babyspullen kopen voor je zwanger bent posi of nega?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yoo, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoo

Yoo Lid

6 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Wat ik mij nou af vroeg is ,

Kopen jullie al kleertjes enzo voor dat je zwanger bent geworden?

vinden jullie dat iets positiefs of negatiefs?

aangezien de teleurstelling nog groter kan worden als de test negatief is omdat je al spulletjes hebt.
    Ik ben benieuwd !!

p.s weet niet zeker of dit onderwerp hier past maar hoor het wel.

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    nee ik doe het niet. Je hoopt het uiteraard niet, maar stel dat je niet zwanger wordt, of niet zwanger blijft, dan lijkt me dat alleen maar moeilijker. Hier zijn we pas vanaf een week of 20 begonnen met dingetjes kopen.
    Eenmaal zwanger heb je nog tijd zat om koopjes te doen :).

3. Yoo

Yoo Lid

6 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ook nooit eens de neiging gehad als je door een winkel liep dat je dacht ow dat moet ik echt hebben .

ik had het vandaag en kon de verleiding niet weerstaan , aan de andere kant geeft het me ook wel weer een gevoel van dat ik er 100% voor ga maar ja de teleurstelling zal wel groter worden ja

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    nee, nooit gehad. Als je het echt moet hebben, heb je straks tijd zat om dat ene iets nog te kopen. Maar goed, mijn man is hier wel héel nuchter in, en ik ook wel eigelijk. Straks hopelijk met een bolle buik shoppen is veel leuker :D.

5. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik kocht al jaren voordat we ervoor gingen soms wat leuks bij de Hema. Ik kom er nauwelijks aangezien ik in het buitenland woon dus kan niet zo elke week even kijken. Ik had een paar rompertjes gekocht.

Ik wilde al graag een kindje maar wist dat we er nog niet voor gingen voor een aantal jaar. Zo bleef ik toch een beetje moed houden hihi. Jaren later toen we er voor gingen heb ik niets gekocht en ook niet totdat we ruim 12 weken zwanger waren.

Wat rompertjes e.d vind ik best kunnen al kon ik het niet toen we ervoor gingen en ook niet voor de 12 weken. Maar badjes, kamers e.d vind ik te ver gaan persoonlijk. Maar als ik iets echt leuks zag liggen wat er nooit meer komt dan ja dan nam ik soms het toch wel mee. Zowel jongens al meisjes dingetjes. Neutrale dingetjes hou ik niet van :p

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wij hebben pas spulletjes gekocht na de 20 weken echo.. vind het persoonlijk allemaal zo eng..

7. Yoo

Yoo Lid

6 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tord . ja dat moment is shoppen voor je kindje natuurlijk veel leuker haha.

@polkadot. ja kamertjes enzo vind ik ook te ver gaan maar rompertjes inderdaad enzo wel ( is precies wat ik vandaag gekocht heb )

@nanette77 . ik vind het zelf ook wel iets engs hebben , vooral voor de teleurstelling als je test negatief is en je hebt al wat kleertjes denk ik wel dat het extra pijn doen als het dan nog niet zo ver is.

8. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Niet alleen een negatieve test is een teleurstelling. Uit ervaring kan ik je zeggen dat de teleurstelling en verdriet veel groter worden naarmate het langer duurt dat je zwanger wordt. Dan heb ik het nog niet over een miskraam ;)

Als ik je goed begrijp ben je nu nog niet gericht bezig met zwanger worden maar wil je ooit wel een kindje?

Ik begrijp je enthousiasme maar adviseer je wel om een beetje nuchter te blijven.

Als ik al spulletjes had gekocht toen ik begon waren die nu oudbollig geweest.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou dat nooit doen... Ben nu eigenlijk ook pas begonnen met kopen na de 20 weken echo, vind het veel te spannend allemaal...

10. Yoo

Yoo Lid

6 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben er wel echt voor bezig , zit in ronde 4 .
    ik ga ook proberen nuchter te blijven , je weet namelijk nooit hoe lang het zal gaan duren.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee heb ik niet gedaan :) Pas toen ik een goeie nekplooimeting had ben ik voorzichtig eens wat gaan kopen :)

12. Within

Within Niet meer actief

Ik heb gisteren toevallig een broekje gekocht.

We hadden van mijn moeder een truitje, mutsje en slofjes gekregen. Alleen het broekje miste, en ik zou het wel leuk vinden als ik dan het complete pakje heb. Dus die heb ik gekocht.

we hebben ook slabbetjes en spuugdoekjes.. allemaal "hints" vanuit de omgeving :p

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    He Within, hebben jullie dan tegen iedereen gezegd dat jullie vandaag stoppen met de pil? Of wil jullie familie graag dat jullie zwanger worden?
    Snap het even niet :).

14. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Wij kopen ook af en toe wel iets hoor! Maar we hebben ook een heleboel dingen omdat mijn nichtje en het zoontje van mijn vriendin hier vaak logeren. Dus we hebben een kamertje met commode, ledikantje.... En een paar kleine babydingetjes..... Heerlijk......

15. Within

Within Niet meer actief

Ze willen graag dat we zwanger worden, ze weten wel dat we een grote kinderwens hebben

Dat we stoppen enz weet helemaal niemand8)

16. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het niet doen, maar dat is persoonlijk. Mijn banner geeft al aan dat ik al bijna een jaar bezig ben, dus ik ben vooral nog bezig met ''gaat het lukken om zwanger te worden'' voordat ik uberhaupt nadenk over wat daarna.....maar goed, jij moet het zelf weten en je mag toch doen wat je wilt, he?!

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik snap je hoor!

Heb het zelf nog niet gedaan (dit is ronde 1 pas net begonnen), maar als je iets heel leuks ziet kan ik me voorstellen dat de verleiding groot is. Ik denk dan ook zeker niet dat ik zal wachten tot de 20weken echo hoor. Wel met spulletjes, maar wat rompertjes of een mutsje zou ik toch wel kpoen, het moet ook leuk zijn niet alleen eng. En ik denk dat wanneer de 20 weken echo niet goed is de teleurstelling toch wel heel groot is, of je nou wel of niet 3 kleertjes hebt gekocht...

Wel heb ik al wat gehad van een vriendin, haar zoontje is pas 4 weken maar nu al uit de kleinste maat. Ze zegt anders doe ik het weg, hij heeft zoveel gekregen dus dan moet je het nu meenemen. (dat is een vriendin die wel weet dat ik met de pil gestopt ben).

18. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    In het begin heb ik ook weleens spulletjes gekocht, maar ik zou het afraden te doen.
    We zijn nu al even bezig en de spullen staan op zolder in een tas, elke keer als ik daar kom en ik zie die tas staan, schieten mij de tranen in de ogen.
    Je voelt je dan dood ongelukkig, het wil namelijk niet bij iedereen even snel lukken en de spullen die je dan hebt doen je geen goed.
    Heb nu een aantal spulletjes gebruikt voor kraamkado's.
    En dit lucht voor mij op, wetende dat iemand anders daar wel blij mee is.
    Mocht het bij ons zo ver zijn, dan zal ik wachten tot na de geslachtsbepaling.

19. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb 5 jaar voor ik zwanger raakte een roze Tommy hillfiger vestje gekocht in maat 62 omdat ik het gewoon zo lief vond. Maar verder niet met het idee van dat is ooit voor ons kindje ofzo, maar gewoon voor de leuk. Dan zit er misschien ook een minder zwaar gevoel achter. En ik denk ook anders over die hele 3 maanden en zogenaamd goede 20 weken echo gerustelling. Er bestaan geen garanties in het leven ook niet na die dingen, ook niet na de geboorte. Mensen kunnen altijd komen te overlijden, ik ga ookniet nu geen nieuwe schoenen kopen omdat ik misschien volgende week dood kan zijn..
    Doe gewoon waar JIJ je goed bij voelt. :D

20. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Ik heb in de tijd dat we probeerden zwanger te raken, wat best een aardige tijd heeft geduurd, af en toen wel eens wat gekocht.
    En dan met name als ik weer heel teleurgesteld was dat ik ongi werd, toen kon ik me op een gegeven moment echt niet meer bedwingen!

Dus ja, ik heb wel eens wat gekocht voordat ik zwanger was!

Deel Deze Pagina