Het is weer feest vandaag. Storm in het land en code rood zag ik net voorbij komen. Hoe is het weer bij jullie? Hier ben ik al meerdere keren naar buiten geweest om de tuinstoelen goed te zetten. Meestal blijven ze met storm wel staan als we ze klem zetten onder de tafel, maar vandaag werkt dat dus niet. Nu dus de tafel met 3 stoelen erachter tegen de tuin muur gezet en de andere 3 aan de andere kant tegen de schutting achter de tuinbank. Vond het niet zo grappig dat mn stoelen door de tuin vlogen. Mn schutting staat heerlijk te swingen in de wind en volgens mij vliegt er bij mn buren ook het eea door de tuin als ik het zo hoor. Gelukkig hoef ik vanmiddag pas weg. De oudste is ziek thuis, mn middelste red het kleine stukje naar school wel want hij heeft als hij Door de steegje loopt weinig last van de wind.
Hier waait het ook behoorlijk. Vanmorgen de oudste met de auto naar de psz gebracht en toen had ik nog niet heel veel last van de wind. Benieuwd hoe dat straks om half 12 is. Net de schutting maar even vast gezet en de losse dingen achter het huis opgeruimd.
Het gaat hier hard tekeer. Vandaag hangen ook nog alle plastic zakken aan de weg. Hier heb ik ze allemaal goed vastgemaakt maar op weg naar school was een slagveld... overal zooi!
Hier waait het ook behoorlijk!! Mijn zoon vond het vanmorgen toen ik hem naar school bracht helemaal geweldig. Ik moet straks naar mijn werk en dan moet ik over de erasmusbrug, vind dat wel een beetje eng met deze harde wind. En ik hoop niet dat de schotel van de buren straks bij mij naar binnen waait.
Hier valt het mee. Zoontje zei ook al dat het niet zo erg was als bij de IKEA de maandag. Toen waaide hetgeen ik vast had weg met een rukwind. Kon ik daarachter aan gaan rennen
Hier waait het ook flink. Hoorde gisteravond de dakpannen al rinkelen, dus ik ben benieuwd wat vandaag gaat brengen. Gisteren heeft ju trouwens ook goed hard gehageld hier, de hagelstenen ware echt flink groot.
Hier gaat het ook heel hard. Zoontje js er erg van onder de indruk, gaat steeds bij het raam staan kijken. Maar hij vindt het ook wel erg spannend. Vandaag wel met de auto naar school gegaan ipv met de fiets, ging me toch veel te hard om nu te fietsen
kop van noord holland , wij zijn wel wat gewend, maar heb wel de droogmolen even uit de achtertuin gehaald vanochtend want die stond behoorlijk te dansen ( zonder was uiteraard) en die staat in een boton gevulde voet in de grond . ben benieuwd of de schutting van de buren het houd..
Gaat hier behoorlijk te keer. Mijn oudste dochter moest zich gelukkig om 8 uur op school melden, omdat ze gisteren te laat was. Kwam nu goed uit. Middelste dochter reed mee met een vriendin en jongste dochter heb ik lopend naar school gestuurd. Blij dat ze allemaal binnen waren voor het losbarste. Mijn tuinmeubelen had ik al een tijd geleden al aan de kant gezet: stoelen in geklapt en tafel ertegenaan. Dus die gaan nergens heen. Maar bij mijn voordeur fluit het wel met de harde windvlagen. Soort scheepshoorn geluid. Heel irritant. Wat ik echt niet begrijp, is dat er dan toch weer vrachtwagens gekanteld zijn. Wanneer snappen ze nou dat je met hoge windkracht even van de weg af moet blijven.
Hier is de straat bezaaid met kliko's, die van ons staat nog parmantig rechtop... Ik heb wel de kliko's die echt op straat liggen al overeind gezet maar ze waaien weer om en ik blijf niet aan de gang. Tenzij het een gevaar opleverd uiteraard. Met de vorige storm was de schutting er al uitgewaaid dus dat scheelt nu wel
Hier gaat het ook goed tekeer. Vandaag wordt het oud papier opgehaald en er zijn wat containers omgewaaid dus al het papier ligt door de hele wijk . Bij ons staat het kapje van de schoorsteen scheef, hopelijk blijft hij zitten. En op het werk waaien en dingen van het dak en zijn er auto's beschadigd, ruiten kapot enzo. Dus net allemaal aan het verplaatsen geweest. Ik fiets meestal naar mijn werk, vorige storm ook gedaan maar nu maar even niet
Nou 1 minuut geleden is t schutting van de overburen totaal doormidden gebroken. Het andere deel staat ook te dansen dus die zal ook wel gaan. Wel veel lawaai trouwens. Wij hebben een schutting met betonpalen dus die staat nog redelijk stevig.
Hier waait het ook lekkker hard, vandaag krijgt mijn zoontje zijn eerste vaccinaties ik wilde er lopent naar toe, maar ik denk dat we dan samen gezellig weg waaien. Dus dat word met de auto die kant op. Ik ben benieuwd of hij last gaat krijgen van de vaccinaties.
Hier ook VEEL wind.. Ben altijd bang voor de dakpannen en de schutting naarnde buren toe staat ook behoorlijk te wiebelen. Blij als t weer rustiger is. Voel me vaak onrustig door die wind. Geen idee waarom...
Ik ben maar gaan lopen naar school durfde de fiets niet aan. We wonen aan de dijk en de takken vliegen je om de oren, hopelijk snel weer wat minder.
Hier mag ik zo naar het ziekenhuis 30 km verderop. Word wellicht vandaag weer een spoed OK. Dus kan echt niet thuis blijven.