ook wel een mooi mobieltje, ook weer geld. En goh, wat hebben we het toch allemaal slecht met zijn allen.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Eens. Volgens de meeste Nederlanders ben ik dus arm (leef van het minimum) maar voor mijn gevoel is dat echt anders. Wij hebben te eten (en dan geen droog brood maar gewoon alles wat we willen), kleding, kasten vol speelgoed voor de kinderen, schoon drinkwater, lekker warm huis in de winter en noem het maar op. Ik zie niet in waarom ik dan arm zou zijn. Krijg vaak zelfs opmerkingen of ik misschien niet beter naar de voedselbank kan gaan...

17. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar heb je wel eens verder gekeken dan NL? Want inderdaad triest voor je vader, maar zijn die medicijnen dan in 1 klap zoveel geld? En de arts bezoeken, dat is gewoon verzekerd, kost geen eigen risico. Dus ik begrijp die keuze echt niet. En het huurhuis, erg vervelend voor ze, maar waarom konden ze dan niet een "gewoon" huis huren bij de woningbouw zonder urgentie?

Ik kan echt heel slecht tegen dat geklaag. Ik begrijp ook echt niet wat je dan zo slecht geregeld vind.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Vaak kan je met de verzekeraar een betalingsregeling treffen. Toen ik voor de tweede keer geopereerd moest worden vanwege zwangerschap wist ik ook dat het me in 1 klap 350 euro ging kosten maar ik mocht dit in termijnen betalen.

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik heb het overigens niet over beperkingen als een handicapt hebben oid maar pgb voor adhd?

20. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Precies hoe je het zegt. mooi dat dit per 2015 word veranderd, maar dan vraag ik me wel af de zorgkantoren betalen dan de ouders als je je zelf inhuurt voor je kind?

Deel Deze Pagina