Private lease en elektrische auto...

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 2 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Wij hebben private lease! De Seat Arona €380,- p.m. All in excl. benzine. Wij vinden het ideaal, je weet waar je aan toe ben en als er wat is met de auto je gaat langs de dealer en het word geregeld! 2 weken geleden hadden we een lekke band, afspraak gemaakt de band word gelijk gemaakt waar je bij staat. Verder ook geen kosten. Het enige nadeel is indd wel dat je qua extra lening voor je hypotheek bijv. Veel moet inleveren.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  2. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Geen ervaring met private lease wel met (deels) elektrisch rijden.
    Ik rij een Volkswagen Passat Variant GTE.
    Deze kan 50 km elektrisch en daarna gaat hij over op benzine. Mijn woon/werk verkeer kan ik elektrisch rijden. Is een stuk voordeliger dan benzine.

    Hoeveel km wil je op jaarbasis rijden?
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    :roflmao:

    Het is echt een hele goede deal, dat is ook de reden dat wij het overwegen.

    Die up kan ook verkocht worden:p
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  4. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Fijn dat jullie er zo tevreden over zijn!.
    Ja dat is wel echt een nadeel....
     
  5. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Woon-werkverkeer elektrisch rijden is wel heel fijn, dat scheelt inderdaad enorm in de kosten.

    Wij rijden net geen 10.000km per jaar, waarvan voornamelijk binnen de bebouwdekom en 80km/h wegen. Gemiddeld 3 of 4 keer in de maand rijden we verder weg en maken we dus gebruik van snelwegen.
     
  6. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Wij hebben een tweedehands Nissan Leaf, elektrische auto dus.
    Bevalt heel goed.
     
  7. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij hebben sinds afgelopen april de e-Golf. Is dus volledig elektrisch. Weliswaar niet in private lease maar via het werk in de lease. Maar je vraagt ook om ervaringen qua elektrisch rijden, dus bij dezen...

    We hebben op kosten van het werk ook thuis onder de carport een laadpaal laten plaatsen. Die zit met een extra meter aangesloten zodat het verbruik bij het opladen, doorgegeven wordt aan het werk en ook daarvoor krijgen geld terug. Dit scheelt natuurlijk een hoop, we verbruiken nu per maand gemiddeld wel zo'n € 100 extra aan stroom. Maar de auto ligt ook iedere dag aan de laadpaal, mijn man gebruikt hem 5x per week voor woon-werk verkeer (60 km enkele reis).

    Hoe kouder het is, hoe minder ver je op een accu kunt. In de zomermaanden komen we rond de 270 km, nu zitten we rond de 210-220. We hebben wel als extra optie een warmtepomp in de auto genomen, dat scheelt toch weer qua bereik. Ook als je de airco aanzet of juist de verwarming, heeft dat natuurlijk invloed op het bereik. Wij rijden zo comfortabel mogelijk, maar als we ff goed moeten opletten omdat we bijna moeten laden, dan willen we daar echt wel even rekening mee houden.

    Ik denk dat je heel goed moet bedenken welke afstanden je ermee wil gaan rijden. Als je dagelijks zo ver ermee moet rijden dat je altijd onderweg moet laden, weet ik niet of het een goed idee is.

    We zijn afgelopen zondag bijvoorbeeld vanaf ons huis naar mijn ouders gereden. Toen hebben we op de terugweg toch even 20 minuten aan de snellader gehangen (we hadden met minder lang overigens ook makkelijk gered). Dat is dus iets waar je rekening mee moet houden, dat je dus moet laden bij langere afstanden. Snelladers (minimaal 50 kwh) zijn dan ideaal, in 20 minuten zit je echt zo weer op de 80% (na 80% laadt ie minder snel op). Je hebt hiervoor de app van Fastned (ideaal), maar Fastned vind je eigenlijk alleen aan de snelwegen. Ik gebruik meerdere apps tegelijk om te bepalen waar ik ga laden. Als we bijv. een dagje gaan winkelen, zoek ik daar even een parkeerplaats met een laadpaal. Bataviastad bijvoorbeeld is ideaal, meer dan genoeg laadplekken en als we dan weer naar huis rijden, is de accu weer vol. Tijdens het laden onderweg kan je gewoon in de auto blijven zitten, of je haalt ff een kop koffie of doet een plaspauze.

    Het voordeel van elektrisch is ook weer dat je veel 'verder' doorrijdt op een bijna lege accu. Bij een benzine/diesel denk je bij 50 km bereik, ik moet nu echt tanken, bij een accu met 50 km, denk ik dat nog lang niet.

    Rijd je 130 km/u met je elektrische auto, ja dan gaat ie rap leeg. Rij je rond de 100-110, is je bereik echt vele malen groter. het is een kwestie van wennen om met die snelheid te rijden. Maar ja, aan de andere kant, de max snelheid gaat per maart 2020 toch naar 100 dus dan heb je niet meer het gevoel dat je met een slakkengangetje rijdt terwijl de rest voorbij scheurt.

    Wij zijn in ieder geval heel blij met onze e-golf. Het is even omschakelen en je moet wat meer plannen, maar daar ben je echt zo aan gewend. En laadpalen zijn er echt meer dan genoeg in Nederland (maar ook daarbuiten goed te vinden, we zijn ook al eens een dagje naar Moviepark gereden en hebben daar vlakbij aan de Fastned snellader gehangen toen we weer naar huis gingen).
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.594
    1.413
    113
    Geen private lease maar zakelijk. Maar wel een elektrische auto en ik wil niet anders meer. Ik heb een Hyundia Kona. Er zit heel veel power in de auto en het rijdt heel relaxed. ACC aan en de auto doet het bijna allemaal zelf.

    De range ligt met deze temperaturen rond de 370 km. Daarmee kom ik overal zonder onderweg te hoeven laden. Gemiddeld hangt hij bij mij zo'n twee a drie keer per week aan de lader. En ik rij elke dag. De ene dag korte stukken en de andere dag lange afstand. Hierbij hou ik me aan de snelheid dus gewoon 130 waar dat mag. En ja, dan verbruik ik wel wat meer maar ik heb toch range zat.

    Beetje afhankelijk van hoe leeg hij is kost het tussen de 5 en 9 euro per laadbeurt aan elektra. En dan gooi ik de auto altijd aan de paal als hij tussen de 30 en 50% accu zit.

    Het is voor ons de tweede auto, maar inmiddels laat ik de benzine auto van mijn man liever staan. Mijn eigen auto vind ik veel lekkerder rijden (en mijn man heeft ook lease dus nieuwe auto). Het is dat we altijd gaan kamperen en daarbij heel veel rond trekken. De ruimte voor spullen en laad mogelijkheden/tijden zijn het enige wat ons tegenhoud. Anders was de andere auto ook zeker elektrisch geworden.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn man rijd een Tesla model X, die heeft helemaal een flink bereik. Ik heb mezelf nog nooit geërgerd aan het opladen tussendoor, als je dat aan een Tesla paal ding doet, dan ben je na 30min klaar en kun je er weer 450km tegenaan.

    Ondertussen spelen de kids ff ergers en slurp ik koffie :)

    Je moet ook wel kijken of je meterkast een extra groep aankan bijv en in de toekomst gaat het drukker worden met laden buiten huis, maar dan komen er vast ook meer laadpunten bij.

    Doordat je geen enorm motorblok hebt liggen voorin de auto, kun je daar ook nog best veel spullen kwijt voor de vakantie en er zit een trekhaak op die van ons.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Off topic maar hebben jullie een 7-zitter?
     
  11. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met private lease maar wel met electrisch rijden (wel lease maar zakelijk). We hebben nu een Leaf en dat word binnenkort een Tesla model 3. Het electrisch rijden bevalt echt goed, auto rijd erg fijn. Ik was vantevoren bang voor 'gedoe' met laden maar dat is er niet, het is een gewoonte om de auto gewoon op te laden elke dag. Je moet even je mindset aanpassen als je langere stukken gaat rijden dan je accu aan kan, gewoon wat oplaadtijd inbouwen in lange ritten. Neem er wel een met voldoende range, want theorie en praktijk verschilt wel echt. De leaf heeft op papier 240km volgens mij, maar in praktijk is t na 180 oid wel klaar. Ligt ook zeker aan je rijstijl, en als je overal nog maar 100 mag helpt dat ook wel ;)
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  12. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Super uitgebreide reactie, fijn!
    Hier heb ik heel veel aan.
     
  13. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ook een uitgebreide ervaringsreactie....super!
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nee de 6 zitter, geen idee waarom mijn man dat handiger vond, ik denk dat er nu 6 vrij luxe stoelen inzitten mss.
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij hebben ooit ook gekeken naar private lease, maar je zit met max aantal km per jaar.

    We hebben nu wel sinds een half jaar een e-Golf in de ‘gewone’ lease.

    Zeer tevreden!
     
  16. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Klinkt goed, dank je!
     
  17. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bedoel je zakelijk lease?
     
  18. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad. Dus dan zit je niet zo aan beperking van aantal km per jaar zoals bij private lease.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  19. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    @LoeForceOne
    Ik ben nog steeds benieuwd naar de toelichting mbt jouw eerste post.
    Voors en tegens zijn even belangrijk:)
     
  20. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    #40 Jo79, 5 dec 2019
    Laatst bewerkt: 5 dec 2019
    Ja, ik zou juist met elektrisch rijden voor lease kiezen. Hoor wel dat het vaak een stuk duurder uit kan vallen als je gezeik met zo’n auto hebt dan met een benzine-auto ofzo, dus dan is het prettig dat dat voor de lease-maatschappij is. Wij krijgen ook een elektrisch auto, lease via mijn man’s werk, geen private lease, maar zelf een elektrische auto kopen zou voor ons nog een te grote hobbel zijn. In aanschaf zijn ze ons ook nog te duur.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina