Ik heb een accountant om de belasting in te vullen ivm de eigen zaak én gewerkt in loondienst en uitkering enz. ik wilde dit zelf niet doen omdat ik het een vrij ingewikkelde materie vind! Laatste kwartaal heb ik omzetbelasting ingevuld en uiteindelijk kwam ik er een maand geleden achter dat ik dit helemaal niet hoefde te betalen omdat ik awbz-zorg verleen! Ik dit meteen bij de accountant neergelegd maar hij zei dat ik dit wel moest omdat ik volgens hem inhuur was. heeft nogal wat belwerk opgeleverd voor mij met diverse personen maar uiteindelijk kon ik vlekkeloos onderbouwen waarom het niet zo was... dus ik had gelijk! Baalde daar stevig van want ik heb toch niet voor niks een accountant?! Nu heeft hij gisteren de inkomstenbelasting 2012 hierheen gebracht en schrik ik dat we maar zo weinig terug krijgen. Heb hier gisteren nog tot 12 uur aan 'gewerkt' om helder te krijgen wat niet klopt. Blijkt dat hij helemaal geen zelfstandige aftrek heeft afgetrokken, geen startersaftrek én dat hij 1 gedeelte van het loon van mijn man is vergeten! Ook het terug te krijgen bedrag van de omzetbelasting klopt in mijn ogen niet maar hij zegt van wel! Net ook weer e.a. aan mails op en neer gestuurd. Zegt hij tegen mij in de eerste mail van hem terug dat hij aan de facturen e.d. heeft gezien dat ik niet aan de uren norm van 1225 uur voldoe... Sorry??? Op de jaaropgave van gastouder staat bijna 2200 uur. Daarna komt hij ermee dat als ik 3 kindjes tegelijk heb... maar dat is in praktijk helemaal niet zo omdat ik ook kids snachts heb!!! Verder had ik nog een webshop en hiervoor natuurlijk ingekocht, op de markt gestaan, webshop gemaakt en beheerd... Ook nog een aantal uren als zorgproffesional gewerkt en dit weer 'opgestart'! Allemaal informatie die hij wist! BAH heb ik daar nou een accountant voor genomen? Iemand die verdorie het 15 voudige van mijn gastouderuurtarief verdiend??? Pff hoop stress en werk voor mij erbij om straks een fikse rekening te betalen..... Ik baal hier echt gewoon verschrikkelijk van en vraag me af of dit altijd zo gaat met een accountant??? Dan had ik net zo goed alles zelf kunnen doen....
En ik zou er ook nog eens overna denken om die rekening van hem wel te betalen... of misschien een gedeelte want dit slaat nergens op.
Ik zeg ook, andere accountant! Mijn man is ook accountant en hij moppert wel eens op collega's die hun werk niet goed doen. Ze zijn dan met name niet nauwkeurig genoeg en lopen de kantjes ervan af. Dat kan dus niet, dat gaat ten koste van je klant. Is deze accountant zelfstandig of werkt hij bij een accountantskantoor ofzo? Anders kan je daar nog melden dat je niet tevreden bent.
@sidmick, jij bent dus echt zelf accountant? Ik vind dit echt gigantisch balen! Heb het gevoel overal zelf achteraan te moeten gaan. Ik heb alle administratie voor mijn gevoel op orde maak altijd netjes kwartaal overzichten en zet in en uitgave op een blaadje als kwartaal cijfers. Daarbij maak ik een nette km registratie en alles! Alles is duidelijk en overzichtelijk en besteed er veel werk aan. Het is ook nog eens zo dat het geen goedkope accountant is! Denk dat ik vlgdn jaar maar naar een administratie kantoor ga die me afgelopen maand zelfs {gratis!!} geholpen heeft met het uitzoeken of ik omzetbelasting moest betalen... haha zit me hier toch een partij onvrede te spugen!
Kan je hem niet in gebreke stellen? Lijkt me een fijne vent zeg, zn werk niet goed doen maar wel betaald krijgen... Zou eens uitzoeken of je hem wel de volledige rekening moet betalen, dit klinkt niet als een beste accountant!
@maja hij heeft zelf een accountantkantoor. De beste man is heel vriendelijk en reageert altijd op mijn mails. Ben benieuwd hoe of wat ik voor een rekening ga krijgen. Vind het moeilijk om naar hem toe te reageren. Ik ben opgevoed met; die mensen zullen het wel weten dus je houd je mond... helaas blijkt het tegendeel. Maja die man heeft er evengoed werk aan gehad dus dat ik een factuur krijg snap ik mja wat is dan reeël??
Nee, zo gaat het niet altijd. Sinds een paar jaar laten wij ook alles door een accountant doen, en die heeft ons nog nooit teleurgesteld. Kwestie van een goede uitkiezen/treffen dus... Ik zou met hem nog wel even in gesprek over zijn factuur, want als jij uiteindelijk zijn werk zit te corrigeren mag hij daar wel wat voor terugdoen.
hij reageert wel steeds netjes met; o is geen probleem, ik corrigeer het wel ff! Het voelt echt zo rot... zit inderdaad alles te controleren en stuit op dingen die niet kloppen, nu met de inkomstenbelasting maar een maand geleden ook met de omzetbelasting. Vervelend want ik had overig vorig jaar een goed gevoel maar omdat ik daar alles behalve uit kwam heb ik deze niet helemaal gecontroleerd (shame on me!)
Ik ben fiscaal adviseuse officieel gezien maar dit is deels nauw vergelijkbaar met accountant Ik moet wel zeggen dat het vaak zo is dat mensen denken hun zaken keurig op orde te hebben maar dit voor ons op de werkvloer niet werkbaar is. Maar goed, dan is het aan hem je hierop aan te spreken en te overleggen, En het is natuurlijk vreselijk dat je overal achteraan moet. Wij zijn zeker niet al wetend maar wij worden wel betaald om dit soort zaken tot het uiterste uit te zoeken. Ik vind dat een klant zijn stukken moet inleveren en daarna er blind op mag vertrouwen dat er goed werk wordt afgelevert
Wij hebben ook een accountant ivm 2 zaken en in loondienst en vorig jaar zw enz, maar dit is niet normaal hoor. Bij ons klopt het gewoon altijd, ik kijk het altijd zelf vluchtig na omdat ik wel wil weten hoe het allemaal zit.
Wat een rotstreek! Ik ben sinds kort ook voor mezelf begonnen en wij hopen onze administratie zelf bij te gaan houden. Scheelt een hoop kosten en je hebt zelf overzicht in je zaken. Is veel werk, maar gelukkig heeft manlief er wat verstand van.
hier heb ik het ook zelf bijgehouden en alleen de inkomstenbelasting 1x per jaar doet de accountant, eigenlijk dan
wat een prutser zeg! volgensmij kun je het beter zelf even opnieuw oen want zo te lezen heb jij er veel meer verstand van dan hem!
Oke! Dan zou ik het idd zelf gewoon opnieuw doen?! Neem aan dat je daar dan nog niet te laat mee bent en nog wel recht hebt op die startersaftrek als je zelf alles netjes hebt bijgehouden.
weet eigenlijk niet of ik hiermee te laat zou zijn? Kreeg gisteren een mail van de belastingdienst dat de inkomstenopgave 2012 was ontvangen! Maar goed hij gaat het corrigeren en hopelijk komt het nu goed. Dan nog maar eens goed checken en de factuur afwachten.
zo ik heb zojuist het zelf ingevuld, nog nooi gedaan dus weet ook niet of ik het helemaal goed gedaan heb. wat ik wel weet is dat we nu meer terug krijgen mja dat wist ik natuurlijk al want tja als je e.a. vergeet af te trekken