Gouden tip gezocht (luieruitslag)

Discussion in 'Verzorging' started by Mirjanne, Dec 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Isabelle heeft voor het eerst in haar leventje flinke luieruitslag.. En dan bedoel ik ook flink, ze zit eronder, het doet haar heel veel pijn, verschonen en dergelijke is een drama..

Ik heb al het één en ander geprobeerd, maar ik weet het echt niet meer.. Gebruik altijd sudocreme, maar dit doet dus niets. Op aanraden van een vriendin een andere zalf gebruikt (iets van Tridodzla of zo).. doet niets.. Ben nu aan de bepanthen begonnen, maar het lijkt er nog niet op dat het minder wordt.
    Ook ben ik al maizena aan het strooien geweest, verschoon haar vaker, maak het alleen schoon met lauw water, luiertje niet te strak dichtmaken, laat haar af en toe in blote billetjes spelen (maar dat is moeilijk, aangezien ze een bilschuivertje is, en dus erg koude billetjes krijgt op het laminaat, je denkt toch niet dat ze op het plaid blijft spelen 8) )

Wat kan ik nog meer proberen? Op aanraden van het CB smeer ik nu ook al 2x daags in met miconazolzalf, om een eventuele schimmel/gist-infectie uit te sluiten. Doet ook nog niets.

Mn arme meissie... 14 maanden, nooit luieruitslag, en nu ineens wel heel erg :(

Zijn er bij jullie luiermerken bekend waarbij de uitslag wat heftiger kan zijn? Ik gebruik verschillende; AH, etos, kruidvat en Pampers voor 's nachts.

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,446
    1,843
    113
    Ten eerste probeer zo zoveel mogelijk bij 1 product te blijven. Telkens afwisselen werkt alleen maar averechts, daar wordt de huid erg onrustig van.

De allerbeste manier die ik gebruik om van (hele erge) luieruitslag af te komen is het volgende..
    Dagelijks een (zit)bad geven in groene Badedas. Groene Badedas werkt zuiverend voor de huid, het wordt ook aangeraden om hier zitbaden mee te nemen als je hechtingen hebt na de bevalling..Na het bad zachtjes droogdeppen en daarna nog even aan de lucht laten drogen. Als de billen droog zijn smeer ik er een dikke! laag Bepanthen op (let op dat je de zalf hebt en niet de creme) en doe de luier om. Bij elke andere luierwissel dep ik de billen af met koud/lauw water (ik maak een bakje water klaar met 3 drupjes groene Badedas) en elke keer gaat er een dikke laag Bepanthen op..Hier had ik met 1 a 2 dagen zeer goed resultaat mee..
    Probeer ook niet teveel van luier te wisselen. Elke keer een ander soort materiaal kan ook irriterend werken. Gebruik voorlopig een luier waarvan je zeker weet dat je kindje er geen uitslag van krijgt, bijvoorbeeld het soort dat je hiervoor het meest gebruikte...

Ik heb de groene Badedas bij het Kruitvat gekocht. Het wordt verkocht in een groene doos, dus let op dat je niet de gewone badschuim koopt...

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
  4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik zou gewoon naar de HA gaan, die schrijft een schimmeldodendmiddeltje voor en een zalfje voor erover ter bescherming en klaar is klara. Met een dag of 2 is het al weg!

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Van Dr Vogel heb ik nu zalf. Bij Kian was het laatst ook zo erg :( Werkt echt super!

6. SoSweet

SoSweet Lid

Nov 9, 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Ons mannetje had er ook erge last van en het wilde maar niet weg. Uiteindelijk hebben we van ha een creme gekregen tegen schimmelinfectie dit had na 3 dagen al resultaat... hij is er nu helemaal vanaf!

Succes ermee....

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik zou ook bij 1 soort luier blijven.
    En ze had nooit luieruitslag gehad zei je? Krijgt ze toevallig kiezen?
    Jaime had even geleden ook een te erge luieruitslag. Zodra je al zei luier verschonen was het brullen. Maar echt van pijn heh.
    Ik heb haar avond aan avond in dr blote billen laten rondlopen. Dweiltje in de buurt houden hoor. We zijn ook gaan smeren met de zinkzalf van de etos (beter smeerbaar dan andere zinkzalf). Na een kleine week was het over!

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

het klinkt heel smerig maar probeer eens eigeel erop te smeren is het binnen no time over

dus alleen het geel van de ei niet het witte

succes groetjes nathalie ;)

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier nog tip, Nutrix van Lancome. Mijn opa werkte daar vroeger al en zodoende is mijn vader ermee opgegroeid, de kids van mijn ouders dus ook, en nu zijn onze kinderen er aan toe. Het werkt echt tegen alles, rode billetjes, luieruitslag, korstjes, geirriteerde huid, schrale wangetjes etc.

Share This Page