Wil ik per se waterbasis hebben, sta ik net met mn domme kip de voordeur te verven en na een uur (toen ik klaar was) zag ik pas dat het op terpentine basis is. En op internet lees ik horror verhalen van kinderleukemie, miskramen etc. Ik ben nu best gestrest. Ik heb staan verven met de voordeur helemaal open, net een uur. Stond in de hal, niet in een gesloten ruimte. Wie stelt mij gerust? Ben nu bijna 15 weken..
Ohhh internet staat overal vol mee. Niet lezen niks aan de hand .Raam open en als het droog is lekker met een possível erover.
Ja ik las alleen maar kinderleukemie en heel veel enge dingen. Gelukkig is het de buitenkant van de voordeur dus de geur hangt niet in huis. Maar ik ben al zo'n panisch geval.. oh ih
Nou dan zou ik me dus niet druk maken. Niks aan de hand. De woningbouwen schilderen ook met terpentine basis.
Ik ga volgende week ook een kastje verven met verf op terpentinebasis. Met de verf op waterbasis, ben ik nog steeds bezig als ik moet bevallen. Ik ga m wel buiten verven, onder de overkapping, dus ik sta niet in de stank. Dan zal t vast wel goedkomen.
Ik stond half buiten, meer in de deuropening maar de geur ruik je wel. Nu ook een beetje in de hal omdat de deur nog op een kier staat. Oh af en toe voel ik me zo'n domoor. Maar is al gebeurd..
Misschien ben ik nu een ontaarde moeder maar ik heb laatst onze eettafel lopen schuren en daarna geverfd met verf op terpentinebasis. Echt geen moment in mij opgekomen dat dat niet zou kunnen? Internet staat vol met horror-verhalen.
Ik heb de kamer van mijn zoontje staan schilderen met 30 weken zwangerschap. En een kastje gelakt Ik zou me er niet druk om maken eerlijk gezegd
Nou echt he. Ik zei net tegen mn man, die mij namelijk niet geloofde. Toets in op Google verven en zwanger. Wat je dan wel niet krijgt. Heel erg....
Toen mijn vrouw zwanger was, werd het hele complex bij ons geschilderd en hing de geur dagenlang bij ons in huis. Wij stresten ook mega-erg erover maar uiteindelijk kregen we een kerngezonde dochter. Zolang je niet urenlang je hoofd boven de pot verf hebt gehangen om het eens goed te inhaleren komt het vast wel goed!
Ik zou me er echt niet te druk om maken. Het werd goed geventileerd, want je had de deur open. In mijn vorige zwangerschap ging vriend samen met schoonvader het hele huis, inclusief de trap en alle deuren en kozijnen verven. Ik ben overdag het huis ontvlucht, maar goed, ik sliep er wel. Ik denk echt dat goed ventileren het grootste punt van aandacht is.
Ik heb met mijn hoofd per ongeluk in de geur van isolatie pur gehangen. Best wel een tijdje.... Volgens het internet moet mijn kind allang 6 armen en 3 ogen hebben en weet ik al wat niet. Ze is inmiddels geboren en ze ziet er normaal en gezond uit. Zal wel los lopen
Er is heus niks aan de hand hoor... Tenzij je uren met je neus IN die pot hebt zitten snuiven.... Maar ga er niet vanuit dat iemand dat doet
Het is goed om rekening te houden met het feit dat je zwanger bent, maar achteraf stressen heeft helemaal geen zin. En met goed geventileerde ruimtes schilderen zit je sowieso niet fout.
Bij de middelste heb ik de schuur geverfd (buitenkant). Ook ik las gruwelijke verhalen, maar hij is (rekening houdend met zijn genen ) best normaal. Hij heeft in ieder geval een normaal aantal benen, armen, tenen en vingers.
Mijn vriend heeft de babykamer ook geschilderd toen ik 20 weken was. De onderste laag was een soort isolerende verf (Levis Isoprim, omdat het de allereerste keer was dat de muren geschilderd werden). Die was volgens mij ook niet op waterbasis. Ik heb er natuurlijk niet de hele tijd ingelopen, maar onze slaapkamer is er vlak naast en de geur heeft toch ook een tijdje in huis gehangen. Het heeft weinig nut om je nu druk te maken, stress daarover is ook niet goed voor de baby Ik denk dat het vooral gevaarlijk is als je voor je job bijvoorbeeld constant met dergelijke stoffen in contact komt, of plots je volledig gaat huis schilderen tijdens je zwangerschap. De ruimte was goed geventileerd, dus maak je niet teveel zorgen!