Prive nummer? opnemen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik neem wel op hoor, anders zit ik me de rest van de dag af te vragen wie me belde. Nieuwsgierig aagje, haha.

Hoewel, de laatste dagen wordt ik geregeld anoniem gebeld en zodra ik opneem, hangt die op. Heel irritant. Dus misschien dat ik de anonieme bellers de komende tijd wel even laat rinkelen en door de voicemail laat pakken. En ja: dan ga ik er inderdaad vanuit dat als iemand iets belangrijks te zeggen heeft, dat ie dan de voicemail wel inspreekt. Anders hoef je me ook niet te bellen, wat mij betreft. ;)

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Oh ik heb trouwens geen geheim nummer, dus iedere malloot kan bellen.

Als je een geheim nummer hebt, heb je dat probleem wel wat minder natuurlijk, dan kun je zelf beslissen aan wie je jouw nummer geeft, dat is ook wel even een verschil.

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    helaas worden wij de laatste maanden continue gebeld door callcenters en dat is volgens mij door een foutje met de verhuizing hiervoor waren we namelijk geheimnummer, met de verhuizing kwam ik er na een maand ineens achter door een bepaald telefoontje dat we gewoon op de telefoongids staan pfff moet kpn er nog voor bellen of dat ongedaan gemaakt kan wroden want vind dat dus niks..
    hebben nu wel t belmeniet register ingevuld maar zal me benieuwen of het echt werkt, weet wel dat wanneer ik over 6 weken nog gebeld word ik gewoon klachten in ga dienen en ook duidelikj aan de telefoon zeg tegen de persoon dat ik niet gebeld wens te worden..
    tis wel lullig want die dames en heren in het callcenter kunnen er ook niks aan doen t gaat allemaal automatisch meestal maar goed ik vind het erg vervelend om steeds lastig gevallen te worden, als de persoon in kwestie nou gewoon nee accepteert vind ik het nog niet zo erg, maar wel als ze maar door blijven drammen dan gooi ik echt voortaan de haak erop want dat ben ik echt beu!
    heb zelf ook op callcenters gewerkt en tis lullig voor de medewerkers maar goed vind wel dat ze zich aan zon register moeten houden!

4. Angelina

I rest my case:)

Heel vervelend Stampvamp.

5. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Negeren :D

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik neem op, anders vraag ik me ook de hele dag af wie het geweest zou zijn.
    Als er opgehangen word en de optie tot terug bellen staat er, bel ik gelijk terug om te vragen waarom ze zo aso ophingen, erg leuk altijd :D (komt niet vaak voor, maar als het gebeurd is het wel lachen haha)

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vroeger kon je niet anders dan je telefoon opnemen als die ging.. want toen had niemand een nummermelder :)

ik neem gewoon op.. mocht het ongewenst zijn, dan deel ik dat direct mee.

ik stuur zelf ook geen nr mee.. omdat ik vaak bedrijven moet bellen en ik geen zin heb dat mijn nr bekend is daar.. en teveel moeite om het steeds aan/uit te zetten..
    ik spreek dan wel altijd voicemail in als iemand niet opneemt..

8. Angelina

En nóg langer geleden, was er geen telefoon.

Moesten we gewoon rooksignalen bekijken :D

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    :d:d:d

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik neem niet op. Als het echt zo belangrijk is dan spreken ze mijn voice mail maar in of zetten de nummerherkenning maar lekker aan. Als ze die moeite niet willen nemen kan het nooit écht belangrijk zijn!
    Heb er trouwens wel een goede reden voor hoor; ben heel erg gestalkt door een hele foute ex die me onder andere steeds telefonisch lastig viel, met onbekend nummer. Ook al heb ik inmiddels een ander nummer, ik blijf er toch huiverig voor!

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Edit: ik heb geen vaste lijn, dus bedoel het puur voor mobiel bellen!

12. bouchere

bouchere Niet meer actief

ik neem wel op mijn vader belt onbekend,
    maar.........mijn werkgever helaas ook :(

het is dus 1 van de 2.
    groetjes
    diana

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik pak niet op. Vind het vreslijk irritant en meesxtal zijn het van de bedrijven die je wat willen aansmeren. Als het echt belangrijk is spreken ze maar in of ze moeten maar niet prive bellen.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    op mijn werk bellen we ook prive (ik bel mensen die achterstanden hebben in hypotheeknota's en geloof mij dan wil je liever wel opnemen op veel hogere boetes te voorkomen) maar ik spreek wel voicemails in.

Heel soms krijg ik een bandje "de eigenaar van dit nummer heeft er voor gekozen onbekende nummers niet toe te laten" en dan kan je dus ook geen voicemail inspreken. Zwaar irritant...

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik neem altijd op, bekend of onbekend. Hooguit dat ik misschien een keer vermoed dat het iemand is die ik niet wil spreken, dan laat ik hem gaan :D maar verder; ik ben te nieuwsgierig! :p

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik neem ook gewoon op hoor! meestal bellen ze van mijn man zijn werk ook prive en dat is wel belangrijk en mocht het reklame telefoontjes zijn dan ouwehoer ik ff met ze en hang lekker oop

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik wist niet eens dat het kon: onbekende nummers niet toelaten je te bellen. Wel bizar hoor.

Op mijn werk bellen we ook met een onbekend nummer. Maar ik werk voor een GGZ instelling en vanwege privacy van de clienten bellen we met een afgeschermd nummer (zodat andere bewoners van het huis niet kunnen zien dat wij het zijn).
    Echt heel irritant als mensen dus niet opnemen!

Voicemail spreken wij eigenlijk liever alleen in als het echt duidelijk van die persoon is. (dus niet: dit is de voicemail van 06-1234567)
    Maar als we een afspraak moeten afbellen bijv. is het wel zo handig dat je iemand kan bereiken...

(ik neem zelf trouwens altijd op)

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

en als je nu geen hypermoderne telefoon hebt waarin je je nummerherkenning maar even aan zet?

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Blup bij die 'pre-historische' telefoons bel je automatisch bekend!

Ik neem meestal wel op.. Als het iemand is die me niet bevalt zeg ik dat en hang direct op!

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Nee hoor, als je een geheim nummer hebt is het ook afgeschermd. Heeft dus niets met het toestel te maken.

Wij hebben bewust een geheimnummer om niet lastig gevallen te worden door bedrijven en mensen waar we geen zin in hebben. En dat werkt erg goed. Nog nooit last gehad van call centers.
    Wel op m'n mobiel maar die heb ik nu laten registreren bij het belmenietregister en dat werkt ook.
    Wij nemen dus ook alle telefoontjes op want het zijn altijd familie of vrienden en nooit bedrijven.

Deel Deze Pagina