Wij ook’ vooral met die kleine. En dan telkens. Oké laatste keer dat we nog repareren. Dan weer 500 euro neer leggen en paar maanden later weer.... waren we helemaal klaar mee. Nu heerlijk nergens omkijken naar. Ik wordt eens in zoveel maanden gebeld zelfs door Hyundai garage of die beurt oid nodig heeft
Wij leasen nu bijna een jaar. En vind het zo fijn. Wij reden hiervoor oude auto's en was altijd bang dat we stil kwamen te staan of dat er weer wat mis was. En dan 1000 euro kwijt zijn aan onderdelen en reparaties. En toen we stil kwamen te staan met 2 kinderen en een pasgeboren baby was het voor mij klaar. Nu leasen we een opel en ja het kost ff wat in de maand, maar ben blij om met zo'n nieuwe auto te rijden. Leasen is niet zomaar rond heb ik gemerkt. Ze moeten van alles hebben en overal bewijs voor hebben dus niet iedereen kan zomaar leasen.
Wij hebben sinds september een auto via private lease. Omdat we steeds pech hadden met occasions, maar we niet genoeg geld hadden voor de aanschaf van een nieuwe auto wilden we dit proberen. Ik heb er gemengde gevoelens over. Ja, we hebben eindelijk een mooie, luxe auto die we anders nooit hadden kunnen kopen. Het maandbedrag is flink, maar we kunnen het (met gemak) betalen, anders waren we hier niet aan begonnen. Wat ik een groot nadeel vind: de zenuwen die ik krijg... We hebben geen eigen garage of oprit, dus de auto moet altijd aan de weg staan. In het afgelopen half jaar zijn er al twee mensen tegenaan gereden terwijl we geparkeerd stonden. De laatste keer zo'n grote diepe kras dat we in 1x alle eigen risico kwijt waren a 500 euro om het te laten repareren. Ook is er een spiegel afgereden en is de andere spiegel eraf geslagen door wat dronken jongeren op zaterdagavond. Er ging een flesje olie lekken in de achterbak, waardoor de stoffering nu doordrenkt is met olie. Allemaal van die dingen waar ik van zou balen als het mijn eigen auto was, maar waar ik me verder niet druk over zou maken. Laatst zag ik na het boodschappen doen dat iemand een deuk in het portier had geslagen. Weer geen briefje... en ik kijk er tegenop om nu wéér de leasemaatschappij te bellen om dit te melden. Dat deze auto niet van ons is, maakt me heel onzeker. Ik ben continu bang voor bijkomende kosten. En dat is ook wel terecht, want door de Corona-toestand moesten we ineens 2x zoveel kilometers gaan maken. Oftewel: het contract moest worden aangepast, want we gingen de afgesproken kilometers overschrijden. Hoppa, weer een extra rekening van 800 euro naast de 500 euro eigen risico van de maand ervoor. Tot nu toe vind ik het maar stressvol, zo'n leaseauto.