Ervaring SSRI

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik houd het even op SSRI, want ik vind antidepressiva zo'n rotwoord.
    Maar ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen. I.v.m. PMDD (na heel veel andere dingen te hebben geprobeerd) begonnen aan Citalopram 10 mg. Maar man, ik ben een heel ander mens geworden. Ik ben pas 6 weken bezig, maar de vorige lastige periode 0 last gehad en nu ook nog steeds niet! Als dit zo doorgaat, kan het voor mij niet meer stuk. Het beïnvloedde mijn leven zo enorm, ik had er totaal geen plezier meer in. 2,5 week in de maand dikke ellende, al 10!!! jaar lang. En nu gaat het al 5 weken helemaal top. Ik ben zo verschrikkelijk gelukkig.
    Het enige is dat ik een beetje afgehard ben, maar dat kan geen kwaad. Het interesseert me soms allemaal wat minder. Maar ik was/ben dan ook iemand die zich alles veel te veel aantrok.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jep, zo heb ik het ook ervaren :) Ik slik escitalopram (lexapro) en sinds ik dat gebruik ben ik echt een ander mens geworden. Waar ik voorheen super negatief was, veel piekerde, snel opgefokt raakte etc. loop ik nu fluitend over straat, ben ik veel positiever, trek ik mij veel minder aan van wat andere vinden en raken dingen mij minder snel. Heerlijk :D Voorheen veel andere ad geprobeerd en dat was echt tien keer niks. Maar escitalopram is mijn redding geweest. Fijn dat jij het ook zo ervaart!

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Bij hielp een ssri niet. De wat oudere TCA groep knapte jm wel wat van op maar de laatste ernstige depressie is pad overgegaan na het starten van lithium icm met notrilen ( ad uit de TCA groep)

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Fijn dat dit zo voor je werkt! Ook bij het het zoeken naar het juiste middel toch goed uitgepakt.

5. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Na zo'n lange tijd van ellende ga je denken dat de juiste oplossing nooit zal komen. Ik durf ook nog steeds niet te hopen dat het goed blijft gaan, maar ik weet wel dat het kan en dat geeft weer goede hoop. Het is fijn om mezelf een keer normaal te voelen.

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat is zeker heel erg fijn!! Ik durfde er niet meer in te geloven, maar ben altijd blijven zoeken.
    Hoe lang gebruik je het al en heb je de dosering nog aan moeten passen?

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik neig er soms naar toch ook nog eens de stap te wagen. Ondertussen lijken mijn depressies gewoon een onderdeel van mij te zijn. Ik wil alleen absoluut niet afgevlakt raken, dat heb ik vorige keer zo enorm ervaren dat ik mij liever enorm ellendig voelde t.o.v. vrijwel niets meer voelen :)

8. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik had ook PMDD met tussendoor terugkerende depressies. Ik wilde absoluut geen medicatie gebruiken, maar uiteindelijk toch gestart met Citalopram. Het heeft mij leven veranderd in positieve zin. Ook alle lichamelijke klachten van de PMDD zijn verdwenen en sindsdien niet meer depressief geweest. Ik gebruik het nu 2,5 jaar en ik voel mij nog steeds super. Ik voel me nu echt gelukkig en kan weer genieten. Ik kan er nog elke dag dankbaar voor zijn! Afgevlakt zijn herken ik niet, wel een stuk stabieler qua emoties, maar dat is juist prettig. Een poos terug geprobeerd af te bouwen, maar alle klachten kwamen weer terug. Ik probeer nu te accepteren dat ik waarschijnlijk niet zonder kan en dat vind ik nog best wel lastig.

Ik begrijp helemaal hoe je je nu voelt. Ik had de eerste maanden ook echt het idee dat er een wonder gebeurd was en durfde niet te geloven dat ik mij zo fijn mocht voelen.

Deel Deze Pagina