Privé en werk

Discussion in 'De lounge' started by Pantoffelheldin, Jan 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Wij gaan ook wel met het hele team uit eten enzo en dat gaat ook prima, sfeer is ook altijd goed.
    Zijn met een team van 7 , waarvan er 4 gewoon heel goed met elkaar kunnen.
    Met de andere 2 hebben we gewoon niet zoveel maar gaan op het werk en tijdens overleggen altijd met veel respect met elkaar om
    Dus ik snap het probleem gewoon echt niet.

2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,264
    11,876
    113
    En is die collega van de uitspraak een van die 2 waar 'jullie' niet zoveel mee hebben?

3. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Hebben jij en je collega er een respectabele balans in gevonden tussen werk en privé? Dus niet continue over privé op werk praten en andersom? Maar ook dat jullie geen kliekje/groepje vormen binnen het totale team bijvoorbeeld?

Vanuit eigen ervaring zeg ik dat je prima met collega’s privé bevriend kan zijn, zelfs als het leidinggevende zijn zolang je bovenstaande maar wel in balans hebt. Ik ben ondertussen getrouwd met indertijd mijn opdrachtgevende leidinggevende, mijn beoordelend leidinggevende was daggast op onze bruiloft (was al bevriend met nu mijn man), een andere collega was de getuige van mijn man en zijn vrouw was mijn getuige. Maar moet er dan ook wel bij zeggen dat wij continue langere tijd op projecten zaten en de mentaliteit meer die van ‘we zijn een grote familie’ was.

4. Pantoffelheldin

Bedoel uiteraard 3 collega's ( typfout ) maar ja dit is wel een uitspraak van 1 van hun.
    Desbetreffende collega is gisteren bij mij koffie wezen drinken trouwens maar heeft het er niet met mij over gehad verder.

5. Pantoffelheldin

Wij zijn een team dat alleen nachtdienst draait dus wij zien elkaar alleen met overleggen.
    Deze overleggen gaan altijd prima , sfeer is goed en het is niet zo dat we dan een kliek vormen.
    Zitten ook niet te ouwehoeren ofzo

En zoals ik al eerder aangaf we doen ook wel dingen met het gehele team ( etentje enz... )

6. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

Oct 28, 2016
    3,723
    1,218
    113
    Female
    Hmmm vind het wel raar hoor. Snap niet waarom het niet zou kunnen. Je mag toch zelf weten met wie je prive omgaat. Bij ons gaan zoveel mensen prive met elkaar nog om en wat eten enzo. En zolang op het werk er niks van te merken is moet het zeker kunnen. Met de een heb je gewoon meer een klik als de andere.

7. Manque

Manque Niet meer actief

Als je inderdaad niet de hele tijd met elkaar optrekt op de werkvloer, snap ik het probleem ook niet. Maar ik had het wel begrepen als er kliekjes gevormd worden of als er veel gekletst wordt over de dingen die jullie buiten werktijd met elkaar doen, dat zorgt wel voor een bepaalde sfeer.

Zo ben ik ook wel eens gestopt met een sport, omdat de instructrice en de rest van het groepjes het de hele tijd hadden over samen winkelen en op den duur zelfs met zijn allen op vakantie gingen en dat uitgebreid tijdens de les gingen bespreken. Toen wilde ik daar ook niet meer tussen zitten. Doe dat dan ná het sport/werk/de les etc.

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,264
    11,876
    113
    Misschien dat ze zich dan toch op de een of andere manier wat buitengesloten voelt.

Share This Page