Welke crosstrainer

Discussie in 'De lounge' gestart door Kangerootje, 22 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wie van jullie heeft een crosstrainer thuis? Hoe bevalt dat, en gebruik je hem uiteindelijk ook echt regelmatig?

Ik zit erover te denken er één aan te schaffen, 2e hands. Lijkt mij handig, thuis sporten met 2 kleine kinderen.
    Ik gebruik hem nu af en toe bij mijn vriendin thuis en vind t leuk.

Welke merken/types zijn goed?

Belangrijk vind ik:
    - stil apparaat, staat op zolder met houten vloer
    - man wil er ook op en is vrij zwaar (95kg)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    :|Ik ken alleen mensen die hem in hun slaapkamer hebben staan. Wordt over het algemeen alleen gebruikt om er kleding overheen te gooien. Volgens mij gebruiken echt 99.9 % van de mensen die zo’n ding hebben hem daarvoor :roflmao:

Dusssss ik zou eerst maar eens heeeeeeel goed bij jezelf te rade gaan of jij echt denkt hem flink te gaan gebruiken :roflmao:

olleke en Kangerootje vinden dit leuk.
  3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.019
    1.023
    113
    Eens met @maartje84. In het begin vind je het waarschijnlijk hartstikke leuk, maar na een tijdje is het nieuwe eraf en staat ie stof te happen op zolder ;)
    Daarnaast zul je ook diep in je buidel moeten tasten om een goeie aan te schaffen. De meeste crosstrainers voor thuis zijn slecht van kwaliteit en bewegen heel schokkerig als je erop staat. (Dat is ook 1 van de redenen waarom velen hem na een tijdje gebruik toch maar weer weg zetten)
    Als je echt een goeie crosstrainer wil waarop je fijn beweegt ben je zo 1000+ kwijt. Dus zou me idd even goed afvragen of je er echt 1 wil :thumup:

Kangerootje vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Precies dit :roflmao: klinkt als mijn verhaal :D

Ik had er overigens eentje 2e hands gekocht en die heb ik later nog weer kunnen verkopen. Zie ze hier in de regio vooral op de weggeefhoek voorbij komen ...

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ik zou eerder een fiets kopen, stuk lichter en stuk leuker geprijst. Wij hadden een crosstrainer een goede is echt giga zwaar heel intensief gebruikt maar slecht te verplaatsen en de thuis kwaliteit is ook niet om over naar huis te spreken. Nu dus een fiets staan en daar meer tevreden over.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Geen tips over welke, maar zo'n megazwaar bakbeest naar zolder brengen en op een houten vloer plaatsen lijkt mij geen fijn klusje.
    Maar mocht je het toch doen, zorg dan in ieder geval voor een fijne plek, want op zolder tussen de rommel ga je dit echt niet vrijwillig vaak en lang genoeg voor een training doen.

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie tips en meedenken;)

Ik moet echt veel afvallen, ook voor mijn gezondheid (lees 10+ kg) en ben daarom wel gemotiveerd tot gezond eten en meer bewegen. Ooit op sportschool gezeten en vond ook daar de crosstrainer het leukst.
    Met peuter en baby en man die regelmatig avonddiensten heeft, lijkt het me fijn thuis te sporten.
    Van die youtube workouts vind ik geen klap aan. Dit lijkt mij leuk, muziekje of filmpje erbij.

Ik ga voor een tweedehands apparaat, zodat je er qua geld geen enorme buil aan kan vallen. Er staan er veel op mp, ben dus vooral op zoek naar een goed merk/type!!

Qua ruimte geen probleem, heb een fijne ruime, opgeknapte zolder met ramen aan beide kanten (licht!!) en kan hem voor de dakkapel zetten zodat ik uit t raam kan kijken. Geen rommelzolder dus ;)

Deel Deze Pagina