Prive nummer? opnemen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hey

Ik heb deze discussie al met meerdere mensen gehad, en ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Jullie kennen het allemaal wel, prive nummers, bedrijven die zo lekker prive bellen en kan je dus niet zien of het belangerijk is of niet.

Veel mensen in mijn omgeving nemen bewust de telefoon dan niet op en zeggen dan ''Als het belangerijk is spreken ze de voicemail maar in''

daar heb je een punt, maar er zijn zat bedrijven die dat dus niet doen.

Ik ben vaker gebelt door een prive nummer wat achteraf belangerijk bleek te zijn en hun niet de voicemail hadden in gesproken.

dus sindsdien neem ik liever op dan dat ik het nerger want het kan echt belangerijk zijn.

Wat doen jullie? nergeren? of gewoon opnemen?

wat is jullie ervaring hier mee? :)

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Opnemen, mijn moeder belt sowieso prive en nog wel meer mensen die ik ken.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Negeren! Ze spreken inderdaad maar in :D. Als ik niet mag zien wie er belt, dan neem ik ook niet de moeite om ze te woord te staan.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik moet wel opnemen aangezien m'n schoonmoeder ook een privé nummer heeft, maar doe het eigenlijk liever niet.;)
    Zo vaak al mijn internetprovider of iets dergelijks aan de lijn gehad voor een enquete.;)

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik neem een prive nummer nooit op. Zo'n hekel aan ! Moeten ze maar bekend bellen.

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Mja mijn telefoonnummer is alweer oud en veel mensen hebben het. Inclusief die irritante verkoopcallcenters. Ik vind het erg irritant altijd. De laatste keren telkens als ik een prive nummer opneem krijg ik zon callcenter aan de telefoon of iemand die ik niet mag of er wordt opgehangen... Ik neem dus geen Prive nummer meer op. Bovendien is het weer tijd voor een nieuwe telefoonnummer, met de juiste mensen erin. :)

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    opnemen. Als ze van mijn werk bellen is het nummer ook geblokkeerd. En als het van de 'foute'bedrijven zijn kun je er meestal ook gelijk van afkomen door jezelf direct te registreren op het bel-me-niet-register.

Werkt als een tierelier!

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb de telefoonlijn van ons bedrijf op mijn gsm doorgeschakeld dus doe het zo: doordeweeks neem ik altijd op als er gebeld wordt met een prive-nummer, kan namelijk net zo goed een klant zijn. Zaterdags ligt het eraan wat ik aan het doen ben, beslis op dat moment of ik opneem of niet en zondags neem ik hem nooit op, alleen als ik diegene die me belt heel goed ken.

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik neem gewoon op
    als het een telefoontje is wat ik liever niet wil dan kan ik dat gelijk door geven, maar sinds ik ergens heb gemeld dat ik niet meer gebeld wil worden gebeurd het nooit meer

10. Giltje

Giltje Niet meer actief

Mij werd verteld door een medewerkster van het CWI waarom ze prive bellen.

Het heeft te maken met het feit dat elk kantoor een ander tel nummer heeft. En bij sommige kantoren zitten verschillende mensen, en als de gene die jou had gebelt en jij kan zien wie dat was en dan terug belt, heb je kans dat je iemand anders aan de lijn krijgt en dus geen idee heeft waarom zijn/haar collega jouw had gebelt.

Vandaar dat er altijd 1 bepaald nummer is die kan berijken en dus niet naar elk kantoortje kan bellen =P

teminste zoiets had ik uit het verhaal begrepen.

En zoals ik al eerder zei, niet iedereen spreekt wat in en sommige hebben niet eens een voicemail =3

11. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ik neem een prive nummer alleen op met mijn voornaam.
    mijn moeder belt ook wel regelmatig met een anoniem nummer vanaf haar werk dus ja als het smiddags is dan weet ik meestal wel dat zij het is en anders evengoed met alleen mijn voornaam.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gewoon opnnemen... 'vroeger' kon je niet zien, wie er belde toch.

13. Giltje

Giltje Niet meer actief

dat is waar, meeste tels hebben nummer weergaven, maar die oudewetse telefoons niet, zijn nog steeds mensen die dat gebruiken. :D

14. Revit

Revit Niet meer actief

Opnemen en mijn naam niet zeggen.
    Ze vragen dan vanzelf wel spreek ik met die en die.
    Als er bedrijven bellen voor enquetes of de telegraaf die iets aan wil smeren, pleur ik de telefoon erop en bellen ze ook niet meer terug! Zo help ik mijn oma ook van dat gezeur af als ze bellen en ik pak op :p |(pak de foon vaak op bij oma als ik daar ben omdat ik sneller ben dan zij. als de telegraaf belt zoals laatst vraag ik oma of ze dat wil; ze zei nee. dus ik gooi zo de foon erop. krijg ik reactie van oma: moet je wel netjes zeggen ik hoef t niet. uuuh nee, dan bellen ze morgen weer terug. :p) misschien niet zo netjes maarja, jammer dan. moetenze maar niet bellen :D

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik neem alles op wat vaker als 4 keer overgaat. als ze minder vaak overgaan zijn het bel dellen en die kan ik missen als kiespijn. maar privé of niet daar doen wij niet aan. we hebben zelf ook een geheim nummer dus een privé nummer. dan zouden wij nooit iemand kunnen bellen als er toch niemand wil opnemen. bovendien hebben wij niet eens een telefoon waar de nummers op tevoorschijn komen. wij zijn nog ouderwets.

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    opnemen
    tenminste op mn vrije dagen neem ik prive nooit op , grote kans dat het mn werk is ;)

maar vaak ook wel , en als het van die irritante bedrijven zijn zeg ik gelijk dat ze storen (want meestal vragen ze, ''stoor ik?'') Of ik zeg ''geen interesse'' en gooi de hoorn er weer op!
    ook niet echt netjes... maar ja anders kom je er niet van af...

17. Giltje

Giltje Niet meer actief

lol

heb wel een hekel aan dat soort gasten, alsof je zelf te dom bent om zelf op internet of wat dan ook te kijken als je ergens lid van wilt worden ofzo, dat ze je daar helemaal voor gaan bellen ;)

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik neem het wel op. Mijn oma belt prive en die kan ik niet missen want dat kan nog wel eens belangrijk zijn.

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weiger trouwens pertinent een voicemail in de spreken. ik heb er een gloeiende hekel aan afgepoeierd te worden op een stukje techniek. ik wil mensen persoonlijk spreken en anders maar niet.

20. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik neem niet altijd op, vooral in de avond niet omdat het dan vaak verkooppraatjes zijn. Verder neem ik wel op, kan vanalles zijn banken,verzekeringen, etc etc
    en bij een enquete of aansmeerderij ben ik altijd meteen duidelijk en hang ik op :D

Deel Deze Pagina