Eerste Echo foto mee???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door chantal84, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hallo iedereen,

Ik heb aankomende vrijdag mijn eerste echo (6+3 weken) bij de gyn.
    Krijg je bij zo'n eerste echo ook een foto mee?? En zal deze echo vaginaal zijn??

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik ben van mezelf superslank maar met 6 weken was de echo nog inwendig. Vanaf 7 weken vanaf buiten. Wel heb ik van alle echo's foto's meegekregen. Krijg je bij ons standaard mee na iedere echo.

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hier heb ik een foto meegekregen :D
    Tenzij je toch korter bent dan verwacht en ze alleen een beginnende zwangerschap zien. Dat was bij mij tenminste zo.

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik had met 6w4d mijn eerste echo, deze was inwendig en ik kreeg 2 foto's mee! (bij alle 5 de echo;s die ik kreeg in de eerste 12 weken kreeg ik foto;s mee, soms zelf meerdere!)
    Succes!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik kreeg bij 6 weken en 3 dagen een uitwendige echo (kon net omdat ik heel slank ben). En ik kreeg foto's (4) en zelfs een dvd mee! :)

Veel plezier vrijdag!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik kreeg de echo met 6.3 ook inwendig en foto's mee
    nu krijg ik niet elke keer na een echo een foto

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik kreeg ook een foto, terwijl ik nog niet eens 6 weken was. Maar het hartje klopte toen wel al. Verder was er op de echo alleen een wit puntje te zien, hahaha! Maar toch wel bijzonder, zo'n eerste fotootje. Het bewijs dat het echt is. :)

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad bij 5+4 en deze was natuurlijk inwendig. Ik ben aan de gynaecoloog vergeten een foto te vragen, maar ik mag vrijdag voor de herkansing :p. Er was sowieso niet veel op te zien, een zwart zakje met drie grijze bolletjes, waarvan er eentje knipperde. Ik zou de foto gewoon vragen en niet zoals ik vergeten ;)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik krijg altijd 1 foto mee, ook die allereerste keer. Ik had inderdaad een inwendige echo, maar dat deden ze hier nog tot 14 weken zelfs! Lekker scherp beeld en dan kon ze het beter zien. Pas bij de 20 weken echo deed ze het uitwendig.

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb ook meteen foto meegekregen (zelfs al een dvdtje!). Mijn eerste echo was 9+4 weken.
    Moest bij mij wel inwendig, maar daardoor was het wel supergoed te zien :)

11. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik weet niet hoe ze je echo gaan doen
    ik had ze altijd later maar idd je krijgt altijd foto's mee

12. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik heb met 7 weken en 1 dag een inwendige echo gehad. Ik heb 1 foto meegekregen!

13. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    bij mijn eerste echo 6w3d heb ik de echo meegehad. en dat denk ik alleen omdat het een aardige gyn was. want eerst mocht het niet en toen ik zei ok mag ik dan een foto maken toen zei die ach neem der ma 1 mee zijn allemaal het zelfde. en ik kreeg hem ook inwendig.

bij mijn tweede echo 8 weken. kreeg ik heb gelijk opgestuurd naar mijn email. en kreeg weer een inwendige echo. dit omdat je het beebje gewoon veel beter kan zien.

14. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    onze vk doet de 1e echo inwendig om de duur van de zwangerschap vast te stellen. (volgens mij tot 10 week)
    En we kregen de echo mee op dvd en natuurlijk een paar fotootjes voor het plakboek.

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    ik heb 4 augustus mijn 1e echo gehad.
    Inwending. Was toen 5 weken en 5 dagen zwanger.

En ik heb 3 foto's mee gekregen ! :)

16. Tink

Tink Niet meer actief

Zo'n vroege echo is meestal inwendig. Heeft niet zoveel met klein en slank te maken, maar op die manier kunnen ze het dichtst bij de baarmoeder komen.

En een fotootje kun je natuurlijk gewoon vragen, ik denk niet dat er veel echoscopisten zullen zijn die daar nee op zeggen.

17. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik had bij 8 weken mijn 1e afspraak bij de verloskundige. We kregen toen ook een echo om te kijken hoever de zwangerschap al was.

Het was een inwendige echo. De verloskundige vertelde dat het bij hun standaard was om de 1e echo inwendig te doen. (Het is dan goed te zien)

Bij 12 weken was de echo uitwendig. Dit was alleen even om te kijken naar het hartje. Toen hebben we helaas geen foto meegekregen.

Maandag hebben we de 20 weken echo en we hopen natuurlijk weer op een foto.

We hebben de echo op DVD meegekregen en natuurlijk 2 foto's voor het plakboek.

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Wij hebben de eerste twee echo in het UMC gehad deze waren beide inwendig (doen ze volgens mij in dit ziekenhuis altijd maar dit weet ik niet zeker...) Vandaag de derde gehad bij het Echobureau (uitwendig) en het viel me inderdaad op dat deze een stuk onduidelijker was, iets meer bewogen en daardoor wat streperiger. Volgens mij is dit ook omdat je meer beweging hebt (van haar onvaste hand en mijn ademhaling), als het kindje mooi in beeld was deed ik heel erg mijn best heel stil te liggen maar toch. Ik zou ook vragen of ze voor de foto niet te ver willen inzoemen daar wordt de foto over het algemeen ook niet bepaald duidelijker van...

Wij hebben bij alle echo's meerder foto's mee gekregen.

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij onze gynaceoloog doen ze eigenlijk standaard de echo inwendig...
    (kan zijn dat het maar tot een bepaald aantal weken is totdat het echt goed te zien is op een uitwendige echo)
    Ik heb eerste echo ook bij de gynaceoloog gehad, was dus inwendig en ik heb een foto meegekregen :)
    bij 6 weken en 5 dagen zagen wij een kloppend hartje en een boontje :)

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hey kleintje wij lopen zo goed als gelijk qua duur en echo's! Ook qua eerdere ma zwangerschap.

Deel Deze Pagina