Inbraakbeveiliging vraag: hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Binnenkort verhuizen we van ons appartement naar een prachtig hoekhuis. Achter ons nieuwe huis loopt een hele strook dichtbegroeid natuur (heerlijk!) en daarachter snelweg. Ideaal voor inbrekers die dus makkelijk bij ons huis kunnen komen en ongezien weer weg kunnen.
    Er zit goed hang en sluitwerk op het huis en de poort, allemaal 2 of 3 sterren keurmerk (hoogste is 3) stenen schutting en boven rolluiken. Voor beneden schaffen we nog een alarmsysteem aan met bewegingsmelder.

Maar nu vroeg ik me af: we hebben een zwarte hond, redelijk groot. Ze is een flatcoat retriever en zo lief, dat ze eerder kwispelend de inbrekers zal ontvangen dan alarm zal slaan. maar ze is dus wel vrij groot en zwart! Zou dat ook nog preventief kunnen werken tegen inbraak? Ben gewoon nieuwsgierig :)

2. Veera

Veera Niet meer actief

Meestal gaan inbrekers een tijdje observeren voordat ze ergens inbreken. Ze kennen je beveiliging incl de hond dan inmiddels wel op hun duimpje
    Maar ik heb eens gelezen dat zij over t algemeen huizen overslaan waar waakbordjes oid staan dus staat hier ook een bordje voor t raam
    Ondanks dat ons bulldogje wss zou komen knuffelen :D
    Een hond kan heel onverwachts toch zijn gezin beschermen dus ik denk dat t wel mee zal helpen tegen inbraak

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij werkt een hond hoe dan ook afschrikwekkend. Ook de allerliefste hond kan onvoorspelbaar reageren als er een inbreker binnen komt. Meestal heeft zo iemand een nare uitstraling en dat voelen honden ook echt wel aan. Er zullen vast uitzonderingen zijn die zich niks aantrekken van honden maar dat zijn er ongetwijfeld een stuk minder dan degene die zich er wel wat van aantrekken.

Je schrijft dat je een stenen muur hebt als schutting? Besef je je wel dat het juist heel makkelijk is om daar overheen te klimmen. Er hoeft maar een container, fiets, o.i.d. in de buurt te staan en je klimt er zo overheen. Wij hebben ook een stenen muur om onze tuin en mijn vriend heeft al geregeld de tuin in moeten klimmen omdat hij de sleutel vergeten was.

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik denk zeker wel dat het scheelt.
    Wat gaaf zeg, een flatcoated retriever. Mooie soort honden.

Dat het een lieve hond is wil nog niet zeggen dat ze inbrekers zomaar binnen zal laten.
    Je hebt volgens mij ook meerdere soorten dieven, van die gelegenheids dieven, lopen langs, zien raampje open staan en denken we wagen een poging, die zullen wel afgeschrikt worden door het zien van een hond. De dieven die goed voorbereiden zullen wel hun maatregelen tegen honden hebben.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Toen ik nog een puber was, hadden wij ook een hele lieve hond die iedereen lief vond. Maar hij is wel aangeslagen toen ze bij de buren hebben ingebroken. Dus achteraf was het beest toen het er op aankwam zelfs voor de buren waaks ;)

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn ervaring is van wel. De gemiddelde inbreker weet niet hoe een hond reageert. Sterker nog, de gemiddelde baas weet niet hoe de hond reageert. De meeste slaan echt wel aan/verdedigen hun huis als er echt, echt onraad is. Terwijl 95% zegt "mijn hond komt knuffelen".

Ik heb 2 Amerikaanse stafford, onterecht aangeduid als vechthond maar als beveiliging dan weer wel heel handig :D. Ze zullen ons met hun leven beschermen en slaan aan als ze iets of iemand horen die dichtbij is.

7. Cathelijne1986

Goed punt! Containers zullen er nooit staan maar het is allemaal wel iets om op te letten. Gelukkig is het pad naast de tuin ook van ons (met recht van overpad voor een aantal buren) dus er zullen niet snel dingen komen te staan, maar toch!

De verkoper had er ook een alarmsysteem en heeft dat meegenomen maar de bordjes ervan laten hangen, bewust :) dat is heel fijn. Ik zal ook hier waak ik bord kopen, goede tip!

Ik hoop dat ze aanslaat bij onraad! Ze heeft 1x vanaf het balkon staan grommen voor iets, dus wie weet. Verder is ze vooral een hond die al heel veel klasgenoten van mijn kinderen over hun angst voor honden heen heeft geholpen :D

8. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Je weet nooit hoe een hond reageert als er word ingebroken. Maar stel ze is heel lief tegen de inbreker word de inbreker ook niet blij, continu een hond die hem komt begroeten.

Ik heb 2 duitse herders en die zijn echt super lief tegen iedereen die binnen komt. Maar ik weet niet wat ze doen als wij niet thuis zijn. Ik weet wel dat ze aanslaan als wij s'nachts op bed liggen. 1x jongelui gehad die kattenkwaad uithaalde,bloempot van de buren voor onze voordeur gezet. Honden sloegen gelijk aan en de jongens/meiden schrokken :p:D

Als een inbreker echt naar binnen wil komt hij echt wel binnen ook al is een hond heel erg agressief want dan vergiftigen ze de hond gewoon of proberen het als jij met je hond aan het wandelen bent. Maar dat kost wel heel veel moeite.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Wat leuk, wij hebben ook een flatcoated retriever, echt zo'n blije kwispelstaart :D. Ze doet nooit boos tegen bezoek als ik erbij ben en ze ziet dat ik op mijn gemak ben. Als ze het niet vertrouwt, slaat ze wel aan. Als mensen bijv. op de deur kloppen i.p.v. aanbellen of als ze via de tuindeur naar binnen komen.
    Ze heeft een heel zware blaf als een Sint Bernard :D. Klinkt wel angstaanjagend.
    Aan de andere kant slaapt ze soms door alles heen en is ze dol op knuffelen, haha, dus ik heb er geen 100% vertrouwen in dat ze ons huis goed zou verdedigen, maar het helpt vast mee.
    Ik heb trouwens een bord met 'pas op, gevaarlijke hond, betreden op eigen risico' in de tuin hangen. Van flatcoats bleken er geen 'hier waak ik'-bordjes te vinden, heeft vast een reden ;).

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Heel offcieel moet je een verboden toegang met wetnummer bordje hebben hangen, die is geldig voor de wet.

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hier 1 van de 2 ook! Zeker door haar uiterlijk(ze ziet er "eng" uit hoor ik vaak), maar als ik zelf iemand binnen laat zal ze nooit wat doen en is ze echt een geweldig lief, rustig beest. Als ze merkt dat iemand angst heeft blijft ze ook echt op een klein afstandje en komt steeds een stapje dichterbij. Terwijl ik zeker weet dat als er iemand die ze niet kent onuitgenodigd komt ze ons zal verdedigen met haar leven.

Ik stap toevallig volgende maand over naar KPN smartlife. Is een investering, maar je kunt daar zowel de lampen in huis mee bedienen vanaf je smartphone maar daar zit dus ook een rookmelder en alarm bij die aangesloten is bij een beveiligingsbedrijf. Niet dat ik echt een alarm nodig heb, maar het zit erbij en het idee is stiekem toch wel heel fijn. Wellicht is dat nog een optie? Kan natuurlijk ook bij andere bedrijven.

12. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dit klopt. Heb ook begrepen dat als de hond iets zou doen, En je hebt geen bordjes de hond kan worden gezien als wapen. Vergelijkbaar met die kromme wetgeving dat als je een inbreker aantreft en diegene doet niks maar jij slaat hem wel, jij fout bent :( Al heb ik dit niet uit betrouwbare bronnen dus of het echt zo is weet ik niet maar hier hangt om die reden bij de voor- en achterdeur een bordje met artikelnummer.

13. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Toen ik nog bij mijn ouders woonde zijn er in meerdere huizen in het rijtje ingebroken. Behalve bij ons en de buren. Weet niet of het toeval is, maar we hadden toen beide honden. Al heb ik ook altijd gezegt dat mijnhond eerder iemand dood zou kmuffelen, het zaltoch afschrikken zo'n grote zwarte hond. Wij hadden een kruising maar zag er uit als een hele grote zwarte golden retriever (kruising bouvier achtig en golden retriver)

14. Cathelijne1986

Een bordje met artikelnummer dus? Oké! Krom maar beter voorkomen dan genezen inderdaad!

Louise88 dat is wel sterk!
    Ik dacht dat onze knuffelkont wat dat betreft weinig nut zou hebben maar kennelijk dus wel :)

15. Cathelijne1986

Imsoniac, dat systeem van KPN heb ik net naar zitten kijken toevallig :) ook wel een idee.

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een hond zal hoe dan ook geluid maken, als er een vreemde binnenkomt. Als ik savonds binnenkom, en ik tob met de sleutel. Dan blaft de hond ook, uitgebreid kwispelen ed maakt ook geluid.

Dus als je thuis bent, dan merk je de inbrekers wel.

17. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Haha ik heb wel eens gehad dat m'n honden midden in de nacht helemaal los gingen, woedend blaffen en weet ik het. Nou, ik ben mooi al zwetend in bed blijven liggen, ik durfde ECHT niet naar beneden zo boos waren ze....

..... was het de kat van de buren :)

18. Cathelijne1986

:D:D die is wel leuk!!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook een bord met enkel: pas op, waakhond. Verboden toegang 461 sr.

Onze hond grijpt meteen als er een of andere gast in huis staat. En dan ben je nog ver gegaan als inbreker want als hij een vreemd iemand in de tuin ziet dan gaat ie uit z'n plaat achter het raam. Dan heb je wel lef als je dan nog gewoon naar binnen komt.

Onze brievenbus is ook dicht tegen hengelen en eventueel worst met slaapmiddel. Hebben een buitenbrievenbus.

20. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Goeie tip! Hier zitten ze in de keuken dus dat zal niet zo snel gebeuren. Wel heeft de keukendeur een glazen ruit. In mijn oude woning is ze wel eens door de ruit van de voordeur gesprongen om de postbezorger te grijpen :). Maak me ook niet zo druk dus 😂 als ze door die ruit springt omdat er iemand binnen is heeft ze ook geen oog meer voor eventueel vlees of wat dan ook

Deel Deze Pagina