Onze auto is aan het eind van zijn latijn. Nu denken we over private lease. Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Ja en bevalt super goed!! Geen kosten meer van verzekeringen, ANWB, geen onverwachte kosten meer alles all in Behalve benzine Hier een Seat Ibiza st en bevalt echt
Hou er wel rekening mee dat het sinds 1 juli wordt geregistreerd bij het BKR waardoor je minder of geen hypotheek, verbouwingslening e.d. kan krijgen. Zie ook: Private leaseauto? Dan kun je minder hypotheek krijgen - RTL Nieuws
Hou er rekening mee dat er dan een BKR notering komt. En dat als je bijv een huis wilt kopen of wat dan je hier hinder van kunt ondervinden. Wij hebben ons ook laten informeren uiteindelijk niet gedaan omdat de maandlasten wel erg hoog werden. En wij heel veel meer zouden gaan rijden als 30.000 km per jaar. En alles erboven moet je dus extra betalen. Maar als je niet veel rijd en een klein autootje genoeg hebt is het ideaal.
Wij willen ook gaan leasen, maar hebben bewust nog gewacht omdat we vorige maand een nieuw huis hebben gekocht. Binnenkort gaan wij ook leasen bij Athlon.
Wij hebben paar jaar geleden al een huis gekocht en zijn niet van plan om te verhuizen. Grote verbouwingen zijn klaar. Dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Betalen hier sowieso niet veel hypotheek. We hebben samen al eens zitten tellen. Ik rij op jaarbasis ongeveer 25000 km. De auto die we nu hebben heeft ons een godsvermogen aan reparaties gekost, en hij moet eigenlijk weer naar de garage... Doordat ik voor mijn werk echt afhankelijk ben van een auto, had ik naar occasions gekeken. Maar voor een beetje fatsoenlijke auto ben je snel 4000-5000 kwijt en dan hebben ze toch al een ton op de teller. Dus vandaar dat ik per toeval dacht eens naar private lease kijken. Ik wil vooral af van de hoge kosten aan onderhoud. Kijken voor een panda. Hoe zit dat met de oude auto? Kan ik die gewoon bij een garage inleveren? Of neemt lease bedrijf die over, kan dat als korting op het maandbedrag? Voor mijn huidige auto zal ik nog wel iets terug krijgen.
Jaa bevalt super! Ik zou eens bij autocenter veenstra (Heerenveen of Joure, ze hebben twee locaties)kijken! Daar hebben ze veel en ook wat leukere nettere auto's je kan dan bijv kiezen voor de 50/50 deal nu de helft betalen en dan aflossen 12, 24 of 36 maanden! Wij komen uit het midden van het land dus het was best een eindje rijden maar zijn blij met onze super gave nieuwe auto! Het was het eindje rijden zeker waard! Je kan je auto daar zeker in laten ruilen voor een leuk prijsje maar wij hebben ervoor gekozen hem zelf te verkopen (de oude auto)
Het gaat mij echt om lease en niet om een lening. Ik wil me niet meer druk maken om onderhoud. Ik durf nu gewoon niet met hem te gaan want dan ben ik weer 700-1000 lichter... Is het een probleem dat je een hypotheek hebt, ivm de BKR? Zijn er mensen die een occasion leasen?
Wij hebben een private lease en ik vind het ideaal. Alleen als wij een paar maanden hadden gewacht, had je meer auto voor hetzelfde maandbedrag onder dezelfde condities. Ons lease contract loopt over 3 jaar af, maar of wij hierna nog private lease willen doen, weten wij nu nog niet.
Ik lease mijn auto en de tweede (gezins)auto is onderweg! Ideaal en ik wil nooit meer anders. Wij leasen via Privélease Groningen.
Wij hebben een auto geleased via Mijn Domein. Prima service. Wij hebben behoorlijke ruitschade gehad (ruit moest vervangen worden) en nog wat andere schade met de auto maar dit is altijd vlekkeloos verlopen. We leasen nu niet meer omdat het maandelijks veel geld kost en mijn vriend is ondertussen automonteur
Ga nooooiiit leasen bij Athlon. Mijn man least daar nu zakelijk en de service is echt om te huilen. We hebben 3 maanden langer op de auto moeten wachten, zou een boordcomputer inzitten, zit er niet in. Bij het aangeven van deze zaken worden we slecht te woord gestaan. Erg lang wachten op antwoord en dan nog geen duidelijk antwoord krijgen op je vragen. We doen alles via de mail omdat ze verschillende dingen zeggen en we nu alles zwart op wit hebben. Zelfs nu gevraagd wat het kost om het contract eerder te laten ontbinden. Dit kost behoorlijk wat maar zo ontevreden zijn we. Dus degene die in dit topic zei bij Athlon te gaan leasen ik zou er nog een keer goed over nadenken
Wat vervelend! Ik doe private lease via Athlon en ben dan weer wel heel tevreden. Onze oude auto daar ingeruild (kregen er wel weinig voor terug maar waren we er wel vanaf) en rij nu een twingo. Ik vind het ideaal. Je rijdt een nieuwe auto voor weinig geld en verder geen zorgen. Ik moet wel zeggen dat wij korting krijgen via werk van mijn vriend dus dat scheelt weer.
Wij hebben paar jaar terug ook zakelijk geleased bij Athlon l en waren juist wel tevreden. Bovendien zijn ze niet duur en kun je, bij eventueel ontslag, kosteloos van je lease contract af. Dat is toch wel heel fijn.
Private Lease is geen lening. Je betaalt elke maand een bedrag en daarvoor krijg je alles (auto, wegenwacht,reparaties, wegenbelasting, etc) alleen benzine betaal je nog. Aan eind van contract is de auto niet van jou maar kies je een nieuwe uit en begin je opnieuw. (Als je wilt) jij bedoelt financial lease en dat is een lening.