hoe vind je een werkster

Discussie in 'De lounge' gestart door suus28, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus28

    suus28 Lid

    30 jul 2007
    52
    0
    0
    En dan bedoel ik dus een goeie. Ik vind het zo lastg. Heb al om me heen laten vallen dat ik opzoek ben naar iemand maar krijg daar weinig respons op. Op internet bieden mensen zich aan maar ik heb een beetje het gevoel dat goede mensen zich niet hoefen te verkopen. Of moet ik me daar toch op richten? Of is er hier iemand die in Haarlem wil komen schoonmaken 3 uur per 2 weken? ;)
     
  2. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Wordt een beetje ver fietsen :p
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik weet niet waar je woont, maar mijn tante is nog opzoek naar een nieuw werkhuis. Marktplaats zou je gerust kunnen proberen.

    Tja hoe weet je of iemand goed is.....
    Ik denk dat je het beste een kennismakings gesprek kunt hebben en hierin duidelijk maken wat jij gedaan wilt hebben. Hierin bespreek je hoe vaak ze komt, wanneer, hoelang en wat ze zal verdienen.
    Spreek eventueel een proefperiode van 1 maand af....als het je dan niet bevalt is het wat makkelijk om haar te ontslaan.
     
  4. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Doe een kennismakingsgesprek, en misschien kijken of er speciale sites voor bestaan.
     
  5. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb zelf een werkster voor 4 uur per week 2x 2uur ik heb dr gevonden via marktplaats.ik had meerdere kandidaten en die op een gespek gevraag en een dag proef laten draaien.

    ik heb zelf een bloedhekel aan het huishouden ik ben daar gewoon te druk voor.dus ik ben echt blij met de hulp. ze krijgt trouwens 10 euro per uur en als ze veel werk heeft dit wil dus zeggen de ramen zemen buiten de badkamer uit soppen zoiets dan krijgt ze extra
     
  6. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Marktplaats. En je kunt gewoon vragen naar referenties en een bewijs van goed gedrag hoor! En ja, wanneer heb je een goede werkster denk ik dan? Een student die wil bijbeunen kan net zo goed dweilen en zemen als een ervaren huishoudster toch?
     
  7. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heej is het parkeren te doen daar?
    ik heb momenteel al een werkhuis in haarlem ds als het in de buurt is?
     
  8. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ze tot nu toe altijd via het advertentiebord bij de supermarkt gevonden.
    Gevraagd: Hulp in de huishouding
     
  9. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Heb ook referenties, heb bij schoonmaak bedrijf gewerkt en een groen briefje mee gekregen, 3 huisjes gehad, ook allemaal groen briefje, aleen 1 vond dat ik wat te druk was.
    En tegwnoordig als ik weer een huisje aangeboden krijg neem ik die krengen mee, om die persoon te laten zien wat voor iemand ik ben.
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Marktplaats advertentie plaatsen.
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Gewoon in je vriendenkring eens laten vallen dat je op zoek bent, dan krijg je ook wel vaak reacties. Meestal zijn dat vrouwen die ook al bij een bekende van je werken en dan is het heel makkelijk om referenties op te vragen, zo heb ik het gedaan en ben zeer tevreden.
     
  12. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Zou je ook een werkster voor een paar weken kunnen regelen? Ik bedoel tijdens de kraamtijd bijvoorbeeld. Na mijn eerste bevalling deed de kraamhulp alleen de baby verzorgen en lag ik me te ergeren aan alle rotzooi in m'n huis die bleef liggen.
     
  13. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Vaak wel, als je bv aangeeft dat er kraamverzorging in huis is, maar die doet geen huishoudelijk, n je ergert je eraan, dat je daarom iemand zoekt, krijg je vaak ook wel reacties,

    Houd er wel rekening mee dat je dan vaak wel een jongere persoon heb.
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn zusje heeft dat ook gedaan, werkster is daarna nooit meer weggegaan ;) het beviel haar zo goed dat ze iedere week komt :)
     
  15. Marijeee

    Marijeee Bekend lid

    17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Ik heb er een paar via marktplaats gehad maar die deden allemaal loze beloftes zoals; 'Als ik ga stofzuigen haal ik ook even de bank aan de kant' '1x in de zoveel tijd dan trek ik ook even de koelkast leeg om schoon te maken' enz.
    Helaas was er nooit iets van te zien...

    Onze huidige werkster heb ik via via gevonden... Erg handig aangezien ik nu de ervaringen van andere al kon horen!

    En bevalt prima! 1x per week komt ze, 2 a 3 uurtjes.
    Ze is toevallig net weer geweest en alles ruikt weer fris!
     
  16. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik heb mijn schoonmaak adres gevonden door een advertentie op marktplaats te zetten. Had meteen 2 reactie's dus het werkt wel.
     
  17. Mooni

    Mooni Actief lid

    12 okt 2007
    316
    0
    0
    Oh, nu we het er toch over hebben, heb ik nog wel een paar vraagjes;

    Doet de werkster ALLES in huis? Of ook bepaalde dingen niet?
    Hoeveel betalen jullie per uur? (als ik zo brutaal mag zijn...) :)
     
  18. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik doe veel dingen eingelijk alles wel in overleg.

    Krijg 10 euro per uur betaald.
     
  19. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    ik kreeg bij mijn adressen bij de 1 7,50 per uur, deed ik ook niet alles, ramen wassen deden ze zelf en kattenbak verschonen ook, ik stofte af en deed stofzuigen.
    Wij me andere adresje kreeg ik 11 euro per uur maar draaide zelfs daar de was erbij.

    Op schonmaakbedrijf kreeg ik pietluttig 5,23 per uur.
     
  20. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik betaal 10 euro per uur en dan zonder de was (wassen/strijken) want dat doet mijn man.
     

Deel Deze Pagina