Prive nummer? opnemen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

persoonlijk denk ik ook dat dat beter is als je een tel hebt die dat niet kan weergeven want dan weet je het gewoon niet en neem je automatisch gewoon op :D

bovendien zijn die oude telefoons bijna onverwoestbaar haha XD

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Overdag wel, 's aovnds niet. Want 's avonds weet ik haast wel zeker dat het één of andere verkoper is.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm... zou je dit ook doen als je op je werk iemand moet bellen? Of spreek je dan wel voicemails in?

Als mensen een voicemail hebben, spreek ik die (zowel werk als prive) altijd in. Alhoewel er ook mensen zijn (waaronder mijn zusje) die er een hekel aan hebben om hun voicemail te beluisteren. Ik vraag me in dat geval af waarom je dan een voicemail hebt.

Verder neem ik privenummers ook nooit op. Ik ken niemand in mijn omgeving die zonder nummerweergave belt. Zelfs mijn werk heeft nummerweergave.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik neem gewoon op hoor. Als ze me iets aan willen aansmeren ofzo dan kap ik het gesprek gewoon af.

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat bel-me-niet register werkt inderdaad wel, en wel zo goed dat ze bijna niemand meer mogen bellen. Helaas hebben nu alle bedrijven daarom wat anders bedacht: iedereen die ooit (ook in een ver, ver verleden) klant is geweest opbellen. Dat mag namelijk wel.... Vreemd genoeg. Dus alle proefabo's die ik ooit heb gehad heb ik nu toch een spijt van...

Verder belt KPN sowieso elke maand om me een nieuw product aan te bieden, want ik heb dan wel telefoon en internet van ze, maar nog geen TV.. ;) :x

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij nemen altijd op omdat er meerdere mensen prive bellen. Als het een of ander bedrijf is zeg ik gewoon geen intresse en kap ik het gesprek af.

7. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Het ligt eraan..mijn oma belt altijd prive en rond 11 uur..dus die pak ik aan.
    Anders eigenlijk niet.Ze kunnen inspreken op voice mail zowel op vast nummer als mobiel.

8. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Nou, inderdaad, zo ga ik het hier ook maar doen. Want ook al neem je netjes op met je voor- en achternaam, dan vragen ze alsnog of ze met *jouw voor- en achternaam* spreken. Ja duh, doe je oren eens open ;)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gewoon opnemen..zoals een telefoon bedoeld is lijkt me.. dan is er iets gebeurd met iemand en bijv. een ziekenhuis ofz belt jou en jij weet het niet omdat je geen prive nummer opneemt??

Ik snap sowieso niet dat je een tel. niet opneemt omdat er geen nummer bij staat,dat is echt iets sinds ook vaste tels. nummer weegave hebben.iemand wil je spreken..

call centers e.d. heb je andere dingen, bel me niet indd. voor.

10. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik neem ook prive op. het kan indd heel belangrijk en dringend gesprek zijn.

als het iemand is met een verkoop praatje, druk ik hem gewoon weg. heel aso, ik weet het, maar als ze niet willen luisteren.....

zonde van me tijd om ze te woord te staan, het bel me niet register maakt ook geen fl*kker uit.. ze blijven je toch wel bellen.

11. Angelina

Angelina Niet meer actief

De telefoon thuis schakelt privenummers meteen door naar de voicemail, en mijn gsm is voorzien van een callfilter, dus privenummers kunnen mij niet bellen.

Hekel aan privenummers;)

12. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Mijn gynaecoloog belt ook prive dus ik neem altijd wel op!

13. Angelina

Ohja voicemail, ik spreek niet in. Ik heb er eentje gedownload.
    Als iemand de voicemail krijgt hier, denken ze gegarandeerd: WTF?! :p.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik neem geen prive nummers meer op, ben hele lange tijd lastig gevallen door een ziek figuur die zei dat hij mij zou verkrachten etc. Dus ik neem absoluut niet op, tenzij ik bijv weet dat ik door iemand zoals een arts ofzo word gebeld.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oftewel als er iets met iemand is gebeurd en een instantie (die automatisch prive staa) kunnen jouw noiit bereiken.. handig..:(
    of als je hypotheekadviseur, verz.mannetje, belastingdienst, fysio, een notaris, bedrijf waar je een bestelling hebt gedaan toevalling een niet zichtbaar nummer hebben dan wil jij ze ook niet spreken..

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

be happy@ voor werk hoef ik niet te bellen dus heb ik dat probleem niet. instanties ofzo bel ik terug als ze hun pauze hebben. ik spreek nooit iets in tenzij het van "levensbelang" is.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind het ook raar dat zoveel mensen privénummers weigeren op te nemen. een telefoon heb je toch om gebeld te worden. zoals gezegd wij hebben een geheim nummer dan ben je ook automatisch al een privé nummer. nummerweergave is echt weer zo nieuwerwetse uitvinding die we best hadden kunnen missen. vroeger nam je gewoon de telefoon aan omdat je neit wist wie er belde. heel simpel en ook zoals het hoort vind ik. mensen bellen je met een reden.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb al onze nummers erin staan en word toch nog altijd gebeld hoor dus werkt helaas niet zo goed als sommige zeggen of denken.

Ik neem geen privenummers op, ik heb twee telefoons en de mensen die ik echt belangrijk vind hebben mijn andere nummer (zijn maar 5 mensen ofzo) en de onbekende nummers laat ik lekker gaan... behalve als ik zin heb om te rellen (opnemen en sjaggie reageren that is :p )

19. Mariska121

Mariska121 Actief lid

2 jul 2007
    415
    0
    0
    Ik neem meestal niet op, tenzij ik een telefoontje verwacht van bijvoorbeeld de verzekering of dat soort instanties.

20. Angelina

Mimi83: Precies. Ze spreken de voicemail thuis maar in als ze mij nodig hebben.
    Tja, als,als,als.
    Vroeger had je alleen een huistelefoon zonder voicemail, wat deden ze toen als er niet opgenomen werd? Nog verder in het verleden hadden ze niet eens telefoon, dat heeft de mensheid ook overleefd. Ik heb nu de keuze om geen privenummers op te nemen, en dat vind ik prettig.

Deel Deze Pagina