Dit vind ik toch wel ff heel raar?!

Discussie in 'De lounge' gestart door 1979kik, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Bijna twee jaar geleden ben ik bevallen van men tweede meisje. Daarna ben ik 8 kg afgevallen door Infraligne en 5kg door Weight Watchers. Gezien die laatste 5 kilo er heel slecht afgaat en ik nu toch al een jaar hierop blijf stilstaan(en zelfs beetje begin bij te komen), besloot ik naar een diëtiste te gaan. Ik hoopte van haar opvolging, menuutjes, tips de te krijgen om er op een gezonde manier die laatste kilootjes af te krijgen. Na kort mijn uitleg te horen, zegt ze "waarom geen proteinedieet" .ik schrok, ik dacht dat dit enkel was voor mensen die meer dan 10-15 kg of meer kwijt willen... Ze bleef hier maar over doorgaan, dat bijna niemand(?) nog een klassiek dieet volgt...dat je dan voor elke kilo moet zweten. Dat ik die 5 kg er ten vroegste na de zomer af heb met een klassiek dieet maar op een maand met een proteinedieet(ze zei er wel bij dat ze DAN met de klassieke begeleiding begint om de verloren kilo's eraf te houden). Ben eigenlijk helemaal vd kaart, ik geloof vooral in afvallen door gezond eten, bewegen,weinig snoepen,veel water,.. En wil gewoon iemand die me hierin ondersteunt. Ik dacht dat diëtisten er zijn voor het fysiek begeleiden van patiënten en nu ervaar ik vooral de commerciële kant vh verhaal :(

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Ik zou zeggen; zoek een andere dietist!!

Ik ben zelf totaal nietvan de crash dieten en heb de grootste moeite om ook maar het lichtste dieet vol te houden...
    Ik heb dit uitgelegd aan mijn dietiste en zij heeft samen met mij een menu samengesteld waardoor ik toch genoeg energie heb (dus minder kans op snaaien) maar wel af zou moeten vallen. En dit gebeurde ook, maar uiteraard wel langzaam (5 kilo in een half jaar). Ze benadrukte dat bewegen ook erg belangrijk is en raadde zo'n proteinendieet juist af. Ze zei dat er veel mensen na zo'n dieet bij haar terecht kwamen omdat hun hele stofwisseling in de war was en ze geen idee meer hadden wat ze wel enniet konden eten.
    Ik vind het ook raar dat advies van joiw dietist dus zou echt zoeken naar eentje met een andere visie!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Dit lijkt me geen goede dietiste. Zou zeker op zoek gaan naar een andere...deze heeft duidelijk iets te verkopen

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou ook een ander zoeken!

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    andere zoeken. dit klinkt te commercieel.
    Er zal ongetwijfeld een of ander bepaald merk aan vast zitten, en ik gok dat ze er commissie of een of ander percentage voor krijgt.

Mocht dat niet eens het geval zijn; dan nog een andere zoeken. Klinkt niet als professioneel, dit...

6. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Ik had idd dat gevoel ook het was uiteraard ook een bepaald soort van proteinedieet, achter haar een heel rek met die producten. Ze heeft ook standaard starterskits klaarstaan... Het voelde idd heel erg alsof ze er aandelen had of in ieder geval iets te rapen. Ook gelijk van "xxx firma geeft nu toevallig in mei 40% korting dat maakt dat je x en x korting hebt". Voel me zo stom, je wil raad, stelt je kwetsbaar op en dan krijg je dit in je strot.:(

7. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Klinkt inderdaad alsof ze er zelf voordeel mee haalt... of in ieder geval is ze bevooroordeeld; alleen haar manier zou werken en dat hoort niet. Misschien kun je eens proberen om via je huisarts een diëtiste te vinden. Hij/zij weet je waarschijnlijk wel door te verwijzen naar professionals.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Met alle respect, maar lees je verhaaltje nog eens en hou daarbij een markteing formule in gedachte ;)

Jou klassiek (en zoals het hoort, en het beste is idd!!!) af laten vallen levert haar waarschijnlijk alleen een paar uur consult op.. Terwijl dat andere de consultkosten + na-zorg/begeleiding oplevert ;)

En dan nog... Nét voor de zomer is toch prima!!
    0,5kg per week,.. Niks mis mee, en goed vast te houden door aanpassing in je levens/voedingswijze !!!

Wat doe je nu qua sport en wat eet je nu als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina