prisma & oogmeting, door wie?

Discussion in 'De lounge' started by Chiggy, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb een prismabril en vorige keer ben ik voor de oogmeting naar een orthoptist in het ziekenhuis geweest.
    Ik wilde net online een oogmeting afspraak maken bij Pearle maar dacht hier dus net aan.... Kan de winkel nog niet bellen want ze zijn nog niet geopend.

Is hier iemand die toevallig weet of dit nu elke keer zo gaat?

2. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Een prismameting zou ik altijd bij een orthoptist laten doen.
    Even een controle afspraak maken in het ziekenhuis om te checken of het prisma nog correct is.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Zou ik dan gewoon zo naar het ziekenhuis kunnen bellen nu? Of heb ik daar een verwijzing oid voor nodig?

4. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Ehm dat ligt er een beetje aan hoelang geleden de meting is geweest.
    Langer dan een jaar heb je officieel een verwijzing nodig, anders kan de verzekering moeilijk doen.
    Je kan de ha bellen en het verhaal voorleggen, ze zullen dan wrsh wel een verwijzing voor je in orde maken zonder dat je langs hoeft te komen.

Nog een kleine toevoeging: de opticien kan het wel meten, alleen zijn ze daar niet voor opgeleid. Mocht je geen klachten hebben kan je aangeven dat je wil dat het prisma hetzelfde blijft. Dat ze alleen de "normale" sterktemeting doen. Dit scheelt dan weer eigen risico

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is al 2 jaar geleden, dus dat wordt even de huisarts bellen dan :)
    Dankjewel!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Vreemd! Pearle zegt dat hun optometrist de prisma wel kan nameten.
    Eyewish zegt dat ik weer naar het ziekenhuist moet, naar de orthoptist.
    Beide klinken ze niet erg overtuigend en zeker van hun zaak....
    Kan een optometrist dit ook goed nameten? Dan ga ik liever gewoon naar Pearle, dat onderzoek kost me natuurlijk niks en met een bezoekje aan het ziekenhuis ben ik zo door m'n eigen risico heen!

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Zolang een optemetrist de juiste apparatuur heeft kan hij/zij dit ook meten.

Share This Page