Hallo, Toen ik hier dinsdag een nieuwe banner maakte, dacht ik het ook al, maar ik wist het niet helemaal zeker, maar nu weet ik toch echt zeker dat m'n babybanner een dag achterloopt. Ik heb wel de juiste datum ingevuld (19 november 2008) en ik weet zeker dat krummel GISTEREN drie weken geleden 4 maanden was, 19 maart was toch echt op een donderdag en niet op een vrijdag. En toch geeft m'n banner aan dat krummel vandaag precies vier maanden en drie weken is. Hoe kan dat? Oh ja, tijd instellen heb ik al gedaan en in m'n instellingen staat wel dat het vandaag vrijdag 10 april is. Wat moet ik nog meer doen om te zorgen dat m'n banner goed gaat lopen?
Hoi, Je banner loopt goed. Jij telt van dag tot dag (woensdag tot woensdag bijvoorbeeld). Het script werkt met 40 weken zwangerschap, 280 dagen. En telt de dagen. Wat is de geboortedatum van krummel? Lotte
Ze is op 19 november geboren. Dat betekent dat ze op donderdag 19 maart vier maanden was. Op vrijdag 20 maart was ze dus vier maanden en een dag. Dat was drie weken geleden. Dan zou ze toch vandaag vier maanden, drie weken en één dag moeten zijn? Ik weet zeker dat het op het oude forum wel zo was!
Bij mij klopt de banner wel. Gisteren was het de 9e en was hij dus 4 maanden oud. Vreemd dat jouwe het niet goed doet.
Hoi, Ja dat klopt, de berekening op het oude forum was anders. Die nam geen schrikkeljaren mee enzo, dit script wel. 19 november geboren: November had 30 dagen --> 11 dagen --> 1 week en 4 dagen December --> 1 maand Januari --> 1 maand Februari --> 1 maand Maart --> 1 maand April --> 10 dagen --> 1 week en 3 dagen De dagen uit november en april tel je weer op en dat is ook een week. Als je dus alle gegevens optelt kom je op 4 maanden, 2 weken en 7 dagen. Waarvan die 7 dagen weer een week is dus 4 maanden en 3 weken. Lotte
Hmm, ik blijf het raar vinden. Wanneer is dan vijf maanden? Op 19 april of op 20 april? Als het het laatste is, dan klopt het toch echt niet, volgens mij..... Maar goed, het is geen ramp hoor, ik vind het alleen heel gek. Ik snap je telling wel, maar het lijkt mij dat er wiskundig iets mis gaat in de berekening, weet alleen niet wat Ik zou zeggen: op 19 maart was ze vier maanden en we zijn nu drie weken en één dag verder Ik heb nu even 19 maart ingevuld en dan is ze wel drie weken en één dag en dat vind ik dus gek!
Ik begrijp trouwens wel waarom je in jouw berekening op een dag minder uitkomt. 19 november wordt niet meegeteld! Op 19 november was haar 1e dag. Dus was 30 november haar 12e dag, niet haar 11e!
Het blijft me wel bezig houden. Ik heb nu de datum van vandaag ingevuld, dan krijg ik als melding: krummel is vandaag geboren. Dat zou betekenen dat ze morgen één dag is en dat klopt ook! Maar...... dat gaat alleen de eerste maand op volgens mij. Daarom zou je na één maand die 19e denk ik WEL mee moeten laten tellen.
En je krummel is nu 2 maanden jonger geworden? Ik vind het ook nog steeds vreemd hoor. Ik snap de uitleg wel, maar toch..
Ik begrijp er echt niets meer van Als ik 19 november (haar geboortedatum) invul, krijg ik 4 maanden, 3 weken Als ik 19 december invul, krijg ik 3 maanden, 3 weken en 1 dag Als ik 19 januari invul, krijg ik 2 maanden, 3 weken en 1 dag Als ik 19 februari invul, krijg ik 1 maand, 2 weken en 5 dagen....... Als ik 19 maart invul, krijg ik 3 weken en 1 dag Ergens gaat er iets mis........ Geboortedatum in februari klopt blijkbaar ook niet? @uk80: haha, nee, ik was even iets aan het uitproberen. @Lotte: als ik bovenstaand rijtje bekijk, klopt het echt niet met november en februari...... Oh en ik heb nu de geboortedatum weer op 19 november gezet
Heb ik hetzelfde geprobeerd met de datum van mijn zoontje: 9-12 4 maanden 1 dag 9-1 3 maanden 1 dag 9-2 2 maanden 1 dag 9-3 1 maand 1 dag dus hier klopt het wel...
*briljant idee* Het lijkt erop dat het "programma" voor de eerste maand van de baby ALTIJD uitgaat van een maand van 31 dagen. Dat zou verklaren waarom het met een datum in november en in februari fout gaat. Dat zou betekenen dat het met oktober wel goed gaat en met september weer niet. Maar ik heb nu even geen zin meer om dat uit te zoeken...... Ik neem aan dat jullie hier wel iets mee kunnen?
haha, daar gaaaaaaaaaaat m'n theorie misschien gaat het alleen mis als er weken bij zitten? Anyway, krummel wil nu eten
Ik heb nog even gekeken in November dus 9 november ingevuld en dan krijg ik ook gewoon 5 maanden 1 dag... Dus is toch vreemd.
ik had hier gisteren ook een topic over. ik heb ook het idee dat het niet klopt. mijn zoontje is van 26-02-08. 2 weken en een dag geleden was hij 13 maanden. toch geeft de banner aan dat hij vandaag 1 jaar, 1 maand 1 weken en 6 dagen is. vul ik als datum 26-01-08 in, dan is het wel 1 jaar. 1 maand, 2 weken en 1 dag. ik snap de manier van rekenen van de site wel, maar je komt toch een dag te kort zo.
Hoi, Het script van de babybanner is aangepast. Zouden jullie even willen kijken of de datum nu wel juist wordt weergegeven? Jan.
Ja hoor, nu is het goed! Krummel is heeeel snel een dag ouder geworden. En het gaat al zo snel Bedankt!