Prive nummer? opnemen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem altijd op. Ik zou niet weten waarom niet. Als er een irritant bedrijf belt, kap ik ze gewoon af. Ik ben daar niet zo moeilijk in hoor.

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta ook in geschreven bij het bel-me-niet-register.
    Maar de afgelopen tijd lijkt het alsof ik in het bel-me! register sta, want ik word de laatste tijd weer regelmatig gebeld.
    Als ik er geen zin in heb, kap ik het gelijk af.. Maar soms vind ik het juist leuk om de dames en heren van de callcenter te woord te staan. En zeg en vraag dan de meest onnozele dingen.;):D
    (ik heb zelf bij een callcenter gewerkt trouwens)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gewoon opnemen... ik vind het onzin om niet op te nemen. Als het een enquete is ofzo kun je toch meteen zeggen dat je geen interesse hebt.

Ik ben secretaresse bij een bedrijf en ik heb een soort mobieltje als werktelefoon, maar omdat daar een doorschakeling opstaat van een ander toestel zien mensen ook altijd privénummer staan als ik bel. Ik kan dus vanaf mijn werk niet 'met nummerweergave' bellen.

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hier neem ik het ook gewoon op hoor!
    Wel weet ik via via dat het bel me niet register helemaal niet goed werkt,als je een abbo of iets dergelijks hebt bellen de callcenters al die abbonees na, zo werd ik gebeld omdat ik lid ben van de veronica gids, je raad het al wie me belde.. niet de veronica gids maar een pensioen gebeuren.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het verbaast mij toch dat zoveel dames toch nog gebeld worden terwijl ze bij bel-me-niet geregistreerd staan. Ik heb sinds ik daarbij ingeschreven sta vrijwel geen last meer. Twee uitzonderingen:
    DELA belt elk jaar "om de gegevens te controleren". Lees: een duurder product aan te smeren. En BN-deStem (=regionale krant) belt 2 of 3 keer per jaar. Volgens hen hebben ze dat recht, omdat ik ooit jaren geleden een proefabonnement bij ze heb gehad. Ik heb al tig keer gezegd dat ik niet meer gebeld wil worden, maar ze blijven het doen. Echt stom, want de kans dat ik nu ooit nog een abonnement bij ze neem is inmiddels nul komma nul. Als ik ooit weer een krant wil, neem ik wel een andere. En dan geef ik mijn tel. nr. niet op. ;) Die hebben ze niet nodig om de krant te bezorgen.
    Maar verder: sinds ik in het bel-me-niet-register sta, heb ik nergens meer last van.
    Nu nog een bel-niet-aan-register. Want die irritante Essent/Nuon/Oxio etc. mannetjes die aan de deur staan... Grrrr!!! Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze een baan hebben in plaats van een uitkering te trekken. Maar oh wat heb ik er een hekel aan om in de benen te komen en dan te ontdekken dat er weer zo'n eikel aan de deur staat.

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Maar dan heb jij zeker geen abbonementen zoals gidsen/ magazines ed? want die gegevens worden verkocht aan cc

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik neem op. als mijn dokter belt (tel consullt) is t ook een prive nr. en wordt niet veel door bedrijven gebeld dat scheelt

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar hebben ze dan weer speciale stickers voor uitgevonden!
    (Al heb ik al eens gelezen dat zelfs die soms genegeerd worden.)

9. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Ik neem ook op...omdat veel mensen die ik ken anoniem bellen.
    Echter wordt ik momenteel gestoord van iemand die anoniem belt en vervolgens meteen de hoorn erop gooit.....kijk daar kan ik dus echt niet tegen!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    neem prive of onbekent nooit op tenzij ik weet dat er die dag een belangrijk telefoontje komt.

vaak is onbekent reclame of onzin. als het belangrijk is bellen spreken ze echt wel de voicemail in en anders pech gehad. waarom geheim bellen, snap dat echt niet

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

tupp@ voor het bel niet aan de deur is een veel effectievere methode die wel goed werkt voor handen. wij hebben hier in huis 2 methodes. ikzelf wijs op de sticker van colportage ( hoe schrijf je zoiets) ze stoppen dan midden in hun zin met praten en rennen bijna weg zo bang zijn ze voor die sticker.

mijn vriend is een ander zeer effectief middel. die doet de deur open en verder net of ie achterlijk is. gaat ze vervolgens een dik half uur lopen doorzagen over de meest onbenullige dingen met een smile op zijn smoel waar je misselijk van wordt. het eindigd vrijwel altijd dat de persoon in kwestie op een bepaald moment zonder iets te zeggen de straat uit loop. dus de buren zijn hem ook dankbaar.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    die sticker heb ik echt groot op me deurpost staan, recht onder de deurbel en nog bellen ze aan. doe dan ook de deur open, wijs de sticker aan en gooi hem weer dicht. net of ze het niet snappen :x

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom had ik al tussen haakjes gezet dat ook deze soms genegeerd worden. Ik moet wel lachen om jou post, zie het al helemaal voor me.:D Maar ik kan me voorstellen hoe irritant het is.
    Gelukkig komt hier alleen maar collecte aan de deur en geen aansmeerders

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk altijd handig zo'n vriend:D

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ach, als ik verder niks te doen heb vind ik het ook wel leuk om een beetje de debiel uit te hangen bij dat soort verkopers. Of om diep in gesprek te gaan met een Jehova-getuige. (Ik heb er ooit één zo ver gekregen dat hij "Marcus" opnieuw zou lezen, nadat ik hem bepaalde symboliek in dat boek had uitgelegd, haha. :D)

Maar ik vind het gewoon vervelend dat als ik aan het werk ben, dat ik dan eerst weer alles opzij moet zetten om de deur open te kunnen doen. En dan blijkt het zo'n achterlijke verkoper te zijn. Ben ik voor niks in de benen gekomen. En ik ben intens lui, dus daar word ik sjaggie van. ;)

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik neem altijd op, de politie belt namelijk ook prive en als er wat met je familie is gebeurt weet je dat dus niet want ze spreken dat niet op de voicemail in,.

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Zelfs met een prehistorische mobiel heb je nummerherkenning ;)
    Maar dan heb ik het wel over mobieltjes he!

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    noteert.. altijd bek eerst smsen dat ze gaat bellen voor ze belt

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Er staat me zoiets bij dat het strafbaar is voor die bedrijven als ze je bellen terwijl je aan hebt gegeven via het register dat je dat niet wilt.
    Volgens mij is dat ook zo voor die irritante verkopers aan de deur wanneer je een sticker erop hebt.

Weet niet precies hoe het zit hoor!

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik druk hem aan en meteen weer uit. Als het iemand is die me echt moet hebben, dan bellen ze meteen weer terug, denkende dat er iets fout ging. Bedrijven bellen echter geen 2e keer terug, die snappen de hint;)

Deel Deze Pagina