Privacy/gasten

Discussie in 'Over deze site' gestart door Linnie82, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Moderator,

Ik had een vraagje en eigenlijk ook namens een paar meiden van het topic waar ik op zit.

Wij schrijven regelmatig toch wat persoonlijke info in ons topic. Wel willen we graag dat het topic overblijft voor andere ''vlinder'' moeders zodat zij ook hun hart kunnen luchten. We halen namelijk heel veel steun uit dit topic. Het jammere is dat echt iedereen dus ook niet leden alles kunnen lezen. Sommige van ons hebben te maken met rechtzaken,klachten over een dokter of willen hun prille nieuwe zwangerschap niet aan de grote klok hangen. Er lezen aardig wat gasten mee met ons topic. Met de meiden hadden we eerst het idee om via een ander ''gesloten'' internet bron contact met elkaar te hebben. MAar dan kunnen er geen andere vlindermoeders steun halen uit onze ervaringen. Is het mogelijk dat een topic alleen voor leden is te lezen? Voor sommige forums geldt dit en is men verplicht om lid te worden voordat er mee gelezen of replyt kan worden. Waarschijnlijk is het niet mogelijk maar ik wilde het toch graag proberen en zeker weten. :p

Bedankt!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hallo Linnie,

Wat fijn dat jullie hier een plekje hebben gevonden om samen jullie ervaringen te delen.
    Zwangerschapspagina is bewust een open forum. Hier hebben de beheerders ook bewust voor gekozen.
    We hebben vaker de vraag gehad om (een deel van) het forum af te schermen.
    Dit past toch niet bij wat zwangerschapspagina uit wil stralen. Juist de openheid maakt dat leden zich gauw thuis voelen (doordat ze de kans krijgen om eerst rustig rond te kijken) en zich vervolgens aanmelden.

Ik hoop dat je dit begrijpt.

Elmo

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hmmmm, aan de ene kant begrijp ik het.... aan de andere kant denk ik dat het toch wel fijn zou zijn dat het alleen voor leden is, ik bedoel, zo moeilijk of veel werk is het nou ook niet om lid te worden, en dan kun je ook vrijblijvend rondkijken zonder verplicht te hoeven reageren?
    Wij zijn als mei2010mama's nu wel overgestapt naar een priveforum omdat het gewoon voor sommige dames niet prettig voelt dat er overal zo makkelijk bij is te komen.... natuurlijk is niks op internet 100% beschermd, maar het kleine detail van even aanmelden is voor sommige mensen wel een fijner gevoel

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    En toch denk ik, dat het voor het gevoel niet zoveel uitmaakt. Lijkt me dan een soort van schijnveiligheid, want na aanmelden kan toch iedereen het lezen. Ik zou er dan in ieder geval niet méér privacy-gevoelige informatie opzetten.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.899
    19.388
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk ook dat het schijnveiligheid is. Zeker in geval van rechtszaken en dergelijke. Als de andere partij weet dat je hier komt en wil meelezen, heeft die persoon zich zo aangemeld. Dan kan die alsnog meelezen terwijl jij zelf denkt dat je 'afgeschermd' bent.
    Ik denk dat mensen zich gewoon moeten realiseren dat op internet niks privé is. En dat betekent helaas dat als je echt niet wilt dat de buurvrouw / je moeder / je ex weten wat er bij jou speelt, dat je het dan niet op internet moet zetten. Als je heel anoniem werkt, is de kans dat iemand je herkent natuurlijk wel kleiner. Maar ik zou nooit met zekerheid durven beweren dat ik 100% anoniem ben.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

+ dat je op elk onderdeel onderwerpen hebt die gevoelig liggen of erg privé zijn (zwanger worden, vruchtbaarheidsbehandelingen, adoptie, bevallen etc. etc.).
    Dit is gewoon het concept van zwangerschapspagina.

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Denk ook dat je er zelf bij bent... gebruik geen herkenbare naam, woonplaats etc. en natuurlijk geen foto's als je dingen vertrouwlijk wilt houden

8. Linnie82

Linnie82 Actief lid

14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp het natuurlijk wel. Maar ik dacht misschien is er iets waardoor we ons Topic konden afsluiten of iets derlijks. Maar als het er niet is geen probleem. We kiezen er ind. zelf voor om dit via internet te doen en op dit forum. Alhoewel wij weinig keus hebben aangezien gelukkig niet iedereen een andere vlinder moeder kent in de direct omgeving. Maar zo is voor iedereen wel een uitzondering te maken.

Bedankt.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik snap je gevoel helemaal hoor!
    Vond het in het begin bij de medische molen ook een soort van drempel waar je overheen moet / kan.
    Maar net wat je zegt, zo is er voor elk onderdeel wel iets te zeggen.

Deel Deze Pagina