Iemand dit ook gezien vanavond? Het verhaal heeft mij ontzettend erg aangegrepen Wendy van Lien (21) uit Rotterdam wordt in december 2005 gearresteerd op het vliegveld van Lima (Peru) met 16 kilo cocaïne in haar bagage. Ze zit opgesloten in de vrouwengevangenis van Lima, Santa Monica. Deze gevangenis is overbevolkt en de omstandigheden zijn erbarmelijk. Op het moment van haar arrestatie is Wendy zwanger, en in de zomer van 2006 is ze in het ziekenhuis van Lima bevallen van een dochter, Givainy. Wendy's moeder Irma heeft haar kleindochter naar Nederland gehaald en voedt haar daar op. Wendy hoopt dat ze snel naar huis mag, maar daar ziet het niet naar uit. De straf die in Peru op drugssmokkel staat is maximaal 15 jaar. Tranen liepen echt over mijn wangen. En wat een ontzettend volwassen beslissing van een (toen nog) 20jarige dat ze haar dochtertje naar NL gestuurd heeft. Ze had haar ook in de gevangenis bij zich mogen houden.
Ja ik heb dat gezien idd, erg aangrijpend. Iets vreselijkers bestaat er bijna niet ook al weet je dat je kindje in goede handen is...
Ik heb op internet het adres gevonden waar je Wendy kan schrijven... Ik ga dat zeker doen, voel dat ik dat 'moet' na wat ik gezien heb...
Had ze geen idee dat ze drugs smokkelde of deed ze dit voor het geld? Of gedwongen door een loverboy? Ik ken het verhaal niet namelijk. Lijkt me verschrikkelijk in zo een gevangenis gelukkig dat ze zo wijs was haar kindje naar Nederland te sturen.
hoi hoi ja sorry hoor maar wat een volwassen beslissing om haar dochtertje naar Nederland te sturen misschien had ze de volwassen beslissing moeten maken geen drugs te smokkelen dan had ze nu zelf haar dochter kunnen opvoeden en niemand kan mij vertellen dat je ongemerkt 16 kilo drugs meeneemt zonder het te weten groetjes nathalie
Ze vroegen aan haar om drugs te smokkelen 2kg, ze zou 5000euro per kg krijgen. Ze had zoiets van ja dat doe ik wel even. Volgens mij wist ze op dat moment niet dat ze zwanger was. Groetjes Vera
Het adres is: Wendy van Lien, ambajada Hollanda Avenida Larco 1301 Pisa13.miraflores.Lima11.Peru Ze wilde als 19 jarige snel geld verdienen, en had afgesproken om 4 kilo cocaine te smokkelen. Ze is erin geluisd en ze hadden 16 kilo in haar koffer gedaan. Geen idee of ze toen al wist dat ze zwanger was, maar ondanks dat, we maken allemaal fouten, en dat je dan 14 jaar zonder je kind moet is gewoon onmenselijk. Ik vind het ongeloofelijk knap dat ze de keus gemaakt heeft om haar dochtertje naar NL te sturen. Ze mocht haar ook in de gevangenis opvoeden. Ik weet niet of ik t gekund had hoor, om mijn dochtertje weg te sturen met de wetenschap dat je haar pas over 14 jaar weer echt ziet. En gister kwam haar oma op bezoek in Peru. Haar oma is 81 en t is dus hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat ze mekaar zien, zoo emotioneel. Ik vind Wendy echt overkomen als een hele sterkte vrouw, die geleerd heeft van haar fouten.
Sorry, dan had ik het verkeerd, had net een klein stukje gezien, maar was ondertussen ook met Jelina bezig.
Ik sluit me echt aan bij mamavan4. Ze had volwassen genoeg moeten zijn om die drugs niet te smokkelen, zat ze nu ook niet in deze situatie, en had haar kind recht gehad op haar eigen moeder. Kijk de gedachtengang weet je niet natuurlijk en je weet ook niet onder welke invloed zo'n meisje deze beslissing neemt, maar ik vind het iniedergeval knap dom. En ja als je de wet overschrijdt, zeker in dit soort landen, moet je op de blaren zitten ook. Vind het voor haar niet zielig, wel voor het kind.
Het is vreselijk voor het kind, ze moet haar moeder missen om een fout die haar moeder gemaakt heeft. En of je nu 4 kilo of 16 kilo smokkelt, het is en blijft erg verkeerd en dus eigen schuld....wel vind ik de strafmaat erg hoog, het kind is de dupe en niet moeder
dat je vast kan komen te zitten door drukssmokkel heeft ze vast wel geweten en toch doet ze het dus ik heb zoiets eigen schuld dikke bult. met het kindje heb ik wel medelijde omdat ze nu zonder moeder haar mooiste jaren moet doorbrengen en denk dat dit best een inpact heeft. voor wendy vind ik het niet zielig hoor, het was een domme fout met zware gevolgen en als ze het wel was gelukt en ze had geld gevange had ze ook niet geklaagt. de straf is wel erg hoog maar goed dat is in dat land heel gewoon en ook dat had ze even kunnen uitzoeken voor ze er aan begon
Ja, ik vind ook dat je aan drugsmokkel niet moet beginnen. Zeker niet in zo'n landen, waar de strafmaat uitermate hoog ligt! 1 kilo, vier kilo, 16 kilo, dat maakte volgens mij het verschil niet. Voor haar dochtertje is het wel zielig en ik vind het ook goed dat ze haar naar Nederland liet komen...
Heb net gekeken op uitzending gemist. Jeetje,wat een verhaal! Ik kon mijn tranen niet tegenhouden toen ze het filmpje zat te bekijken van haar dochtertje en haar moeder. Het is niet slim van haar geweest om drugs te smokkelen,maar volgens mij heeft ze gewoon niet aan de consequenties gedacht al ze haar zouden pakken,heel naief... Ook al is ze het zelf schuld,ik vind het heel erg..
Ik heb het ook gekeken en het heeft mij ook erg aangegrepen. Het was zeker erg dom van haar om akkoord te gaan met drugssmokkel, in die zin is het inderdaad, je moet op de blaren zitten. We weten allemaal dat de gevangenissen daar geen hotels zijn zoals in Nederland. Maar toch... ik heb zo met haar en haar familie te doen. Haar dochtertje kent haar eigen moeder niet eens. Lijkt me verschrikkelijk om zo te moeten leven. Aan het einde stond er in beeld dat haar hoger beroep om strafvermindering voorlopig is uitgesteld en dat het ernaar uitziet dat ze tot 2019 vast zal zitten... Ik vond haar besluit ook erg goed om haar dochtertje naar Nederland te sturen... een gevangenis is niks voor een kind, en al helemaal daar niet. Echt zielig, al die kindjes daar.
Er in geluisd ? Excuse me ...... mevrouw Wendy is willens en wetens naar Peru vertrokken om drugs te smokkelen en iedereen WEET dat dat niet mag en dat de kans dat je gepakt wordt nou eenmaal aanwezig is. Erg makkelijk om dan later te zeggen "Ik zou 4 kilo doen, maar ze hebben er 16 in gestopt" Nee, sorry, hier geen medelijden, nogmaals...ze heeft dit willens en wetens gedaan en daarbij dus ook een risico gelopen.
Het is wel haar eigen schuld maar erg vind ik het wel, het blijft gewoon erg, 15 jaar! Jong en naief heet dat, ja daarvoor zal je boeten maar zo lang!? Idd wat sweetangel zegt gewoon onmenselijk...
Ik heb het ook gezien, wat mij ook heel erg aangreep was dat dat kindje niet bij haar eigen moeder op de arm wou. Er is totaal geen band tussen die twee. Je zal dat als moeder maar moeten doormaken zeg... Ik vind het ook oliedom dat ze ooit de beslissing heeft genomen te gaan smokkelen, maar 14 jaar in een ander land in de bak zonder je kindje en familie vind ik een veel te harde les voor zo'n meisje. Ik ga ook een kaartje sturen. Flientje